۸۵۱۰۱۳
۳ نظر
۵۰۰۸
۳ نظر
۵۰۰۸
پ

ترکیه: فرانسه باید به تاریخ سیاه خود بنگرد

وزیر امور خارجه ترکیه در اعتراض به موضع‌ فرانسه در قبال حادثه ۲۴ آوریل، گفت که این کشور باید به تاریخ سیاه خود بنگرد.

خبرگزاری ایسنا: وزیر امور خارجه ترکیه در اعتراض به موضع‌ فرانسه در قبال حادثه ۲۴ آوریل، گفت که این کشور باید به تاریخ سیاه خود بنگرد.

به نقل از خبرگزاری آناتولی، مولود چاووش‌اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه در نشست گروه ویژه مدیترانه و خاورمیانه شورای پارلمانی ناتو در آنتالیا در واکنش به رویکرد فرانسه در قبال حادثه ۲۴ آوریل، گفت: این کشور باید به تاریخ سیاه خود بنگرد.

وی در اعتراض به نام‌گذاری ۲۴ آوریل به‌عنوان «روز ملی یادبود نسل‌کشی ارامنه» توسط امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه اظهار کرد: ما ماجراهای روآندا و الجزایر را فراموش نکرده‌ایم. فرانسه آخرین کشوری است که می‌تواند در مورد نسل‌کشی اظهارنظر کند و به ترکیه درس تاریخ بدهد.

چاووش‌اوغلو تصریح کرد: امروز یکی از مهم‌ترین مسائل خاورمیانه و دریای مدیترانه، حل مناقشه فلسطین-اسرائیل است. هیچ راهی به غیر از راه‌حل دو دولتی نمی‌تواند صلح و امنیت را برای خاورمیانه به ارمغان بیاورد.

وزیر امور خارجه ترکیه تأکید کرد: اسرائیل باید رویکرد تهاجمی خود را که با تصمیمات اشتباه آمریکا جسورانه‌تر نیز شده است، کنار بگذارد و فوراً به راه‌حل دو دولتی بازگردد. ترکیه با قاطعیت از روند مذکور حمایت خواهد کرد.

کمال قلیچداراوغلو، رهبر حزب اپوزیسیون مردم جمهوری‌خواه ترکیه نیز در واکنش به نام‌گذاری ۲۴ آوریل به‌عنوان «روز ملی یادبود نسل‌کشی ارامنه» توسط ماکرون، در توئیتر خود نوشت: حل مشکلات ترکیه با ارامنه، نه با دخالت کشورهای ثالث، بلکه با گفت‌وگو بین طرفین قابل انجام است.

رهبر اپوزیسیون ترکیه افزوده است که نام‌گذاری ۲۴ آوریل به‌عنوان «روز ملی یادبود نسل‌کشی ارامنه» توسط رئیس‌جمهوری فرانسه اقدامی غیرقابل‌قبول است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اونها هم ياد گرفته اند. از وقتى كودتا و بگير و ببند ها را در تركيه راه انداخته اند، هر چند وقت يكبار عين سگ پاچه يه كشور خارجى را ميگيرند تا حواس مردم كشورشان را پرت مسائل خارجى و نمايشى كنند. ديدند در جاى ديگرى خوب جواب داده. دارند تقليد ميكنند.

    • بدون نام

      ترکیه نمیتونه کشتار فجیع ارامنه و پاکسازی های نژادی دولت عثمانی رو انکار کنه. جنایتی که هرگزهرگز فراموش نمیشه هرچقدرم دولت اردوغان بخواد روش سرپوش بزاره

    • بدون نام

      ای خدا خودش زن بچه بی دفاع ازبین میبره ازاین ددفاع میکنه مردم ترکیه نصفشان به دست این اردوغان کثیف ازبین رفتن داره به زور حکومت میکنه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج