جاباما
۸۵۰۹۳۸
۱۹ نظر
۵۰۱۱
۱۹ نظر
۵۰۱۱
پ

بیش از ۹۰درصد تالاب هورالعظیم پر آب است

استاندار خوزستان گفت: شهادت می دهم که هیچ فشار و تاکیدی از سوی وزارت نفت برای آنکه به مردم فشار وارد شود و آب به تاسیسات نفتی نرسد، وجود نداشته است.

خبرگزاری ایسنا: استاندار خوزستان گفت: شهادت می دهم که هیچ فشار و تاکیدی از سوی وزارت نفت برای آنکه به مردم فشار وارد شود و آب به تاسیسات نفتی نرسد، وجود نداشته است.

غلامرضا شریعتی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هیچ معذوریتی برای اینکه بخواهیم دکل های نفتی را رعایت کنیم و به مردم فشار بیاوریم نداشته ایم و شهادت می دهم که هیچ فشار و تاکیدی برای این کار از سوی وزارت نفت نیز نداشته‌ایم تا به مردم فشار وارد شود و آب به تاسیسات نفتی نرسد.

وی با اشاره به بازدیدی که امروز همراه وزیر کشور از هورالعظیم داشت، افزود: تاکنون آنچه به سود استان بوده است عمل کرده‌ایم. دور تا دور دکل های نفتی را در هورالعظیم آب پر کرده بود و فقط یک جاده ارتباطی میان آن ها وجود داشت.

استاندار خوزستان تصریح کرد: بیش از چندین دکل و تاسیسات پشتیبانی نفت در تالاب هورالعظیم پر آب بودند و اینکه بیش از ۹۰ درصد از تالاب هورالعظیم پر آب است نیز بیانگر همین مساله است. میزان حجم آب به حدی بالا بود که حتی دایک مرزی را در تالاب شکسته ایم تا آب به سمت عراق برود.

شریعتی بیان کرد: بخشی از آبی که از اتصال کرخه و دز به سمت اهواز می آمد نیز از طریق کانال سلمان به مخزن شماره ۵ تالاب هورالعظیم هدایت کرده‌ایم تا آب وارد آن مخزن شود. در این مخزن نیز دکل های نفتی وجود دارد و آب نیز در آنجا رهاسازی شده است.

وی با اشاره به اهمیت برداشت از مخازن نفتی ایران گفت: برخی ها اصرار دارند تا تولید نفت در نقاطی مانند هورالعظیم مختل شود. در این زمینه ما متعهد به رعایت مسایل زیست محطیی و تامین حق آبه تالاب هستیم. همچنین متعهد به رعایت مسایل زیست محیطی میان نفت و تالاب هستیم و علاوه بر آن باید به تولید نفت نیز تعهد داشته باشیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      هرچی دولت تکذیب کرد، برعکسش درسته، خدا به داد مردم بیچاره برسه

    • بدون نام

      پس چرا به هر قیمتی مانع میشین که ده درصد باقیمانده از آب پر شود؟

    • بدون نام

      دروغه هزران هکتار از اراضی هورالعظیم که شامل حوضچه های 3 و 4 و 5 است هنوز خالی خالی است و فعالان مدنی دهها کلیپ در این باره منتشر کردند

    • اهوازی

      اگر این ۹۰ درصد رو قبول کنیم (که شواهد و ادله این نسبت رو ۴۰درصد می گویند ) ۱۰ درصد دیگر را چرا خالی گذاشتین مگر سیل تاکنون داخل خانه های مردم نیست چرا به طرف هور هدایتش نمی کنید که حداقل این مقدار به زعم شما چند درصد باقی مانده را پر کند . من به صراحت بگوییم کل ذخایر ملی جهت رفاه و منافع مردم است پس اگر مردم در رفاه نباشتد چه فایده دارد شما به خاطر دکلهای نفتی سیل را به خانه منحرف کردین تا دکلها اسیب نبینند.

    • بدون نام

      همش دروغ دروغ

    • بدون نام

      آدم کذاب آخه شهادت دادن تو رو کی باور میکنه

    • خوزستان

      بی شرف دروغ گو تمام خونه های مردم و تمام وسایل مردم و تما دار اوندارشون سیل برد وشما تا الان هور العضیم به خاطر نف بستید و تجهیزات جنگی گذاشتی کس اونجارو باز نکه شما به جنگ مردم اومدی و مردم اگه متحد بشن تو و امثال تورو از مملکت بیرون میکنن

    • خوزستان

      چرا نظر من سبت نمیشه ها شما هم مثل همین شریعتی از خدا نترسید

      پاسخ ها

      • خوزستان

        اگه هور العظیم و نیشکر رو باز می کردی حتی یه خونه خراب نمیشد تو تو رفاه و مردمت دارن تلف میشن ایران من از کیذنفت
        او گازت قیمتش بیشتر مردمه مگه ما بخاطر ناموس وطن نجنگیدیم که هیچکی به داد ما نمیرسه تمام زنگی مردم اب برد واین میاد دروغ میگه به رسانه ها

    • بدون نام

      دروغگو بخاطر حفظ ميز كوفتي زندگي مردم خوزستان رو نابود كرد. كاش خوزستان نفت نداشت

    • بدون نام

      اگه این و اون استاندار بی ادب گفته دروغه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        راست میگی خبرنگار مردمی راه بدین بزار فیلم بگیره که خیال همه راحت بشه

    • بدون نام

      دوستان توجه کنند در صورت نفوذ آب به تاسیسات نفت امکان فاجعه زیست محیطی دور از انتظار نیست چون ممکن است نفت به تالاب سرریز کند
      تصمیمات الان همواره بین بد و بدتر است که گرفته میشود

      پاسخ ها

      • اهوازی

        دوست عزیز مردم دارن تلف میشن این فاجعه نیست ، تمام زندگیشون نابود شده این فاجعه نیست ، تمام دام هاشون نابود شده و تمام و و و های دیگر ، بعد اگر چاهی به نفت نرسیده خوب راحت میشه اونجا رو تخلیه کرد ، اگر هم چاه به نفت رسیده تمام دنیا دارن این کار رو میکنن از دریا نفت استخراج میکنن مگه محیط زیست الوده شده همون کاری که تو دریا میکنن تو هور بکنن

    • امیر

      به مردم خدمت صادقانه کنید،دغدغه هایشان رارفع کنیدوالبته تاجایی که جان مردم درخطرنباشدلازم است به تاسیسات نفتی وسرمایه های ملی آسیب نرسدچراکه دراین شرایط بحران وتحریم اصلا به صلاح مردم نیست.امادرکناراین تفکر،دولت نیزبایددرکنارمردم سیل زده باشدوتمامی آلام ودردها ودغدغه هایشان راکاملا وبدون منت رفع نماید.برای مال ازدست رفته شان چک تضمین شده بدهدوخانه های ویران شده شان راترمیم وبازسازی نمایدودرمواردی اعتمادازدست رفته مردم راجلب نماید.

    • حسین

      به خدا این ریشو حرف نزنه هیچ کس نمیگه لاله

    • بدون نام

      باید جلوی خسارت احتمالی به دکلهای نفتی و محیط زیست را گرفت تا دشمنان ملت شاد نشوند؟!!؟؟؟!؟؟؟؟؟؟!!!؟؟؟!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      نظرات مردم خوزستان خلاف نظر این مرده ..مردم از دروغ های شاخدار خسته شدن دیگه حرفاش کسی باور نمیکنه

    • بدون نام

      همچی میگه شهادت میدم که پدر مقدسه یا پیامبر....اخه شهادت دروغگو کجا ارزش دارع

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج