۸۵۰۹۳۴
۳۴ نظر
۵۰۰۵
۳۴ نظر
۵۰۰۵
پ

روسیه: به جز ایران، همه کشور‌ها سوریه را ترک کنند

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در گفت‌وگو با یک روزنامه سعودی گفت که همانطور که همه می‌دانند تنها ایران و روسیه با دعوت قانونی به سوریه رفته‌اند و همه طرف‌های دیگر باید این کشور را ترک کنند.

خبرگزاری ایسنا: نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در گفت‌وگو با یک روزنامه سعودی گفت که همانطور که همه می‌دانند تنها ایران و روسیه با دعوت قانونی به سوریه رفته‌اند و همه طرف‌های دیگر باید این کشور را ترک کنند.

واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در گفت‌وگو با روزنامه سعودی الشرق الاوسط در رابطه با حضور روسیه، ایران، ترکیه و آمریکا در سوریه گفت: حضور روسیه در سوریه قانونی است، ما با دعوت دولت قانونی آن کشور در آنجا حاضر شدیم تا برای مقابله با تهدیدات تروریستی به آنها کمک کنیم. ایران نیز در آنجا حضور قانونی دارد و همانطور که همگی می‌دانیم هیچ کشور دیگری دعوت نشده است. تمام کسانی که بدون دعوت به سوریه رفتند باید آن کشور را ترک کنند.

وی در پاسخ به این سوال که زمانی که اسرائیل سوریه را هدف قرار می‌هد، روسیه از حاکمیت این کشور حمایت نمی‌کند این درحالی است که شما می‌گوئید به جز ایران و روسیه همه کشورها باید سوریه را ترک کنند، گفت: به نظر من ما نیز در زمان مناسب باید سوریه را ترک کنیم و پس از مشورت با دولت سوریه این کار را انجام خواهیم داد. ایرانی‌ها نیز در آن کشور حضور قانونی دارند زیرا از آنها دعوت شده است، آنها نیز زمانی که دولت سوریه اعلام کند دیگر کمک‌ها ضروری نیست این کشور را ترک خواهند کرد. به نظر من زمانی که سوریه به ثبات کامل برسد همه کشورها باید آنجا را ترک کنند اما اکنون کشورهایی در سوریه حضور دارند که مطلقاً از آنها دعوت نشده است؛ مانند آمریکا، فرانسه و برخی کشورهای دیگر.

نماینده روسیه در سازمان ملل در رابطه با مساله جولان گفت: ما هیچگاه جولان را به عنوان جزئی از اسرائیل به رسمیت نمی‌شناسیم زیرا این منطقه بخشی از سوریه است و ما در این رابطه تصمیم آمریکا را محکوم کردیم. اما ما روابط خوبی با اسرائیل داریم و اسرائیل همانند تمام کشورهای عربی شریک ما در خاورمیانه است.

وی در رابطه با ترکیه نیز گفت که این کشور علیرغم اینکه شریک مهمی در روند آستانه است اما برای حضور در سوریه از آن دعوت نشده است و در نهایت باید این کشور را ترک کند.

واسیلی نبنزیا در رابطه با نقش جمهوری اسلامی ایران در منطقه گفت: ایران جزئی از منطقه است و یک نظام غریبه نیست، ایران برخی منافع قانونی دارد که خارج از مرزهای خود به دنبال است و این کشور می‌خواهد از طریق برخی امور امنیت ملی خود را تضمین کند. کشورهای عربی، اسرائیل و ترکیه نیز چنین منافعی دارند. شما در رابطه با تهدیدات ایران صحبت می‌کنید اما تهدیداتی که امروز ایران به وضوح با آنها مواجه است را فراموش نکنید. آیا نباید ایران این تهدیدات را جدی بگیرد؟ متأسفانه بیانیه‌ها و اقدامات اخیر واشنگتن از جمله خروج از برجام و افزایش تحریم‌ها علیه ایران تنها خطر گسترش تنش‌ها را افزایش می‌دهد.

وی در پاسخ به ادعای خبرنگار الشرق الاوسط مبنی بر دخالت ایران در امور دیگر کشورها هم گفت: در رابطه با مساله دخالت‌های ایران در امور داخلی کشورهای منطقه نیز دیدگاه‌های مختلفی وجود دارد و حتی کشورهای عربی نیز نظرشان در رابطه با این مساله یکی نیست. اگر نگرانی‌هایی وجود دارد باید از طریق راه‌های سیاسی و دیپلماتیک حل شود.

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در رابطه با هدف قرار دان عربستان توسط موشک‌های بالستیک از سوی انصارالله یمن گفت: ما هدف قرار دادن عربستان به وسیله موشک را همیشه محکوم کرده‌ایم و این مساله را نمی‌پذیریم اما در رابطه با دستیابی حوثی ها به اسلحه باید گفت که یمن از زمان قبل از درگیری نیز کشوری بود که سلاح در آنجا به فراوانی یافت می‌شد و تا به امروز هیچ کس دلیل صد در صد و قاطعی مبنی بر دستیابی آنها به اسلحه به طور مستقیم از طریق ایران ارائه نداده است. آنها ابزارهای دیگری برای مجهز کردن خود دارند، آنها بیش از نیاز خود مسلح هستند. کشور یمن حتی در عصرهای قدیم نیز بازار اسلحه بود و همه کشورها از جمله اتحاد جماهیر شوری برای فروش اسلحه به یمن رقابت می‌کردند بنابراین آنها نیاز چندانی به تهیه سلاح از خارج ندارند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      حرف حق جواب نداره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        همه کشورها......میشه لطفا همه کشورها را نام ببرید.

    • امیر رستمی

      کشورهای دیگه از سوریه خارج نمیشن.

    • بدون نام

      چقدر جای خوشحالیه که روسیه اجازه داده ما بمونیم

    • بدون نام

      ایران بمونه چون خوب پول میفرسه چه کشورخودش گشنه باشن یانباشن فرقی نمیکنه پول میفرسه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        احسنت گل گفتی

      • بدون نام

        وطن فروش های اجنبی

      • A 21

        کاربر 28'11 ایران هر چقدر پول تو سوریه خرج کرده الان داریم سودشو میبریم چون دیگه داعش از بین رفته وگرنه الآن داشتیم با داعش تو ایران میجنگیدیم

    • بدون نام

      هیشکی بازسازی نونه سوریه رو فقط ایران بازسازی کنه

    • بدون نام

      غلط زیادی نکن

    • آب از سر چشمه گل آلوده

      دنیا مسخره بازی شده

    • بدون نام

      درست مثل کریمه که روسیه به زور تصرف کرد وباید آنجا را ترک کند.

      پاسخ ها

      • عبدالله

        کریمه از اول مال روسیه بود اما درزمان یکی از سران شوروی سابق که اوکراینی بود به اوکراین الحاق شد،اما پس ازسال ها خود مردم در رفراندومی به جدایی از اوکراین الحاق به روسیه رای دادند که به زور نبوده است.

    • بدون نام

      ایول یه چزی ازاین روسیه ما دیدیم

    • فرمانده ارتش ناتو

      شما چیکاره هستید شما و ایران سوریه ترک کنید تا خود سوری ها تصمیم بگیرند از آب گل آلود ماهی میگیریر دریایه خزر مزه کرده

      پاسخ ها

      • ف.ف

        چرا.ایران.تو.سوریه.بمونه.مگه.ایران.کم.بدبختی.داره.خدا.لعنتتون.کنه

    • صدای حق

      بر هر چی روس لعنت که توی تاریخ بیشترین بدبختی ها رو به ما تحمیل کردند ... بعضی مردم یا تا حالا تاریخ نخوندن یا معنی خوب و بد رو نفهمیدن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تمام بدبختی ما از روسیه ترکیه هست خدا براشان نسازه ملعونهای بی همه چیز

    • میرباقری

      هر کی از راه میرسه آیه ی یآس میخونه
      امنیت سوریه امنیت ماست
      شاید خیلی بچه ای ک دکرانجنگ را ندیده باش ک همین سوریه از ما حمایت میکرو با اینکه یه کشور هربی بود
      برو از بزرگترت بپرس بعد حرف بزن

      پاسخ ها

      • خودم

        کوکا نهضت سواد اموزی نزدیکتون نیستتتت

    • حبیب

      خیانتی که اینا به مملکت کردن ومیکنن قاجار نکرد ما شدیم گاو شیرده واسه روسیه خب ایران رو میدوشه ابلهان درجهانن مفلسان درنمیمانن

    • بدون نام

      زمان جنگ ایران وعراق سوریه خیلی به ایران کمک کردوسلاح به ایران داداینقدرهم نمک نشناس نباشیدوگرنه الان صدام برماحکومت میکردوامنیت ایران مدیون سوریه است

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آخر سوریه سلاح کجا داره بابا گورش کجا تا کفن داشته باشه

      • بدون نام

        کاربر 12:51 حق با شماست یه عده دهه هشتادی چیزی یادشون نیست و فقط انتقاد میکنن

    • احمد

      کاملا دریت ومنطقی ست.اگرایران درسوریه وعراق نبودآمریکااین دوکشورهمسایه راتقدیم داعش میکردومثل لاشخوربه جان مردم بیگناه ایران می انداخت وجان ومال وناموسشان رابه تاراج میداد.به جهت بدبینی که نسبت به گروهی ازمدیران بعضا فاسددرایران وجوددارد،فریب فتنه های آمریکا رانخوریدوغافل نشویدهموطنان عزیز

    • بدون نام

      اگه نیروهای ایرانی نمیرفتن سوریه یا عراق شک نکنید مرزهای طولانی ما با عراق میشد مثل زمان جنگ اون موقع باید در نزدیک کشور خودمون یا داخل کشور جنگ میکردیم چرا متوجه نیستید

      پاسخ ها

      • دونالد ترامپ

        نمیشد عزیز من چون ترکیه و عربستان نمیزاشتن عراق بدست داعش بیوفته واسه امنیت خودشون تازه فک کنم با این وضعیت داربم به جنگ داخلی نزدیک میشیم که خیلی بدتر از جنگ با داعشه

    • بدون نام

      آمریکا و ترکیه و سایر کشورها باید از سوریه هر چه سریعتر خارج شوند...................،،،،،،،،،،،،،،

    • بدون نام

      خیلی ممنون

    • بدون نام

      روسیه غلط کرد و شکر خورد

    • بدون نام

      ف ف اونا دنبال نوامیس ما هستند امثال تو چندتا رو از خودتون بفرستید برای داعش دیگه مارو کوتاه بیان (غیرت هم چیز خوبیه که بعصی ها ندارند )

    • بدون نام

      ف ف اونا دنبال نوامیس ما هستند امثال تو چندتا رو از خودتون بفرستید برای داعش دیگه مارو کوتاه بیان (غیرت هم چیز خوبیه که بعصی ها ندارند )

    • بدون نام

      اسرائیل همه رو بیرون میکنه .روسیه هم فقط همکاری میکنه چون مجبوره و از اسراییل میترسن

    • بدون نام

      مهم نظر نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل هست نه نظر روسیه .هر چند روسیه با اسراییل هماهنگی میکنه.راهی جز خروج نیروهای ایران نیست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج