جاباما
۸۵۱۰۳۲
۲ نظر
۵۰۰۵
۲ نظر
۵۰۰۵
پ

ادعاهای انور قرقاش علیه ایران در دیدار با گوترش

وزیر مشاور امارات در امور خارجه در دیدار با مسئولین ارشد سازمان ملل و دبیرکل این سازمان ادعاهایی علیه جمهوری اسلامی ایران در رابطه با مساله یمن مطرح کرده است.

خبرگزاری ایسنا: وزیر مشاور امارات در امور خارجه در دیدار با مسئولین ارشد سازمان ملل و دبیرکل این سازمان ادعاهایی علیه جمهوری اسلامی ایران در رابطه با مساله یمن مطرح کرده است.

انور قرقاش، وزیر مشاور امارات در امور خارجه در دیدار با مقامات ارشد سازمان ملل و در رأس آنها آنتونیو گوترش، دبیر کل این سازمان در نیویورک ادعاهایی مبنی بر دخالت ایران در بحران یمن و تلاش امارات برای حل این بحران مطرح کرد.

انور قرقاش در دیدارهایش با مسئولان ارشد سازمان ملل و نمایندگان کشورهای عضو در این سازمان مدعی شد که ائتلاف عربی به رهبری عربستان به توافقات استکهلم و تلاش‌های مارتین گریفیث، نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن پایبند است. یمن نیازمند رسیدن به راه حل سیاسی است و کشور امارات از این راه حل حمایت می‌کند.

وی با طرح ادعای نقض توافق استکهلم از سوی انصارالله یمن مدعی شد: از جامعه بین المللی می‌خواهیم که به فشارهای خود علیه حوثی ها و حامیان آنها یعنی ایران ادامه دهد و مسئولیت نقض معاهدات بین المللی را برعهده آنها قرار دهد.

وی با طرح ادعای پایبندی امارات به توافق استکهلم گفت که امارات و عربستان ۲۰۰ میلیون دلار برای کمک به مردم یمن اختصاص داده و در ماه رمضان به آنها تحویل داده خواهد شد.

انور قرقاش مدعی شد: در بندرگاه الحدیده حوثی ها کمک‌های بشردوستانه را غارت می‌کنند و آنها را در بازارهای سیاه می‌فروشند. آنها همچنین گذرگاه‌های دریای سرخ را تهدید می‌کنند و اسلحه ایرانی از جمله موشک‌های بالستیک و پهپاد را وارد یمن می‌کنند.

این مقام اماراتی با طرح این ادعا که برخی طرف‌های منطقه و خصوصاً ایران در امور یمن دخالت می‌کنند افزود: حمایت‌های ایران باعث تداوم حملات نظامی حوثی ها و نقض آشکار قطعنامه‌های شورای امنیت است.

وزیر مشاور امارات در امور خارجه همچنین خواستار اقداماتی قاطع‌تر از سوی شورای امنیت سازمان ملل برای مقابله با آن‌چه ارسال سلاح از ایران به یمن می خواند و محکومیت نقش ایران در ایجاد درگیری‌ها شد.

به گزارش ایسنا، ادعای دخالت ایران در یمن در حالی مطرح می‌شود که مقامات کشورمان همواره تاکید می‌کنند جمهوری اسلامی ایران هیچ دخالتی در امور داخلی یمن ندارد و خواستار ایجاد راه حل مسالمت آمیز برای حل بحران یمن است.

ائتلاف متجاوز عربی به رهبری عربستان نزدیک به ۴ سال است که زنان و کودکان یمنی را به قتل می‌رساند، مدارس و بیمارستان‌های آنان را بمباران می‌کند و از رسیدن غذا و دارو و کمک‌های بشردوستانه به آن‌ها ممانعت می‌کند و به دلیل تجاوزهای وحشیانه‌اش در یمن در لیست سیاه سازمان ملل قرار گرفت. این ائتلاف همچنین بارها به طور آشکار توافق استکهلم را نقض کرده است.

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان قبل از این نیز در واکنش به تحولات اخیر یمن، با اشاره به تداوم تجاوز وحشیانه خارجی که به نابودی زیرساخت‌ها و محاصره همه جانبه و کشتار جمعی و خاموش ملت یمن منجر شده است، ابراز امیدواری کرد: همه گروه‌ها، احزاب و جریان‌های سیاسی و اجتماعی یمن، ضمن همبستگی با یکدیگر از جبهه واحد ملی بر علیه تجاوز خارجی محافظت کنند.

قاسمی با ابراز تأسف از درگیری‌های اخیر و دعوت همه نیروهای یمنی به آرامش و خویشتنداری ابراز امیدواری کرد و افزود: تمامی اختلافات داخلی در چارچوب گفت‌وگو حل و فصل و زمینه هرگونه سوء‌استفاده دشمنان خارجی ملت یمن مسدود شود.

وی در رابطه با مساله حمایت تسلیحاتی از یمن اعلام کرده است: ما هیچ‌گونه ارتباط تسلیحاتی با یمن نداریم، یمن در محاصره است و چنین امکانی در کل وجود ندارد در غیر این صورت ایران به قدری شهامت دارد که چنین اقدام و سیاستی را اگر داشته باشد اعلام کند؛ آنچه امروز در دستان مردم یمن است سلاح‌هایی است که از دولت‌های قبل در پادگان‌ها وجود داشته، امروز مشاهده می‌کنیم یمن برای آنکه در مقابل تجاوز و حملات بی‌امان از خود محافظت کند به سراغ تکنیک‌های درونی رفته و این طبیعی است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خجالت نمیکشی ایران

    • سازمان تروریستی سپاه

      جانم فدای رهبر

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج