جاباما
۸۵۰۷۴۷
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

اسنودن: سازمان ملل، بازداشت آسانژ را نقض حقوق بشر دانسته بود

به دنبال بازداشت جولیان آسانژ در سفارت اکوادور، مقاطعه‌کار و افشاگر سابق آژانس امنیت ملی آمریکا امروز (پنج‌شنبه) تاکید کرد سازمان ملل بازداشت این افشاگر را نقض حقوق بشر دانسته بود.

خبرگزاری ایسنا: به دنبال بازداشت جولیان آسانژ در سفارت اکوادور، مقاطعه‌کار و افشاگر سابق آژانس امنیت ملی آمریکا امروز (پنج‌شنبه) تاکید کرد سازمان ملل بازداشت این افشاگر را نقض حقوق بشر دانسته بود.

پلیس انگلیس امروز از بازداشت جولیان آسانژ، موسس سایت افشاگر ویکی‌لیکس داخل سفارت اکوادور در لندن خبر داد. او از سال ۲۰۱۲ در این سفارتخانه پناه گرفته بود تا از استرداد خودش به سوئد و مواجهه با اتهامات جنسی جلوگیری کند. لنین مورنو، رئیس‌جمهوری اکوادور لغو وضعیت پناهندگی سیاسی آسانژ به اتهام نقض‌های کنواسیون‌های بین‌المللی را تایید کرد.

ادوارد اسنودن، مقاطعه‌کار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا در پیامی توییتری نوشت: نکته‌ای مهم برای روزنامه‌نگارانی که خبر بازداشت جولیان آسانژ را پوشش می‌دهند؛ سازمان ملل رسما حکم داد بازداشت او خودسرانه و نقض حقوق بشر است. آنها مکررا با صدور بیانیه‌هایی خواستار آزادی او می‌شوند و به تازگی هم بیانیه‌ای دادند.

او همچنین تصویری از بیانیه دفتر کمیسیونر عالی شورای حقوق بشر سازمان ملل مورخ ۲۱ دسامبر ۲۰۱۸ منتشر کرد که در آن از انگلیس خواسته شده بود از وظایف بین‌المللی تبعیت کرده و اجازه دهد جولیان آسانژ آزادانه از سفارت اکوادور در لندن خارج شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج