۸۵۱۱۹۵
۱ نظر
۵۰۰۲
۱ نظر
۵۰۰۲
پ

جدال شانه به شانه منچسترسیتی و لیورپول؛ کدام تیم پرانرژی‌تر است؟

منچسترسیتی و لیورپول همچنان شانه به شانه یکدیگر پیش می روند.

وبسایت نود: جدال نفس گیر لیورپول و منچسترسیتی در فاصله پنج هفته مانده به پایان لیگ همچنان ادامه دارد و هیچ یک هنوز قدمی رو به عقب نگذاشته است. فعلاً لیورپول با دو امتیاز برتری نسبت به سیتی صدرنشین است ولی آنها یک بازی بیشتر به نسبت سیتی انجام داده اند.

هر دو تیم علاوه بر جدال سخت و فشرده شان در لیگ برتر، درگیر لیگ قهرمانان هم هستند و در میان هفته نیز باید در مسابقات اروپایی به میدان بروند. اما در آستانه شروع بازی های هفته سی و چهارم و همینطور بازی های برگشت دور یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان، کدام یک از این دو سرحال تر و با نشاط تر از دیگری است و می تواند از انرژی بیشتر خود بهره‌وری کامل را ببرد؟

جدال شانه به شانه منچسترسیتی و لیورپول؛ کدام تیم پرانرژی‌تر است؟

منچسترسیتی در این هفته در روز یکشنبه در لندن به مصاف کریستال پالاس می رود. در آن سمت لیورپول در جدال حساسی به مصاف چلسی خواهد رفت. هر چند روی کاغذ بازی سیتی به مراتب آسان تر به نظر می رسد ولی یادمان نرود که پالاس در دور رفت توانست سیتی را شکست دهد و در خانه نیز تیمی خطرناک است. در آن سمت هم لیورپول مقابل چلسی رقابت خواهد کرد که برای حضور در جمع چهار تیم برتر لیگ، رقابت سختی با تاتنهام، آرسنال و یونایتد دارد.

تیم پپ که به دنبال فتح چهارگانه است، تا به حال توانسته در جام اتحادیه به قهرمانی برسد، به فینال جام حذفی رسیده ولی در گام نخست لیگ قهرمانان در دور یک چهارم نهایی شکست خورده است. آنها روز چهارشنبه هفته بعد در بازی برگشت مقابل اسپرز به میدان می روند تا شکست 1-0 بازی رفت را جبران کنند و یک گام دیگر برای رسیدن به چهارگانه بردارند.

جدال شانه به شانه منچسترسیتی و لیورپول؛ کدام تیم پرانرژی‌تر است؟

لیورپول در تلاش است تا به ۲۹ سال ناکامی در لیگ پایان دهد و بالاخره قهرمان شود. آنها روز سه شنبه در بازی رفت از لیگ قهرمانان، موفق شدند ۲-۰ پورتو را شکست دهند تا گامی بلند برای صعود بردارند. در برنامه پنج هفته پایانی لیورپول در لیگ برتر، می توان گفت بازی با چلسی سخت ترین مسابقه است. آنها تا پایان فصل با کاردیف، هادرزفیلد، وولوز و نیوکاسل بازی دارند.

نمودار زیر جایگاه رقبای دو تیم را در جدول لیگ نشان می دهد. بازی عقب افتاده منچسترسیتی در لیگ مقابل منچستریونایتد است. سیتی در شش بازی پایانی خود در این فصل، با دو تیم از top۶ بازی دارد ولی لیورپول تنها با یک تیم از top۶ دیدار خواهد کرد.

جدال شانه به شانه منچسترسیتی و لیورپول؛ کدام تیم پرانرژی‌تر است؟

اما بد نیست نگاهی به وضعیت کلی دو تیم تا به اینجا بپردازیم. سیتی تیم بهتری به نسبت لیورپول در امر گلزنی بوده است و تفاضل گل بهتری هم دارد. یاران پپ در 32 بازی 83 گل زده اند و تیم کلوپ در 33 بازی 75 گل به ثمر رسانده است. شوت های درون چارچوب سیتی 224 در مقابل 197 شوت لیورپول است. از نظر دقت شوت و توپ های گل شده از روی شوت، آمار دو تیم تقریباً برابر است. پاس گل های سیتی نیز با آمار 62 در مقابل 43 بهتر است.

جدال شانه به شانه منچسترسیتی و لیورپول؛ کدام تیم پرانرژی‌تر است؟

لیورپول تا به اینجا ۲۰ گل خورده و ۱۷ کلین شیت داشته است، من سیتی ۲۱ گل خورده و ۱۶ کلین شیت داشته است. قرمزها تا به اینجا ۸۲ شوت به دروازه شان زده شده است و منچسترسیتی در این زمینه ۷۱ شوت را متحمل شده است. لیورپول با ثبت ۳۲۸ تکل موفق بهتر از منچسترسیتی با ۲۷۸ تکل کار کرده است.

منچسترسیتی در لیگ فعلاً بهترین فرم را دارد. آنها در هشت مسابقه قبلی شان پیروز شده اند. تیم پپ بعد از شکست ۲-۱ مقابل نیوکاسل، هیچ امتیازی را از دست نداده است. در آن سمت لیورپول در ۴ بازی قبلی خود پیروز شده است و آخرین بار ۵ مسابقه قبل در اورتون متوقف شد.

تصویر زیر آمار میانگین امتیازات دو تیم را در بازه ۵ مسابقه در طول فصل نشان می دهد:

نکته: در تمام نمودارهای زیر، خطوط قرمز متعلق به لیورپول و خطوط آبی مربوط به منچسترسیتی است.

جدال شانه به شانه منچسترسیتی و لیورپول؛ کدام تیم پرانرژی‌تر است؟

در نمودار زیر دقایق گل های خورده لیورپول را در فصل جاری در بازه های پنج مسابقه ای ملاحظه می کنید. در ابتدای فصل لیورپول بیشتر در اواخر بازی گل می خورد ولی این آمار بعد از شروع سال 2019 میلادی، تغییر کرد و حالا وضعیت تغییر کرده است.

در مقام مقایسه، سیتی در ابتدای فصل، در دقایق نخست بیشتر گل دریافت می کرد. مثل گل دریافتی مقابل هوفنهایم در ثانیه 43 در ماه اکتبر. اما بعد اوضاع تغییر کرد و اخیراً این تیم بیشتر در دقایق پایانی گل دریافت کرده است. مثل بازی با تاتنهام که در دقیقه 78 گل خوردند.

جدال شانه به شانه منچسترسیتی و لیورپول؛ کدام تیم پرانرژی‌تر است؟

از منظر آمادگی بدنی، شرایط دو تیم متفاوت بوده است. بازیکنان منچسترسیتی به نظر می رسد اکنون کمی از لحاظ بدنی خسته شده اند. وقتی به آمار کیلومترهای طی شده توسط بازیکنان دو تیم در کل مسابقات این فصل نگاهی می‌اندازیم، سیتی در ماه فشرده و سنگین دسامبر، انرژی زیادی را صرف کرد ولی در ۵ مسابقه قبلی اش در لیگ، میزان دوندگی کمتری را به ثبت رسانده است.

اما لیورپول به تدریج به میزان دوندگی خود در طول مسابقات اضافه کرد تا اینکه در ماه گذشته این معیار به کمترین میزان خود رسید ولی اکنون دوباره روندی صعودی را طی کرده است.

جدال شانه به شانه منچسترسیتی و لیورپول؛ کدام تیم پرانرژی‌تر است؟

در تصویر زیر ملاحظه می کنید که وضعیت بازیکنان شاخص دو تیم از نظر دوندگی چطور است؛ رابرتسون با 327 کیلومتر میزان مسافت طی شده و 578 کورس سرعتی، صدرنشین است. بعد از او سیلوا با 6 کیلومتر در رده بعدی است و صلاح، مانه و فرمینو در رده های بعدی هستند تا در جمع 5 بازیکن دونده کل دو تیم، فقط یک بازیکن از سیتی حضور داشته باشد.

جدال شانه به شانه منچسترسیتی و لیورپول؛ کدام تیم پرانرژی‌تر است؟

اما فشار سنگین مسابقات و برنامه فشرده دو تیم چقدر روی مصدومیت ها اثر گذاشته است؟ لیورپول در این زمینه بیشتر ضربه خورده است. در نمودار زیر میزان مصدومان دو تیم را در طی ماه های میلادی گذشته ملاحظه می کنید. در طول این فصل، لیورپول ۷۷ بار بازیکنانش دچار مصدومیت شده اند و مجبور به سکونشینی شده اند، برای منچسترسیتی این آمار ۵۳ است.

جدال شانه به شانه منچسترسیتی و لیورپول؛ کدام تیم پرانرژی‌تر است؟

در نهایت به نمودار زیر می رسیم که میزان تغییرات اعمال شده در ترکیب اصلی تیم را به تعداد بازیکنان، در طی ماه‌های گذشته نشان می دهد. نمودار نشان می دهد که پپ بیشتر دست به تغییر در ترکیب اصلی تیمش زده و این می تواند نشانه ای باشد برای اینکه بازیکنان آنها شاید ساق های پرانرژی تری به نسبت لیورپولی هایی دارند که بازیکنان ترکیب اصلی این تیم کمتر نیمکت نشین شده اند. هرچند سیتی یک بازی عقب افتاده در لیگ دارد و باید در فینال جام حذفی هم بازی کند.

جدال شانه به شانه منچسترسیتی و لیورپول؛ کدام تیم پرانرژی‌تر است؟

در نهایت با تمام این تفاسیر، تصور می کنید خستگی بر کدام یک از این دو تیم اثر منفی بیشتری می گذارد؟ آیا اصلاً تاثیری می گذارد؟ و کدام تیم می تواند جدال قهرمانی را پیروز شود؟

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • کامران

      انشاالله کلک لیورپول کنده می شه.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج