جاباما
۸۵۰۹۶۱
۱۳ نظر
۵۰۰۴
۱۳ نظر
۵۰۰۴
پ

تدبیر سران قوا برای مقابله با تحریم‌ها

شورای عالی هماهنگی قوا، بر اساس مصوبه ای در آبان ماه سال گذشته، ۱۲ درصد منابع صندوق توسعه ملی را برای مقابله با اثرات تحریم و حوادث غیر مترقبه ذخیره کرده است.

خبرگزاری تسنیم: بر اساس قانون بودجه ۹۷ مصوبه اسفند سال ۹۶ حدود ۳۲ درصد از درآمد نفتی کل سال ۹۷ بایستی به صندوق توسعه ملی واریز و این منابع به صورت تسهیلات ارزی و ریالی در اختیار بخش خصوصی و... قرار می‌گرفت.

در اردیبهشت ماه سال ۹۷ با اعلام خروج آمریکا از برجام عملا دور جدیدی از تحریمها علیه صنعت نفت و بانک کشور اعمال شد. یکی از مشکلاتی که در سال ۹۱ و در زمان اعمال تحریمهای اقتصادی ایجاد شد بحث جهش ارزی و تنگنای ارزی بود که به تبع کاهش درامد ارزی ایران ناشی از کاهش فروش و صادرات نفت ایجاد می‌شد.

بر اساس آمارها درآمد ارزی کشور از محل صادرات نفت در سال ۹۶ بیش از ۶۰ میلیارد دلار و در سال ۹۷ حدود ۵۰ میلیارد دلار بوده است. همانطور که اشاره شد سهم صندوق توسعه ملی بر اساس قانون بودجه ۹۷ حدود ۳۲ درصد و در سال ۹۸ این سهم حدود ۲۰ درصد لحاظ شده است.

محمد حسینی عضو کمیسیون برنامه و بودجه با بیان اینکه هنوز گزارش عملکرد سال ۹۷ صندوق توسعه ملی تکمیل نشده است، گفت: با وجود عدم اطلاع از منابع در اختیار صندوق توسعه ملی با تدبیر سران قوا در آبان ماه حدود ۱۲ درصد از منابع این صندوق جهت تخصیص به اثرات تحریمهای ظالمانه و همچنین حوادث غیر متقربه فریز شده است.

به گفته حسینی، سهم صندوق توسعه ملی در سال ۹۷ از منابع ارزی صادرات نفت حدود ۳۲ درصد بود که شورای هماهنگی سران قوا در آبان ماه سال قبل تصمیم گرفت برای مقابله با اثرات تحریمها حدود ۱۲ درصد کل سهم سالیانه صندوق توسعه از درآمدهای نفتی را ذخیره کند.

وی افزود، هم اکنون این سهم در حساب جداگانه ای نگهداری میشود و از این حیث یک فضای اطمینان مناسب برای مقابله با اثرات تحرم و حوادث غیر مترقبه ایجاد شده است.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: بحث برداشت از این حساب جداگانه برای جبران بخشی از خسارتهای ناشی از سیل اخیر مطرح شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • دونالد ترامپ

      خدا به خیر کنه سران دارن تدبیر میکنن بچه ها زود برین توی لاک دفاعی که قراره ضربات سختی بخوریم

      پاسخ ها

      • بهلول

        پیشنهادت برا ارنج دفاعی چیه؟؟؟4^3^2^1خوبه؟

    • بدون نام

      ماشالله تا الان هم تدابیرشون عجیب جلوی تحریم ها رو گرفته!!!!! به بنده های خدا یه مجال استراحت بدین خیلی خسته شدن از بس به فکر مردم بودن و شب و روز کار کردن و از زندگیشون عقب موندن!!!!!!!!

    • بدون نام

      تدبیر!!!!

    • بدون نام

      تدبیر برای بدبخترکردن بیشتر ملت ایران

    • بدون نام

      سازمان مدیریت و استخدامی کشوری ولشکری هر کشور منبع خوشبختی و بدبختی هر کشور

    • بدون نام

      لطفا از درآمد نفتی دست بردارید اگر واقعا قصد دارید با تحریم مقابله کنید .نفت رو نادیده بگیرید این همه کشور که نفت ندارند ووارد کننده نفت هستند مثل همین ترکیه میبینیم بهترین پیشرفت وزندگی را دارند .پول نفت رو وارد بودجه کشور نکنید بذارید برای موارد بحرانی برای کمک به همچین مواقع سیل وزلزله وغیره برای افراد نیازمند .تا کشور به سمت تولید وخودکفایی پیش بره

    • تحریم

      مگر تحریمها اثری داشته؟ خیر کی میگه اثر داشته. هرچند هم تحریمها بیشتر وسخت تر بشه اصلا تاثیری ندارد چون ماشاالله تیم اقتصادی قوی که ما داریم مگر میگذارند آسیبی به اقتصاد برسه. الآن همه چیز اینقدر
      ارزان و فراوانه ماشاالله اصلا کسی حس نمیکنه که تحریمیم

    • بدون نام

      فکر نکنم تاثیر کنه،ولی سعی خودتون رو بکنید
      چهل سال وقت داشتید،که امروز نتونن تحریممون کنن
      نتیجه؟!!!!!

    • بدون نام

      باز چه خوابی دیدن برا مردم.. تا الان مگه چه کسی داشت تدبیر میکرد انگلیس خبیث یا آمریکای جهان خوار!!!!؟؟؟؟؟!! تو خدا دیگه تموم کنید حداقل ادای طرفدار مردم رو در نیارید.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        باسلام خدمت مردم عزیز درد آشنا ، هر چند که گو یا قرار است مطالب این حقیر بدون تقصیر را مدیران محترم این مجموعه خبری منعکس نکنند ، همگی نگران نباشید ، چراکه این مسئولین محترم نه تنها نان گندم خرده اند ، بلکه اینها از خوان سفره ایران ثروتمند طی چهار دهه گذشته با علم کردن دشمن های جهانی ، بخوبی غرق در ناز و نعمت و رفاه پالت پالت دلار باصطلاح بی ارزش بوده اند و بخوبی تمام نظریات مردم رنج دیده که بخشی از آن را هر روز شما در این پاسخها درج می فرمائید میدانند . و لذا بهتر است پیشنهاد شود که بخود زحمت بیشتر در جهت دوستی با دنیا و تغیر روش آنچه که نتیجه های سیه بار آنرا کودکان شما هم بخوبی میدانند . چند مادر بزرگ را جایگزین این مصلحت اندیشی بکنند تا آنها باتوجه به گفتار بزرگان دنیا که ( درخت دوستی بنشانند تا کام دل ببار آورند و نهال دشمنی برکنند چرا که رنج بی شمار و بیش ازاین را جلوگیری کنند . و غرب و شرق و همسایگان کشور را از مردم و تاریخ فرهنگ بیزار نکنند ، قول میدهم که این بد بختی ها شروع به کاهش و آرامش ارزش مملکت و مردم شایسته را موجب شود ، بله چند پیر زن !!!!!!!

    • آقاحشمت سهام دارتیم آذرخش

      شمادفاعی بازی نکنید بکشیدجلواینجورگل می‌خوریم به روش ۳...۵....۲....بازی کنی

    • بدون نام

      جلسه های بی نتیجه تا زمانی ارتباط با جهان برقرار نشود این بدبختیها هست فلانی اون ور دنیا یک صبحتی میکنی یک شبه پول ما ارزشش از دست میده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج