۸۵۰۸۱۱
۲ نظر
۵۰۰۴
۲ نظر
۵۰۰۴
پ

نجات ۱۶گردشگر سوئیسی گرفتار در پارک ملی کویر

رئیس پارک ملی کویر شهرستان گرمسار گفت: ۱۶ گردشگر خارجی و ۶ نفر اعضای ایرانی یک گروه گردشگری گرفتار شده در باتلاق های پارک ملی کویر گرمسار نجات یافتند.

خبرگزاری ایرنا: رئیس پارک ملی کویر شهرستان گرمسار گفت: ۱۶ گردشگر خارجی و ۶ نفر اعضای ایرانی یک گروه گردشگری گرفتار شده در باتلاق های پارک ملی کویر گرمسار نجات یافتند.

رضا شاه حسینی عصر پنجشنبه در گفت و گویی افزود: ۱۶ گردشگر اهل کشور سوییس بودند و به دلیل باتلاقی بودن مسیر سنگ فرش در منطقه پارک ملی کویر در شهرستان گرمسار هنگام بازدید از منطقه گرفتار شدند.

شاه حسینی تصریح کرد: گروه گردشگری گرفتار شده در باتلاق پارک ملی کویر گرمسار از مسیر روستای کوشک وارد جاده سنگفرش شده و پس از پیمودن مسافتی حدود ۳۰ کیلومتر در باتلاق گرفتار شدند.

وی خاطر نشان کرد: راهنمای گروه گردشگری پس از گرفتاری گردشگران موضوع را به پارک ملی کویر اعلام کرد و پیرو دریافت این خبر پنج خودرو به منطقه اعزام شد.

شاه حسینی یادآور شد: گردشگران گرفتار در پارک ملی کویر گرمسار در عملیاتی سه ساعته نجات یافتند.

وی ادامه داد: مسیرجاده سنگ فرش به کاروانسرای قصر بهرام در پارک ملی کویر به دلیل وضعیت جوی و بارندگی در روزهای گذشته نامساعد بوده و با وجود اطلاع رسانی مبنی بر مسدود و باتلاقی بودن این مسیر به مسئول آژانس گردشگری، گردشگران به این منطقه رهسپار شده بودند.

رئیس پارک ملی کویر گرمسار ابراز داشت: آژانس های گردشگری در چنین شرایطی باید هشدارها را جدی بگیرند و در این مواقع سفرهای برنامه ریزی شده را به منظور حفظ جان گردشگران لغو کنند.

پارک ملی کویر یکی از بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین مناطق حفاظت‌ شده ایران است که بیشتر وسعت آن در شهرستان گرمسار و بخش ‌های کوچکی هم در استان‌های تهران، قم و اصفهان واقع شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • نرگس

      اخه بگو مردک سویس با اون همه عظمتش ول کردی اومدی تو بیابون برهوت اخه بگو مه خدا غضب وت کرده همو سویس ویسا سی خت عشق حالته بکن .ده جا نبی تا کویر که گاو هم نیره

    • بدون نام

      ان جاسوسان درکویر چه غلطی میکردند؟ انها دنبال موشکها ومراکز اتمی ایران میگردند هواستان باشد توی این هیری بیری هواشناسی کویر برهوت چه دیدنی دارد قابل توجه مسئولان امنییتی منطقه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج