جاباما
۸۵۱۱۱۹
۱ نظر
۵۰۰۶
۱ نظر
۵۰۰۶
پ

آخرین وضعیت مدارس سیل‌زده در لرستان

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش، گفت: تاکنون بیش از ۱۰۰ کانکس و ۵ هزار میز و نیمکت برای تحصیل دانش‌آموزان در لرستان اهدا شده است همچنین ۵ میلیارد تومان برای اصلاح سیستم گرمایشی و سرمایشی ابلاغ اعتبار شد.

خبرگزاری فارس: مهراله رخشانی‌مهر معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در ستاد بحران مدارس سیل‌زده درباره آ‌خرین وضعیت و اقدامات انجام شده در مناطق سیل‌زده اظهار کرد: وزیر آموزش و پرورش دستور ویژه برای رسیدگی به وضعیت دانش‌آموزان و معلمان و همچنین مدارس مناطق سیل‌زده داده‌ است.

وی با بیان اینکه دو اقدام کوتاه‌مدت و میان‌مدت در خصوص رسیدگی به مدارس سیل‌زده استان لرستان انجام خواهیم داد، گفت: در اقدام کوتاه‌مدت بیش از ۱۰۰ کانکس و ۵ هزار میز و نیمکت به اداره کل آموزش و پرورش استان لرستان تحویل شد.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به ضرورت تعمیر تجهیزات سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی مدارس، ادامه داد: با توجه به اینکه در مناطق سیل‌زده، موتورخانه‌های مدارس زیر آب رفته‌اند باید سریع‌‌تر تعمیر شود و بر همین اساس ۵ میلیارد تومان برای استانداردسازی و اصلاح سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی ابلاغ اعتبار کردیم.

رخشانی‌مهر افزود: در کنار این اقدامات، مدارسی که دچار آسیب‌دیدگی جزئی شده بودند و آب‌گرفتگی داشتند و گل و لای آنها کم بود نیز پاکسازی شده‌اند و آماده حضور دانش‌آموزان در مدارس هستند.

وی به اقدامات میان‌مدت اشاره کرد و گفت: برنامه‌ریزی برای ساخت مدارس در دستور کار است البته نمی‌خواهیم با یک اقدام شتاب‌زده در نقاط قبلی مدرسه ایجاد کنیم بلکه باید در مکان‌یابی احداث مدارس تأمل کنیم؛ در جانمایی مدارس به موضوع زیرنظام فضا و تجهیزات توجه می‌کنیم که در آن بر ساخت مجتمع آموزشی تأکید شده است.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: در جانمایی مدارس نیازمند هماهنگی دستگاه‌های مربوطه هستیم، به عنوان مثال اداره‌کل راه و شهرسازی زمین مناسبی در اختیار ما قرار دهد ضمن اینکه قرار است مکان‌یابی جدید برای روستاها انجام شود و ما منتظر محل اسکان جدید روستاها هستیم تا مدرسه را در محل استقرار جدید، جانمایی کنیم.

رخشانی‌مهر خاطرنشان کرد: در احداث فضاهای آموزشی، مدارس دارای کلاس‌های کم جمعیت تا مهر سال ۹۸ و مدارسی که به شکل مجتمع احداث خواهند شد تا مهر ۹۹ آماده بهره‌برداری خواهند بود.

وی همچنین درباره مدارس استان گلستان نیز گفت: ۵۰ کانکس و ۳۲۰۰ میز و صندلی برای تحصیل دانش‌آموزان در مناطق سیل‌زده این استان اختصاص یافته است و ۵ میلیارد تومان نیز برای اصلاح سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی تأمین اعتبار شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      کلا تو ایران درس و مدرسه به چه درد میخوره ... !!؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج