۸۵۰۷۷۷
۲ نظر
۵۰۰۸
۲ نظر
۵۰۰۸
پ

نگاهی به رقبای محبوب CR۷ در لیگ قهرمانان

کریس رونالدو در ششمین بازی مقابل آژاکس در لیگ قهرمانان توانست برای هشتمین بار دروازه این تیم را باز کند.

وبسایت نود: به نقل از گل، شب گذشته و ادامه دور رفت از مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، آژاکس در یوهان کرویف آرنا میزبان یوونتوس بود و در پایان مقابل مهمان نامدار خود به تساوی ۱-۱ رضایت داد.

تک گل یوونتوس در این مسابقه را کریس رونالدو به ثمر رساند. ستاره پرتغالی که در بازی های ملی ماه مارچ در مقابل صربستان دچار مصدومیت شده و سه بازی یوونتوس در سری آ را از دست داده بود، در بهترین زمان ممکن به میادین بازگشت و گل ارزشمند خارج از خانه بیانکونری را وارد دروازه آژاکس کرد.

رونالدو که با احتساب دیدارهای خود برای رئال مادرید، برای ششمین بار در مقابل آژاکس قرار می‌گرفت، موفق شد هشتمین گل خود را در مقابل این حریف هلندی به ثمر برساند و آژاکس را به سومین قربانی محبوب خود در لیگ قهرمانان تبدیل کند. در کارنامه تقابل های رونالدو مقابل آژاکس یک هت‌تریک در جریان پیروزی ۴-۱ رئال در مرحله گروهی فصل ۱۳-۲۰۱۲ و یک دبل در جریان پیروزی ۴-۰ کهکشانی ها در مرحله گروهی فصل ۱۱-۲۰۱۰ به چشم می‌خورد.

نگاهی به رقبای محبوب CR7 در لیگ قهرمانان

کریس رونالدو با احتساب گل چهارشنبه شب آمستردام، در رقابت ها به آمار 125 گل زده رسید. اما او به جز آژاکس، دروازه چه تیم های دیگری را گشوده و در مقابل، در باز کردن دروازه کدام تیم ها ناکام مانده است؟

آمار نشان می‌دهد محبوب ترین قربانی رونالدو در لیگ قهرمانان، تیمی است که او اکنون پیراهن آن را به تن دارد! رونالدو 7 بار در لیگ قهرمانان در برابر یوونتوس قرار گرفته و با به ثمر رساندن 10 گل، آمار فوق العاده ای را در مقابل بیانکونری ثبت کرده است. از جمله این گل ها می‌توان به دبل فینال کاردیف 2017 (پیروزی 4-1 رئال) و البته گل برگردان او در جریان بازی رفت دور یک چهارم نهایی فصل 18-2017 لیگ قهرمانان اشاره کرد؛ گلی که تماشاگران حاضر در آلیانز تورین را وادار به تشویق ایستاده رونالدو کرد.

بعد از یوونتوس نوبت به بایرن مونیخ می‌رسد؛ تیمی که در 8 بازی 9 بار دروازه خود را توسط رونالدو باز شده دیده است. رئال مادرید در دو بازی رفت و برگشت مرحله یک چهارم نهایی فصل 17-2016 با نتیجه 6-3 بایرن مونیخ را شکست داد و 5 گل از این 6 گل، به تنهایی توسط رونالدو به ثمر رسید. او در جریان برتری 4-0 رئال در آلیانز آرنا در بازی برگشت نیمه نهایی فصل 14-2013 نیز 2 گل به ثمر رساند.

بعد از آژاکس در رده سوم، شالکه و اتلتیکومادرید با دریافت 7 گل از رونالدو در جایگاه های بعدی قرار دارند. رونالدو در 5 بازی مقابل اتلتی گلی نزده اما در 3 بازی فوق العاده حساس موفق شده 7 بار دروازه این تیم را در لیگ قهرمانان باز کند. اولین گل او در فینال لیسبون 2014 و در جریان پیروزی 4-1 رئال وارد دروازه روخی بلانکوس شد.

در بازی رفت دور نیمه نهایی فصل 17-2016 نیز رئال با هت‌تریک رونالدو 3-0 برنده شد تا با خیالی آسوده پا به دیدار برگشت بگذارد. دومین هت‌تریک او مقابل اتلتی در مرحله یک هشتم نهایی همین فصل رخ داد؛ جایی که یووه بعد از شکست 2-0 در بازی رفت، نیاز به جبران در بازی برگشت داشت؛ رونالدو با به ثمر رساندن 3 گل یووه را به پیروزی 3-0 رساند و رخمی دیگر بر پیکر اتلتی و دیگو سیمئونه وارد کرد.

رونالدو در دو بازی مرحله گروهی فصل 16-2015 مقابل مالمو، 6 بار دروازه این تیم سوئدی را باز کرد. در پیروزی 2-0 دور از خانه، رونالدو زننده هر دو گل بود و نیمی از 8 گل رئال در برنابئو نیز توسط CR7 به ثمر رسید. به جز مالمو، رونالدو در مقابل گالاتاسرای و آپوئل قبرس نیز موفق به زدن 6 گل شده است.

اما علیرغم این آمار، رونالدو در مقابل برخی تیم ها نیز ناکامی های عجیبی را تجربه کرده است. در صدر این فهرست بارسلونا قرار دارد که رونالدو علیرغم 5 بازی در لیگ قهرمانان، هرگز نتوانسته دروازه این تیم را باز کند. بنفیکا، ویارئال و لیل تیم هایی هستند که رونالدو 4 بار در مقابل آن ها قرار گرفته و گلی به ثمر نرسانده است. او در سه بازی مقابل سلتیک نیز هرگز نتوانسته موفق به گلزنی شود.

به جز این تیم ها، آمار رونالدو در مقابل پورتو (یک گل در 4 بازی)، لیورپول و منچسترسیتی (یک گل در 3 بازی) نیز تعریفی ندارد. البته لازم به ذکر است که علیرغم آمار دلسرد کننده مقابل سیتی و لیورپول، رونالدو در مقابل سایر تیم های انگلیسی آمار قابل دفاعی دارد. آرسنال (2 گل در 2 بازی)، چلسی (یک گل در یک بازی) و منچستریونایتد (3 گل در 4 بازی) سه تیمی هستند که در مقاطعی مقابل رونالدو اذیت شده اند.

در ادامه مروری بر محبوب ترین حریفان رونالدو در لیگ قهرمانان اروپا خواهیم داشت.

یوونتوس: 10 گل در 7 بازی

بایرن مونیخ: 9 گل در 8 بازی

آژاکس: 8 گل در 6 بازی

شالکه: 7 گل در 4 بازی

اتلتیکومادرید: 7 گل در 8 بازی

مالمو: 6 گل در 2 بازی

گالاتاسرای: 6 گل در 3 بازی

آپوئل نیکوزیا: 6 گل در 4 بازی

شاختار دونتسک: 5 گل در 2 بازی

رم: 5 گل در 6 بازی

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اینو میگن آمار..تازه خیلی دیگش رو هم تیتر نکردن.این است رونالدو...نه اون کوتوله هورمونی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تو خوبی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج