۸۵۱۱۴۲
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

آژاکس؛ تیمی شبیه برنده سه گانه!

آژاکس اولین تیم اروپایی این فصل است که در رقابت های داخلی به ۱۰۰ گل زده می‌رسد.

وبسایت نود: آژاکس آمستردام یکی از جذاب ترین تیم های این فصل فوتبال اروپا بوده است؛ تیمی که با پشت سر گذاشتن رئال مادرید در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان به جمع ۸ تیم پایانی این رقابت ها رسیده و با تساوی برابر یوونتوس نشان داده که قصد عقب نشینی ندارد.

اما جدای از عملکرد اروپایی این تیم، نمایش های درخشان شاگردان اریک تن‌هاگ در اردیویسه را نباید از یاد برد. پیش از بازی با یوونتوس در روز چهارشنبه، آژاکس روز شنبه و در جریان هفته بیست و نهم اردیویسه مهمان ویلم بود و در پایان موفق شد با نتیجه ۴-۱ میزبانش را از پیش رو بردارد. آژاکس با این پیروزی و با استفاده از تساوی آیندهوون برابر ویتسه، با ۷۱ امتیاز و به دلیل تفاضل گل بهتر به صدر جدول لیگ هلند رسید. این اولین صدرنشینی آژاکس در این فصل و همچنین اولین صدرنشینی این تیم در اردیویسه بعد از بیش از هزار روز است.

آژاکس؛ تیمی شبیه برنده سه گانه!

اما صدرنشینی آژاکس بدون داشتن خط حمله ای اعجاب انگیز ممکن نمی‌شد. در حقیقت گل چهارم آژاکس در مقابل ویلم تیلبورگ که در دقیقه 70 آن مسابقه توسط حکیم زیاش به ثمر رسید، صدمین گل این تیم در رقابت های فصل 19-2018 اردیویسه بود. آژاکس با این گل، به نخستین تیم اروپایی تبدیل شد که توانسته در این فصل از لیگ های داخلی به 100 گل زده برسد.

نزدیک ترین تعقیب کننده این تیم نیوسینتس، تیمی ولزی است که در 29 بازی 91 گل وارد دروازه رقبایش کرده است. در 5 لیگ معتبر، نزدیک ترین تعقیب کننده آژاکس باشگاه فرانسوی پاریسن‌ژرمن است که بعد از 30 بازی، 89 گل زده است.

در انگلیس، منچسترسیتی با 83 گل در 32 بازی بهترین آمار را در اختیار دارد، در اسپانیا بارسلونا بعد از 31 بازی 81 بار گلزنی کرده است، در آلمان مطابق انتظار این بایرن است که بعد از 28 بازی با 74 گل زده، تهاجمی ترین تیم بوندسلیگا محسوب می‌شود و سرانجام در ایتالیا، عنوان بهترین خط حمله در اختیار یوونتوس با 64 گل (بعد از 31 بازی) است.

دوشان تادیچ، فوق ستاره صربستانی آژاکس با به ثمر رساندن 20 گل، بهترین گلزن این فصل آژاکس در اردیویسه بوده است. هرچند تادیچ بعد از دی‌یونگ، مهاجم 25 گله آیندهوون در رده دوم بهترین گلزنان این لیگ قرار دارد. حکیم زیاش (15) و کلاس یان هونتلار (11) دیگر گلزنان برتر "پسران خدا" در هلند بوده اند.

در ترکیب آژاکس در مجموع 14 بازیکن موفق به گلزنی شده اند و فرم بازی تهاجمی آژاکس موجب شده تا این تیم 9 بار نیز توسط بازیکنان حریف به گل برسد. آژاکس با این آمار، توانسته رکورد یکی از تیم های خاطره انگیز تاریخ فوتبال هلند را تکرار کند.

به نقل از فیفا، آژاکس نخستین تیم بعد از آیندهوون فصل 88-1987 است که موفق شده در کمتر از 30 مسابقه به آمار 100 گل زده در اردیویسه دست یابد. آن تیم آیندهوون تحت هدایت گاس هیدینک و با داشتن ستارگانی چون رونالد کومان، فرانک آرنسن، سورن لربی، جرالد واننبورگ و ویم کیفت (آقای گل 29 گله آن فصل) بعد از 34 بازی به آمار حیرت انگیز 117 گل رسید و مقتدرانه قهرمان اردیویسه شد.

اما آژاکس انگیزه ای دیگر نیز برای قدم گذاشتن در مسیر آیندهوون فصل 88-1987 دارد. آن تیم درخشان هیدینک با قهرمانی در جام حذفی و همچنین جام باشگاه های اروپا (بعد از غلبه بر بنفیکا در ضربات پنالتی) به سومین تیم برنده سه گانه در اروپا و آخرین تیم هلندی که موفق به فتح این عنوان شده، تبدیل گشت.

آژاکس اکنون در کنار بارسلونا و منچسترسیتی یکی از تنها سه تیم اروپایی است که همچنان شانس کسب سه گانه را دارد. به جز اردیویسه و لیگ قهرمانان، آژاکس در فینال KNVB کاپ هم حضور دارد و شانس خود را برای کسب این جام در روز 5 می و برابر ویلم امتحان خواهد کرد.

این آژاکس، نزدیک ترین تیم سال های اخیر این باشگاه برای کسب دومین سه گانه (بعد از فصل 72-1971) است؛ سه گانه ای که نام اریک تن‌هاگ و پسرانش را برای همیشه در تاریخ فوتبال جاودانه خواهد کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج