جاباما
۸۵۰۹۹۶
۲۹ نظر
۵۰۰۲
۲۹ نظر
۵۰۰۲
پ

آژیر قرمز؛ برانکو و خداحافظی یواش!

سرمربی پرسپولیس در شرایطی چهارمین سال حضورش روی نیمکت سرخ‌ها را همین چند وقت اخیر در ایران پشت سر گذاشته که اکنون آینده نامشخصی را برای ادامه حضور دنبال می‌کند.

ورزش سه: برانکو زمانی هدایت پرسپولیس را برعهده گرفت که سرخ‌ها روی کاغذ حداقل یکی از گزینه‌های سقوط محسوب می‌شدند. یک تیم از هم گسیخته و پرحاشیه و البته کاملا بی انگیزه. بازگشت برانکو به ایران علیرغم تمام مشکلاتی که در این راه وجود داشت یک خبر بزرگ برای هواداران این تیم محسوب می‌شد که سال‌ها با ناکامی همراه بودند. تقریبا ۱۰ سال از آخرین قهرمانی تیمی که خود را یکی از بزرگان فوتبال ایران می‌دانست گذشته بود و آنها در آسیا هم به فرجامی نرسیده بودند.

اما مرد کروات در ابتدای حضورش در دیدارهایی که باقی مانده بود آنها را از منطقه سقوط نجات داد و در فصلی دراماتیک در پایان لیگ پانزدهم با تفاضل گل عنوان دومی را به خود اختصاص داد اما شاید مزه برتری ۴ گله مقابل استقلال شیرینی‌ای فراتر از قهرمانی برای هواداران این تیم داشت. دو فصل بعدی اما با قهرمانی قاطعانه در لیگ همراه شد و آنها به اولین افتخار آسیایی خود یعنی حضور در فینال لیگ قهرمانان دست یافتند و در نهایت با توجه مشکلات محرومیت و کمبود بازیکن به عنوان نائب قهرمانی رضایت دادند.

"مشکلات مالی" کلید آغاز شایعه درباره آینده حضور برانکو ایوانکوویچ است. وضعیت اقتصادی کشور ورزش را نیز تحت‌الشعاع قرار داده است و گریبانگیر پرسپولیس و آینده این تیم نیز شده است. سرمربی کروات پرسپولیس بیش از شش ماه است که دریافتی نداشته و این مساله با توجه به ارز نزدیک به ۱۵۶۰۰ هزار تومانی یورو، مطالبات او را بیشتر نیز کرده تا صبر او نه در رسانه‌ها که در باشگاه نیز لبریز شود. برانکو چندی پیش اولین نامه اعتراضی خود در این خصوص را از طریق وکیلش به باشگاه ارسال کرد که پاسخ آن تنها انتظار بود.

ایرج عرب مدعی شد در حال حاضر هیچ منبع درآمدی به جز مطالبات حضور بازیکنان تیم در جام جهانی ندارند و از فیفا خواستار دریافت آن برای پرداخت به برانکو شده‌اند. موضوعی که با توجه به عدم پاسخ از سوی فیفا طی ماه اخیر با دومین نامه برانکو نیز همراه شد و او بعد از حضور تیم در دوبی برای تقابل با الاهلی بار دیگر پیگیر این موضوع شد تا دستیارانش را نیز آرام کند.

سرمربی پرسپولیس که طی این مدت به بیشتر عناوین، رکوردها، موفقیت و جام‌ها دست یافته است، گلایه خود را متوجه مدیرانی کرده که علیرغم تغییرات طی این مدت هیچ تاثیری در عملکرد او نداشته‌اند. پرسپولیس چه با نژادفلاح که به سهمیه بقا رسید و چه با طاهری و گرشاسبی که قهرمان لیگ ایران و سوپرکاپ شد و چه بار دیگر که با گرشاسبی به فینال آسیا راه یافت و اکنون نیز در دوره کوتاه مدت مدیریت ایرج عرب به صدرنشینی خود در لیگ برتر ادامه می‌دهد و شانس صعود به مرحله بعدی لیگ قهرمانان آسیا را داراست، کمترین نوسان را در کیفیت فنی و خصوصا نتیجه گیری داشته و البته مشکلات مالی همواره یار غار آنها بوده است.

مساله‌ای که باعث شده تا برانکو فوتبال ایران را با توجه به شرایط اقتصادی کشور و مسیری که دنبال می‌کند یک ورشکسته بداند و از آینده حضورش در آن بیم داشته باشد. مدیران پرسپولیس طی این مدت هیچگاه نتوانسته‌اند برپایه موفقیت‌های تیم به یک اسپانسر مطمئن و قابل اعتنا برای تیم دست یابند و هزینه‌های ارزی باشگاه با توجه به حضور در آسیا باعث شده تا منابع درآمدی آنها با توجه به این نوسانات با مشکل بزرگ و عدیده‌ای مواجه شود.

برانکو در نشست خبری امروز خود پیش از دیدار با سایپا جملاتی به کار برد که بزرگترین استرس را متوجه هواداران تیمی کرده است که طی چهار سال اخیر عادت به موفقیت داشته‌اند و نگرانی بابت روزهای بعد از برانکو و تصمیمات غیرمسوولانه برای انتخاب جانشین او باعث می‌شود حتی در نظرسنجی‌ها، حضور و تمدید قرارداد او را بالاتر از خیلی از موفقیت‌های رویاپردازانه دیگر بدانند.

آژیر قرمز؛ برانکو و خداحافظی یواش!

مرد کروات در نشست خبری امروز خود بعد از اینکه خستگی و عدم شادابی خود را مرتبط با فشردگی بازی‌ها دانست در نهایت لب به اعتراض خاموشی گشود که نگرانی بزرگی را طی دقایق بعد از آن شکل داده است: من "یک سال دیگر" با پرسپولیس قرارداد دارم، اما "در فوتبال چیزی به عنوان قرارداد وجود ندارد" و نمی‌دانم چه اتفاقی در "آینده" رخ می‌دهد. مهم این است که "تا زمانی که هستیم" از حضورمان لذت ببریم. اینکه حالا "یک ماه یا دو ماه یا شش ماه دیگر چه اتفاقی رخ خواهد داد" در "آینده مشخص خواهد شد." استرس همیشه هست و در هر بازی ما استرس وجود دارد، اما طبیعی است که تا زمانی که هستیم همه تلاشمان را انجام می‌دهیم.

پایان بندی نگران کننده و غیرقابل قبول برای هواداران موضوعی است که انتظار می‌رود هرچه سریعتر از سوی مدیران باشگاه تحت کنترل و بررسی قرار گیرد و تصمیم مناسب برای آن اتخاذ شود.

مطمئنا هیچ سرمربی‌ای نمی‌تواند نسبت به آینده کاری خود در هیچ باشگاهی مطمئن باشد اما همانطور که گفته شد، در دورانی که چهار مدیر پرسپولیس با حضور برانکو به موفقیت دست یافته‌اند، کم کاری مدیران در خصوص آینده برانکو برای هیچ هواداری رضایت بخش نخواهد بود و هرگونه ناکامی در آینده تبعات بزرگی در پی خواهد داشت. برانکو امروز شاید تلاش داشت که در جملاتش ناامیدی را به هواداران دیکته نکند اما نمی‌توان از نارضایتی و خداحافظی بدون خونریزی و آشوب او در بین جملاتش به سادگی گذشت.

حمید ابراهیمی

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      وزیر کیسه کش نمیخوایم نمیخوایم

    • بدون نام

      چقدر کثیفه این سیاست برانگو همه پولشو گرفته

    • بدون نام

      مگه لنگ حکومتی هم مشکل مالی داره؟؟؟؟؟!!!!!!!

      پاسخ ها

      • امیرحسین

        حکومتی اون کیسه اشغاله که رکورد خرید زده . تو هم عین نفر قبلی بی نام اومدی....

    • رضا محمدی

      خدا ذلیلتون کنه با این تیتر ...

    • بدون نام

      خدانکنه چرا پول این بنده خدا نمی دهید .مگه چقدر طلب داره بیایید همه رو من بدم فقط این دل خوشی را از مردم نگیرید

    • الان چهارساله زیرشین

      مدیران پرسپولیس غلط بکنن پولشو ندن ما هوادارا اینهمه پول میدیم پس چکارش میکنن چرا کیسه نصف ماپول نمیده ولی فقط فسخ گرو ونیومایر و ده میلیارددادن سه تاخارجی گرون خریدن تبریزی و نورافکن بااونهمه پول اوردن پول شفرم که یک ریالم نمونده تازه دیروزپونصد میلیونم پاداش دادن چرا کسی نیست بررسی کنه درحالیکه دوسالم پرسپولیس بازیکن نخریده چرا ازوزرات کسی پیگیری نمیکنه حالاببینیدتیم حکومتی کیه البته این خرهای نفهم خودشونوبه نفهمی زدن واینجورمیگن لعنت به کیسه ووزرات وفدراسیون

      پاسخ ها

      • امیرحسین

        هزاران لعنت به کیسه و فدراسیون ...

    • بدون نام

      گمشو

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خفه

    • ایرانی

      بابا لنگیا شما برانگه رو میخواین چیکار ، تا وقتی سیستم هوادار شماست خیالتون جمع اگر استیلی یا بدتر ازون درخشان یا له تر ازون میناوند هم بشه سرمربیتون بازم بازیها رو براتون در میارن پس زیادی گریه و آه و ناله نکنین که پوشک گرونه خخخخخخ

      پاسخ ها

      • بدون نام

        گم شو کیسه کثیف

      • لنگپولیس

        لنگ حقیر میام با پاتوسی خارشت میگیریما ، پس خفه شو کثیف حقیر

      • امیرحسین

        زر نزن ملعون . حکومت پشت پرسپولیسه احمق ؟! یا پشت کاج حقیر که رکورد خرید بازیکن زد ؟ حقوق شوفر که سروقت پرداخت میشه ؟ پول فسخ قرداد اون کیسه کشایی جداشده رو از خونه عمتون اوردین ؟ پول خرید بازیکنای جدید رو چی ؟ خیلی پر رویید خداییش . یه ذره منطق هم خوب چیزیه ،البته از کیسه انتظاری بیشتر از این نیست . یه مشت نفله اید ...

    • بدون نام

      این لعنتی ایرج عرب داره چیکارمیکنه ..

    • بدون نام

      جای هدایتی خالی است .!!!!!
      ورنه پول بسار بسیار

    • ali

      چطور برای کیسه و شوفر پول هست ولی برای پرسپولیس و برانکو نه ؟؟؟؟؟؟ هوادارای تهرانی باید جلوی وزارت ورزش اعتراض کنند تا کی این تبعیض باید ادامه داشته باشه مگه اسپانسر دو تیم یکی نیست تازه پرسپولیس,دو میلیون دلار هم پاداش,نایب قهرمانی آسیا گرفته چرا کسی به هوادارا توضیح نمیده استقلال این همه پول رو از کجا میاره نکنه حق پرسپولیس رو هم به استقلال میدن؟؟؟؟؟؟

    • حسین رشیدی

      عالیست ولی کم خبر

    • قاسم حیاوی

      میخاد بره تیم ملی،اینا همش فیلمه

    • مجید

      هدایتی هم نیست که باز از پول دزدی و بیت المال بریزه تو جیب چرکپولیس

      پاسخ ها

      • امیرحسین

        نمیدونم هوادار کیسه ای یا سوراختور یا شله زرد . کیسه هم مدیون فدراسیونه هستی شو . سوراختورم مدیون پول دزد بیت المال . حق داری همچین چرتی بگی . چون تیم مردمی پرسپولیس جزع پنجاه تیم پر طرفداره . ولی دوچرخه سوران چی ؟ افتخار دسته سه ش میخاد طرفدار جدب کنه ؟ :/

    • بدون نام

      اگر پروفسور بره،،خودم همه مدیران پرسپولیس و وزارت و کلا همشونو ب آتیش میکشم

    • بدون نام

      لعنت بر ترامپ

    • بدون نام

      لعنت بر دولت و اپراتورها که حق پرسپولیس رو میخورن

    • بدون نام

      این ایرج عرب چه غلطی میکنه پس از فقطی که اومده فقط میناله پس این پول پاداش نایب قهرمانی آسیا چی شد

    • بدون نام

      وای به حالشون اگه برانکو بره ...

    • بدون نام

      وزارت ورزش و تاج و عرب بدونن با رفتن برانکو کلا همتونو به آتیش میکشیم

    • احسان

      کیسه کشا راه براه پانصد پانصد ملیون پاداش و هدیه میگیرن، اونوقت سرمربی ما شش ماهه حقوق نگرفته، جالبه بخدا

    • ایرانی

      برانکوداره برنامه ای که برای تیم ملی پیاده کردودست فداراسیونوتوپوست گردوگذاشت برای پرسپولیس هم پیاده میکنه.بااینکه مربی خوبییه.وافتخارات زیادی باتیممون اورده امایک مربی لجباز.بی عاطفه وغیرقابل پیش بینیه وعلتشم پرورده شدن درکشوری بامرام کمونیستیه.درست شبیه به روسیه که خون ایرانومکیده وپشت پرده بااسراییل همکاری میکنه.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج