جاباما
۸۵۰۷۹۴
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

اختلافات در واشنگتن بر سر اعمال فشار بر ایران

منابع خبری از بروز اختلاف میان سیاستمداران ضد ایرانی در واشنگتن برای اعمال فشار بر ایران خبر داده‌اند.

خبرگزاری فارس: منابع خبری امروز پنجشنبه (۲۲ فروردین) از بروز اختلافات جدید در میان برخی از اعضای دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا و سناتورهای این کشور بر سر اجرای سیاست موسوم به «کارزار فشار حداکثری» علیه ایران خبر داده‌اند.

به نوشته وب‌سایت شبکه خبری بلومبرگ، گروهی از سناتورهای جمهوری‌خواه آمریکایی در نامه‌ای به «مایک پامپئو»، وزیر خارجه کشورشان از او خواسته‌اند از ادامه برنامه تحقیقات هسته‌ای صلح‌آمیز ایران جلوگیری کند.

طبق این گزارش، درخواست سناتورها به معافیت‌هایی مربوط می‌شود که دولت ترامپ بعد از خروج از برجام برای مراکز هسته‌ای اراک، بوشهر و فردو صادر کرد. واشنگتن در آن زمان اعلام کرد هدف از صدور این معافیت‌ها حفظ نظارت بر این تأسیسات است.

۶ سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی از جمله «تد کروز»، «تام کاتن» و «مارکو روبیو» در نامه‌ای از پامپئو خواسته‌اند معافیت مورد نظر را تمدید نکند.

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا ۱۸ اردیبهشت‌ماه به طور یکجانبه با نقض تعهدات آمریکا ذیل توافق هسته‌ای برجام کشورش را از این توافق خارج کرد. خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد تحریم‌های هسته‌ای که ذیل این توافق رفع شده بودند در دوره‌های ۹۰ و ۱۸۰ روزه احیا خواهند شد.

دولت آمریکا بعد از خروج از برجام کارزاری همه‌جانبه برای اعمال فشار علیه ایران به راه انداخته و در تلاش است کشورهای دیگر را به حمایت از تحریم‌های یکجانبه علیه ملت ایران فرا بخواند.

طبق نوشته بلومبرگ بر سر تمدید معافیت‌های تأسیسات هسته‌ای بوشهر، اراک و فردو در میان اعضای دولت ترامپ هم اختلاف وجود دارد.

برخی از اعضای دولت ترامپ از جمله «جان بولتون»، مشاور امنیت ملی کاخ سفید خواستار آن شده‌اند که معافیت مربوط به تأسیسات هسته‌ای بوشهر، اراک و فردو لغو شوند.

«مایک پامپئو»، وزیر خارجه آمریکا که خودش یکی از افراطی‌ترین اعضای دولت ترامپ در خصوص ایران است با این نظر بولتون مخالف است. مشاوران پامپئو در وزارت خارجه آمریکا می‌گویند صدور این معافیت‌ها برای تأمین منافع گسترده‌تر آمریکا از جمله هدف این کشور برای باثبات نگاه داشتن بازار نفت، لازم است.

دو فرد آشنا به تفکر دولت ترامپ گفته‌اند انتظار دارند که این معافیت‌ها در ماه می (اردیبهشت‌ماه) تمدید شوند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج