جاباما
۸۵۱۱۹۹
۷ نظر
۵۰۰۸
۷ نظر
۵۰۰۸
پ

اعتراض یک ترانه‌سرا به حذف نامش از اثر چاوشی

قطعه«حلالم کن» یکی از قطعه‌های دقیقه نودی سال ۹۷ محسن چاوشی بود. او این قطعه را برای فیلم سینمایی «ژن خوک» ساخته سعید سهیلی که یکی از فیلم‌های اکران نوروزی امسال بود خواند. آهنگ سازی این قطعه کار محسن چاوشی است و عادل روح نواز که پای ثابت اغلب آثار اوست نوازندگی گیتار الکتریک را بر عهده دارد.

روزنامه خراسان: قطعه«حلالم کن» یکی از قطعه‌های دقیقه نودی سال ۹۷ محسن چاوشی بود. او این قطعه را برای فیلم سینمایی «ژن خوک» ساخته سعید سهیلی که یکی از فیلم‌های اکران نوروزی امسال بود خواند. آهنگ سازی این قطعه کار محسن چاوشی است و عادل روح نواز که پای ثابت اغلب آثار اوست نوازندگی گیتار الکتریک را بر عهده دارد. حال چند هفته پس از انتشار این قطعه و موزیک ویدئوی آن به واسطه اعتراض ترانه‌سرای این قطعه به حذف نام خود در این اثر، چاوشی باز جنجال آفریده است.

اعتراض یک ترانه‌سرا به حذف نامش از اثر چاوشی

بی‌خبری از اجرای «حلالم کن»

ماجرا از اعتراض کوتاه فریبا صفری‌نژاد به حذف نامش از قطعه «حلالم کن» به عنوان ترانه‌سرا شروع شد. او یک هفته پیش در یک پست اینستاگرامی این موضوع را مطرح کرد اما این خبر آن چنان که باید، مورد توجه قرار نگرفت تا این که او سه روز پیش دوباره به این اقدام اعتراض کرد. او در این متن از چگونگی رسیدن این ترانه به چاوشی گفت و نوشت:«این ترانه را حدود هشت سال پیش داده بودم به محسن چاوشی.

هیچ خبری هم دیگر از آن نداشتم. پیگیری هم نکرده بودم. تا سه چهار[سال] پیش، اواخر پاییز ۹۴، مطلع شدم که «حلالم کن» را آقای چاوشی برای دریافت مجوز به وزارت ارشاد داده است. نوروز ۹۸ دوستی که از ماجرای مجوز نگرفتن این ترانه آگاه بود، در تماسی تلفنی مطلعم کرد که «حلالم کن»، ترانه متن فیلم سینمایی «ژن خوک» است که این روزها در تهران اکران نوروزی دارد! من نه آن فیلم را دیده‌ام و نه از این که آقای چاوشی کار روی ترانه را تمام کرده و به ژن خوک داده، چیزی می‌دانستم.»

راه‌هایی که چاوشی نرفت

محسن چاوشی خواننده این قطعه تا لحظه تنظیم این گزارش واکنشی به اعتراض این ترانه‌سرا نداشته‌است. حال این که اگر اداره ارشاد اجازه اجرای این اثر بدون ذکر صاحب اثر را داده بود، حقوق مولف حکم می‌کرد که چاوشی به سراغ ترانه‌سرا برود و از او بپرسد که آیا با شرایطی این چنینی موافق است؟ چنین که پیش از این آثار برخی ترانه‌سراهای کشور به دلایل مختلف با نام دیگری و گاهی بدون عنوان در تیزر کار استفاده می شد. چاوشی حتی در صورت مخالفت صفری‌نژاد، می‌توانست به سراغ ترانه دیگری برود یا با سفارش ترانه مدنظر به ترانه‌سرای دیگری راه را برای اعتراض ببندد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چاووشی ازاین کارها زیاد میکنه،چندسال قبل تویه کارمشترک با حجت اشرف زاده هم اسمی ازش نبرده بود،از اصل یا ساختگی بودن صداش هم که بگذریم.

    • بدون نام

      این اتفاق سر ترانه افسار هم رخ داده بود، با این تفاسیر که سر افسار اصلا شاعری نبود که شعرشو چند سال قبلش به محسن داده باشه، نتیجه این شد بعد یه مدت چاوشی دنبالش گشت و پیداش کرد و از خانم شاعر تشکر کرد
      اینم همینه... محسن شعر دزد نیست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حرف حق

    • بدون نام

      همیشه یه کار خوب که میگیره صدتا پدر مادر پیدا میکنه یهو

      پاسخ ها

      • بدون نام

        والا

      • Lou

        خدا خیرت بده. بلاخره یه حرف حق شنیدیم

    • بدون نام

      دورغه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج