جاباما
۸۵۱۰۹۷
۱۶ نظر
۵۰۱۳
۱۶ نظر
۵۰۱۳
پ

قیمت جدید خودرو‌ با افزایش حق بیمه شخص ثالث

ابلاغیه جدید بیمه مرکزی ایران مبنی بر هزینه مابه‌التفاوت بیمه شخص ثالث در سال ۹۸ قیمت خودروها را دستخوش تغییراتی کرده است.

خبرگزاری ایسنا: ابلاغیه جدید بیمه مرکزی ایران مبنی بر هزینه مابه‌التفاوت بیمه شخص ثالث در سال ۹۸ قیمت خودروها را دستخوش تغییراتی کرده است.

بر اساس ابلاغیه جدید بیمه مرکزی ایران در مورد "حق بیمه پایه سالیانه انواع وسایل نقلیه برای بیمه اجباری خسارت وارد شده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه در سال۱۳۹۸" که طبق روال هر ساله انجام شده است، حق بیمه خودروهای سواری بین یک میلیون و ۱۰۰ هزار تا یک میلیون و ۷۵۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

بر این اساس، حق بیمه پایه برای خودرویی مانند پژو۲۰۶ یک میلیون و ۵۶۴ هزار و ۲۰۰تومان تعیین شده است. به این رقم مبلغ ۱۸۹ هزار تومان بابت بیمه حادثه راننده مسبب حادثه طبق آئین نامه اجرائی ماده ۳ قانون شخص ثالث اضافه و سپس پنج درصد از آن مبلغ بابت تخفیف بیمه نامه‌های شخص ثالث خودروها صفرکیلومتر کسر می‌شود. عدد حاصل از این محاسبه با در نظر گرفتن ۹درصد مالیات و عوارض بر ارزش افزوده، یک میلیون و ۸۱۵ هزار و ۴۴۰ تومان می‌شود که مبلغ نهایی بیمه شخص ثالث در سال ۱۳۹۸ است. این حق بیمه در سال ۱۳۹۷ مبلغ یک میلیون و ۳۷۲ هزار و ۵۵۵ تومان بوده که حاکی از افزایش ۴۴۲ هزار و ۸۸۵ تومانی در سال جدید است.

افزایش حق بیمه سایر محصولات نیز براساس ابلاغیه بیمه مرکزی و فرمول مشخص اعلام شده محاسبه شده است.

به عنوان مثال حق بیمه پایه برای خودرویی مانند پراید یک میلیون و ۳۳۰ هزار و ۶۰۰ تومان تعیین شده است. به این رقم مبلغ ۱۸۹ هزار تومان بابت بیمه حادثه راننده مسبب حادثه طبق آئین نامه اجرائی ماده ۳ قانون شخص ثالث اضافه و سپس پنج درصد از آن مبلغ بابت تخفیف بیمه نامه‌های شخص ثالث خودروها صفرکیلومتر کسر می‌شود.

عدد حاصل از این محاسبه با در نظر گرفتن ۹درصد مالیات و عوارض بر ارزش افزوده، یک میلیون و ۵۷۳ هزار و ۵۰۰ تومان می‌شود که مبلغ نهایی بیمه شخص ثالث در سال ۱۳۹۸ است. این حق بیمه در سال ۱۳۹۷ مبلغ یک میلیون و ۱۹۲ هزار و ۵۸۰ تومان بوده که حاکی از افزایش ۳۸۰ هزار و ۹۶۵ تومانی در سال جدید است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بهلول

      خودروسازان حیا کنین...شاهرگ ملت رو رها کنین

    • کیوان

      چرا بیمه شخص ثالث خودروهای مدرنتر و ایمنتر بالاتر از خودروهای نا ایمن و غیر استانداردتره ? این رو چه حسابیه ? اگر خودروهای درب و داغونتر نباید حق بیمه بیشتری بدند و دولت داره بهشون لطف میکنه ، حداقل این لطف رو از جیب مالکین سایر خودروها جبران نکنه ....این اسمش دزدیه و یا عیاری و رابین هود بودن ، شایسته دولت یه کشور نیست !

    • شایان

      دلقک بازی هرسال بیمه

    • بدون نام

      بیشرفااااا

    • نادر

      چرا این همه گران شده کم کم نرخ بیمه درآینده می‌رسد به قیمت یک ماشین مسخرس واقعا

    • metti

      آخه یکی نیست به مسئولین امر بگه مردم تو امور روزمره خودشونم موندن، این هزینه ها چیه که تحمیل میکنین بهشون، واقعا بی تدبیری و بی منطقی تا کجا میتونه ادامه داشته باشه؟

    • حامد

      هر دم ازین باغ.......
      بودجه دولت باید تامین بشه

    • بدون نام

      خدا وند اجل‌ را برای خودروسازان حواله کند انشاالله چون ازدست بنده خارج است . گرانفروش ها هرروز قیمت خودرو هاشون بالا می ره

    • بدون نام

      خوب دارین مردم رو میچاپین،واقعأ دستمریزاد!!!!!!خداوند ازتون نگذره انشاا...!!!!!!

    • بدون نام

      هر چه قدر در توان دارید جیب مردم را خالی می کنید خدا از شما ها نگذارد

    • محمدزاده

      الان چی کار کنیم الحاقیه بزنیم یا مثل روال قبلی تا آخر بیمه نامه بیمه تقبل میکنه.؟

    • بدون نام

      خدا لعنتتون کنه من که دیگه ماشینمو بیمه نخواهم کرد چون دیگه توان پر کردن جیب دزدها را ندارم

    • بدون نام

      شما اگر یک راننده با تصادف غیر عمد زندانی بشه درسال چقدر قوه قضائیه هزینه میکند منتظر انباشت نفرات غیر عمد درزندانها باشید منه راننده خودم نمیخام بیمه کنم فقط خسارت وارده به مقابل را میخام بیمه کنم چرا زور میگید ما پارسال هم با هزار بدبختی وچکی بیمه کردم امسال اصلا نمیتونم

    • بدون نام

      مردم توجه دارند دراین روزها هرچی گرانی وفشاراوره روی دوش نداراهست به هرچیزی که مال دولته ببین چه جوری مردم بیچاره میکنند همشو میگن گرانی سر به فلک کشیده انوقت نوبت بیمه اب برق تلفن حمل ونقل بابا کی این بازی تورم مثل کشورهای دیگه تموم میشه که دیگه امسال دغدغه سال بعدو نداشته باشیم مگرچقدر به حقوق اضافه میکنید که ده برابرش راازمان میگیرید این بازی را تمام کنید ابادانی که نداریم بیکار تادله تنکت میخاد دوپسردارم خرجه توجیبی شونه من بازنشسته میدم خسته شدم پس خدا کی به دادمان میرسه

    • Mahdi

      نخرید برادر من نخرید

    • علی

      همانگونه که مسیولین درنرخ گذاری اجناس به نفع گرانفروشان عمل میکنند-خداوندهم باایجادسیل اقتصادمملک راویران میسازد.......

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج