۸۵۰۸۰۱
۳ نظر
۵۰۰۷
۳ نظر
۵۰۰۷
پ

در دوازدهمین سالگرد اولین گل؛ رونالدو، آقای لیگ قهرمانان اروپا!

۱۲ سال پیش از گلزنی در مقابل آژاکس، رونالدو طلسم خود در لیگ قهرمانان را شکسته بود.

وبسایت نود: شب گذشته و در ادامه رقابت های دور رفت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا یوونتوس در آمستردام مهمان آژاکس بود و در پایان با تساوی ۱-۱ مقابل رقیب خود متوقف شد.

گل ارزشمند خارج از خانه یوونتوس در این مسابقه را کریس رونالدو در آخرین دقیقه از نیمه اول وارد دروازه آندره اونانا کرد تا بیانکونری به پشتوانه این گل از شانس مناسبی برای صعود به جمع ۴ تیم پایانی رقابت ها برخوردار باشد.

این گل در روز ۱۰ آپریل ۲۰۱۹، صد و بیست و پنجمین گل رونالدو در رقابت های لیگ قهرمانان اروپا بود. رونالدو این گل را در شرایطی به ثمر رساند که دقیقا ۱۲ سال قبل و در همین تاریخ، توانسته بود نخستین گل خود در این رقابت ها را به ثمر برساند و به انتظار طولانی مدت خود در گلزنی در این رقابت ها پایان دهد.

رونالدو که نخستین بازی خود در رقابت های لیگ قهرمانان را در روز اول اکتبر ۲۰۰۳ و با پیراهن منچستریونایتد برابر اشتوتگارت انجام داده بود (و یک پاس گل هم ثبت کرده بود) برای به ثمر رساندن نخستین گلش تا بیست و هفتمین بازی صبر کرد. (او البته در دور سوم مقدماتی فصل ۰۶-۲۰۰۵ یک گل به دبرسنی زد که در این رده بندی محسوب نمی‌شود.)

در بازی برگشت مرحله یک چهارم نهایی فصل ۰۷-۲۰۰۶ و در روز ۱۰ آپریل ۲۰۰۷، منچستریونایتد در شرایطی میزبان رم بود که در بازی رفت با نتیجه ۲-۱ مغلوب شده بود. شاگردان فرگوسن در این مسابقه به جالوروسی رحم نکردند و با پیروزی ۷-۱، مقتدرانه به نیمه نهایی رسیدند. سهم رونالدو از آتش بازی تیمش در اولدترافورد، ۲ گل در دقایق ۴۴ و ۴۹ و همچنین یک پاس گل بود.

در دوازدهمین سالگرد اولین گل؛ رونالدو، آقای لیگ قهرمانان اروپا!

بعد از آن، موتور گلزنی رونالدو در رقابت های لیگ قهرمانان روشن شد. به جز یک گل دیگر در ادامه فصل 07-2006، رونالدو در فصول بعد به ترتیب 8، 4، 7، 6، 10، 12، 17، 10، 16، 12، 15 و 5 گل به ثمر رسانده تا اکنون و بعد از 161 بازی، به رکورد 125 گل زده در رقابت ها رسیده و آقای گل ادوار لیگ قهرمانان اروپا محسوب شود. او با نزدیک ترین تعقیب کننده اش، لیونل مسی، فاصله ای 17 گله دارد. رونالدو 84 گل را با پای راست، 18 گل را با پای چپ و 23 گل را با ضربات سر به ثمر رسانده است.

رونالدو 61 گل در مرحله گروهی به ثمر رسانده و در این زمینه نسبت به مسی (66 گل) عملکرد ضعیف تری داشته است. اما این آمار حیرت انگیز رونالدو در مراحل حذفی بوده که او را به کلی از مسی جدا کرده است.

رونالدو در مرحله حذفی 64 گل به ثمر رسانده (23 گل در یک هشتم، 24 گل در یک چهارم، 13 گل در نیمه نهایی و 4 گل در فینال) و از این منظر فاصله زیادی با لیونل مسی که 42 گل در مراحل حذفی به ثمر رسانده دارد. تعداد گل های رونالدو در مرحله حذفی به تنهایی از باشگاه هایی نظیر آرسنال (50 گل)، پاریسن‌ژرمن (34 گل) و منچسترسیتی (30 گل) بهتر است!

مدتی پیش، عده ای به عملکرد ضعیف رونالدو در بازی های بزرگ خرده می‌گرفتند اما با استناد به آمار لیگ قهرمانان، می‌توان ادعا کرد که او مرد بازی های بزرگ لیگ قهرمانان است. او به طور میانگین در هر بازی مرحله گروهی لیگ قهرمانان 0.78 گل به ثمر رسانده در حالی که این میانگین در بازی های حذفی با جهشی مناسب، به 0.84 گل در هر بازی می‌رسد. کافی است برای مقایسه ببینیم که مسی در هر بازی مرحله گروهی به طور میانگین 1.13 گل در هر بازی زده اما آمار او در مراحل حذفی به 0.68 گل در هر بازی کاهش می‌یابد.

رونالدو در 7 فصل بهترین گلزن لیگ قهرمانان بوده و رکوردهای گلزنی دیگری نیز در این مسابقات به ثبت رسانده که در ادامه مروری بر برخی از آن ها خواهیم داشت:

-هر سه رکورد بیشترین تعداد گل در یک فصل، متعلق به کریس رونالدو است؛ 17 گل در فصل 14-2013، 16 گل در فصل 16-2015 و 15 گل در فصل 18-2017. او با 10 گل در مرحله حذفی فصل 17-2016 رکورددار تعداد گل در مرحله حذفی یک فصل محسوب می‌شود.

-رونالدو در فصل 18-2017 به نخستین بازیکن تاریخ این رقابت ها تبدیل شد که در تک تک بازی های مرحله گروهی یک فصل موفق به گلزنی شده است. (مجموعا 9 گل) او همچنین رکورددار دو رقمی کردن تعداد گل در تعداد فصل های متوالی است. او از فصل 12-2011 تا 18-2017، در 7 فصل متوالی حداقل 10 گل به ثمر رساند.

-علیرغم آن که مسی رکورددار گلزنی در مرحله گروهی است، رکورد بیشترین تعداد گل در مرحله گروهی یک فصل هم در اختیار رونالدو است! او در مرحله گروهی فصل 16-2015 توانست 11 بار گلزنی کند.

-رونالدو رکورددار گلزنی در تعداد بازی های متوالی لیگ قهرمانان است. او در فینال 2017 و 10 بازی نخست فصل 18-2017 در 11 بازی متوالی مجموعا 17 گل به ثمر رساند. او همچنین رکورددار گلزنی در بیشترین بازی های متوالی دور از خانه نیز محسوب می‌شود. (از بازی برگشت یک هشتم فصل 13-2012 تا بازی رفت مرحله یک هشتم فصل 15-2014، 17 گل در 12 بازی متوالی دور از خانه)

-رونالدو با 65 گل بهترین گلزن بازی های خانگی و با 56 گل، بهترین گلزن بازی های خارج از خانه محسوب می‌شود. او همچنین در 35 بازی مختلف بیش از یک گل به ثمر رسانده که این نیز رکورد مسابقات است.

-رونالدو با به ثمر رساندن 12 ضربه ایستگاهی مستقیم، بهترین بازیکن تاریخ مسابقات است. (2 گل برای منچستریونایتد و 10 گل برای رئال مادرید)

-با 4 گل در 5 فینال، رونالدو بهترین گلزن فینال های لیگ قهرمانان اروپا (فضای جدید) محسوب می‌شود. یک گل در فینال های 2008 و 2014 و دو گل در فینال 2017. او همچنین تنها بازیکنی است که در فینال برای دو تیم برنده (منچستریونایتد و رئال مادرید) گلزنی کرده است. (ماریو ماندژوکیچ و ویکتور واسوویچ نیز در فینال لیگ قهرمانان/جام باشگاه های اروپا برای دو تیم مختلف گلزنی کرده اند، اما یکی از تیم هایشان برنده و تیم دیگرشان بازنده فینال بوده است.)

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      سلطانه دیگه

    • بدون نام

      اعجوبه یعنی این خاک توسر رعال که مفت مفت ازدستش داد

    • بدون نام

      اینو میگن آمار خوب دقت کنین ..هواداران لوله پلاستیکی..کریس مرد بازیهای بزرگ وحساس...حالا هی شما هواداران این کوتوله بسوزین.خخخخخ

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج