۸۵۰۸۲۷
۱۲ نظر
۵۰۱۳
۱۲ نظر
۵۰۱۳
پ

هشدار اروپا به آمریکا درباره تحریم هسته‌ای ایران

دیپلمات‌های اروپایی طی روزهای اخیر مذاکرات فشرده‌ای را با مقامات دولت ترامپ درباره خطرات عدم تمدید معافیت از تحریم همکاری هسته‌ای با ایران داشته‌اند.

خبرگزاری فارس: یک منبع به روزنامه آمریکایی «مک‌کلاچی» خبر داده است که مقامات اروپایی طی روزهای اخیر به کاخ سفید هشدار داده‌اند در صورتی که دولت آمریکا معافیت از تحریم‌های همکاری هسته‌ای با ایران را تمدید نکند ممکن است تهران از توافق هسته‌ای خارج شود.

این تحریم‌ها در صورتی که اجرایی شود محور اصلی توافق سال ۲۰۱۵ را هدف قرار می‌دهد. تهران به موجب این همکاری مجاز است برخی فعالیت‌های هسته‌ای خود را در سایت‌های علناً اعلام‌شده ادامه دهد.

یک مقام ارشد دولت آمریکا نشست میان نمایندگان اتحادیه اروپا، فرانسه و انگلیس با نماینده کاخ سفید را تنش‌آمیز توصیف کرده و هشدار داده تحریم‌های آمریکا درباره همکاری‌های هسته‌ای با ایران ممکن است از سر گرفته شود.

این تحریم‌ها تمامی نهادهای همکار با ایران در پروژه‌های هسته‌ای را هدف قرار می‌دهد. بنابراین، تمامی کشورهایی که در برجام حضور دارند ممکن است در معرض تحریم‌های جدید آمریکا قرار بگیرند.

یک دیپلمات اروپایی به مک‌کلاچی گفت: مواضع ما هشدار دادن به دولت آمریکا درباره خطرات اتخاذ چنین تصمیمی است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا سال گذشته خروج واشنگتن از توافق هسته‌ای با ایران را اعلام کرد اما ۵ کشور امضا کننده این توافق اعلام کردند که همچنان به این توافق پایبند خواهند ماند.

اختلاف نظر میان مشاوران ارشد دولت ترامپ درباره تمدید معافیت‌ از تحریم‌های نفتی ایران برای متحدان آمریکا نظیر هند و کره‌جنوبی که حجم زیادی از نفت ایران را خریداری می‌کنند همچنان ادامه دارد اما اختلافات داخلی درباره بازتاب تحریم‌های هسته‌ای بسیار بزرگتر است.

«برایان هوک» نماینده ویژه آمریکا در امور ایران موافق ادامه تمدید معافیت‌ها به عنوان یک نشانه حسن نیت به اروپایی‌ها است اما «جان بولتون» مشاور امنیت ملی آمریکا با تمدید مخالف بوده و مدعی است که این اقدام به ادامه فعالیت‌های هسته‌ای ایران مشروعیت می‌بخشد.

به طور مثال چین یکی از کشورهایی بود که تعهد داده به ایران در تبدیل رآکتور آب سنگین اراک تحت نظارت انگلیس کمک کند و همچنین قرار بود این ۵ کشور به ایران در تبدیل سایت هسته‌ای فردو به یک مرکز تحقیقاتی و مرکز تولید ایزوتوپ‌های دارویی کمک کند اما بر اساس گفته مقامات ایران هر دو پروژه متوقف شده‌اند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      با نام خدا ویا د خدای یکتا
      به نظر من باتوجه به اینکه الان تمامی دنیا مدعی امریکا شدند و همگی ازاین مدعی اش شدند که این کار شما اشتباه محض است وتنها کسی که مدعی وزخم خورده داعش است کشور ایران است وتنها کسی که توانست و میتواند داعش را ازبین ببرد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران وباید مورد حمایت وتشویق شود سپاه است واقای امریکا اشتبا ه میکنی
      باید درخصوص ارامش منطقه به کشور عراق وعمان وکشورهایی که نسبت به این گفتار ترامپ ناراحت شدند احترام بگذارند وبرای اینکه کشور ارامش پیدا کند و ازنظر اقتصادی ازتحریم خارج شویم و ارزش پول کشورمان بالاتر برود به نظر من با توجه به مشورت گروهای حمایتی کشورهای اسلامی ودرصورتی که خوشان یعنی هم امریکا وهم جامعه اروپاه بخواهند با انها بصورت بسیار محتاطانه کنار بیاییم باز میگم درصورت پذیرفتن حق وحقوق کشور ایران ودیگر دوستان مارا محترم بشمارد و

      پاسخ ها

      • حیات داودی

        چی میگی داری تو؟برعکس گفتم مگه نه؟چی داری میگی تو؟خخخخ

      • بدون نام

        بنظرت امریکا به چیزی پایبنده اصلا حالیش هست

    • علی

      علی برکت الله دولت محترم

    • بدون نام

      اروپا دروغ میگه این هشدارها فیلم بازی کردنه .عطایشان را به لقایشان ببخشید واز برجام خارج بشید

    • بدون نام

      ممکنه دولت پاپس نکشه ولی برای ملت اروپاحناتان رنگی ندارد

    • اسد

      همانطوری که ایران مجبور شد برجام را بپذیرد دیر یا زود آمریکایی ها مجبور می شوند به برجام برگردند من مطمئنم

    • محمدنژاد

      وقتی مسئولان ما چشم بسته به حرفهای بدون پشتوانه ١+5 اعتماد میکنند و سرمایه های کشور را بدون اخذ پشتوانه و ضمانت نابود میکنند، نتیجه همین میشه!

    • بدون نام

      بهترین راه پیشرفت در حد کره شمالیه

    • بدون نام

      همانگونه که موسسه تحقیفاتی آمریکائی اعلام کرد که پس از خروج بدون هزینه آمریکا از برجام و مشخص شدن اینکه این اقدام نیروهای آمریکائی و همپیمانانشان را با مشکل و خطری مواجه نکرد هرروز گستاخ تر شدند و زیاده خواهیهای ببشتر و فشار زیادتری را وارد میکنند .الآن هم چون میدانند ایران اقدامی نمیکند حتما این کار راهم انجام خواهند داد

    • بدون نام

      حقشه ایرانم مثل کره شمالی‌ بمب بسازه تااون وقت حساب کاردستشون بیاد بعد بااحتیاط ونرم نرم وباالتماس بگن بیاین مذاکره کنیم نه الان که میدونن ایران بمب هسته ای نداره وهمه غلطی میکنن

      پاسخ ها

      • رهگذر تنها

        این فکر را باید مسئولین شجاع ما از قبل میکردند.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج