جاباما
۸۵۱۲۰۶
۲۲ نظر
۵۰۰۸
۲۲ نظر
۵۰۰۸
پ

کیهان: راه صادرات نفت عربستان را ببندید

کیهان با اشاره به تروریست خواندن سپاه از سوی امریکا نوشت: اقدام دولت آمریکا علیه سپاه، در واقع یک حلقه از زنجیره اقدامات اقتصادی و مالی علیه ملت و حاکمیت ایران است، بنابراین ما هم متقابلا باید در هدف‌گذاری به سمت این نوع اقدامات برویم.

کیهان با اشاره به تروریست خواندن سپاه از سوی امریکا نوشت: اقدام دولت آمریکا علیه سپاه، در واقع یک حلقه از زنجیره اقدامات اقتصادی و مالی علیه ملت و حاکمیت ایران است، بنابراین ما هم متقابلا باید در هدف‌گذاری به سمت این نوع اقدامات برویم.

یعنی تهدیدات گسترده‌ای را علیه منافع اقتصادی آمریکا و شرکای آن به موقع اجرا درآوریم. آمریکا در حوزه امنیتی تهدید می‌کند و در حوزه اقتصادی اجرا می‌کند ما هم درحوزه امنیتی تهدید کنیم ولی عمل خود را متوجه لطمه‌زدن به منافع اقتصادی آمریکا و عوامل آن در منطقه کنیم.

هم اینک صدها شرکت پیمانکاری آمریکایی در کشورهای مختلف در منطقه ما با پشتیبانی نیروهای نظامی آمریکا و سفارت‌خانه‌هایی که به وسیله نظامیان آن اداره می‌شوند، مشغول فعالیت‌های گسترده و متنوع اقتصادی هستند. ما باید در یک نقشه راه مشخص و هدف‌گذاری حداکثر یک ساله، کلیه این فعالیت‌ها را متوقف کنیم و منفعت اقتصادی آمریکا را به صفر برسانیم.

کار دیگر ما باید اقدام کارساز اقتصادی علیه مهم‌ترین عنصر منطقه‌ای وابسته به آمریکا یعنی عربستان باشد. رژیم سعودی ضمن آنکه فعلا گاو شیرده آمریکا و غرب است، «پاشنه آشیل» سیاست‌های ضدایرانی و ضداسلامی آمریکا در منطقه هم می‌باشد. هم‌اینک وقت آن فرا رسیده است تا به سخن رئیس‌جمهور که چند ماه پیش بیان کرد و با صراحت گفت: اشکال‌تراشی بر سر راه اقتصاد ایران باعث توقف اقتصادی مزدوران آمریکا می‌شود، جنبه عملی بدهیم.

سیاست ما باید مبنی بر صفر کردن صادرات نفت عربستان باشد و می‌دانیم که لااقل ۷۵ درصد نفت سعودی از دریای سرخ می‌گذرد و طرف‌های اصلی این نفت صادراتی هم اروپایی‌ها یعنی مهم‌ترین شرکای آمریکا در اعمال تحریم‌های ضد ایرانی هستند این در حالی است که تنگه هرمز، محل صدور نفت به شرکای آسیایی ما که مخالف اقدامات ضدایرانی آمریکا هستند، می‌باشد و البته توقف صدور نفت از این تنگه، آسیبی هم به دولت‌های عربستان و امارات می‌زند که به نظر می‌آید آنان خود را برای چنین روزی آماده کرده‌اند.

توان ما در صفر کردن صادرات نفت عربستان، زمانی که سردار سلیمانی به حمایت از سخنان آن روز رئیس‌جمهور برخاست، فهمیده شد. همه می‌دانند نیروی قدس ماموریتی در تنگه هرمز ندارد و این خطاب با دریای سرخ و سواحل غربی عربستان تناسب دارد. بسیار خوب، زمان را از دست ندهیم و به اجرای برنامه به صفر رساندن صادرات نفت عربستان بپردازیم و به جایی برسانیم که در عمل اتفاقی بیفتد و طرف‌های اروپایی و عربی به طور واقعی و جدی دریابند، دنباله‌روی از سیاست‌های ضدایرانی برای آنان ضرر جدی دارد.

این نکته را هم در نظر داشته باشیم که به احتمال خیلی زیاد به محض آنکه بخش اول صادرات نفت سعودی متوقف شود، اروپایی‌ها و سعودی‌ها، رایزنی با محافل مؤثر آمریکایی نظیر کنگره آمریکا برای متوقف کردن اقدامات ضدایرانی را شروع می‌کنند و لابی‌ها در داخل آمریکا نیز به راه می‌افتند. باید اضافه کرد که برای اجرای طرح صفر کردن صادرات نفت عربستان نباید این بار را بر دوش نیروهای مقاومت هوادار ایران در منطقه گذاشت، نیازی به این نیست، ایران می‌تواند از شیوه‌های مؤثر امنیتی دیگر برای رسیدن به این منظور استفاده کند و در تجربه هم از این روش‌ها استفاده شده است.

یک نمونه آن اخراج نظامیان آمریکایی از عراق بود که طی آن نه از نیروهای نظامی ایران استفاده شد و نه گروه‌های مقاومت عراقی هوادار ایران به کار گرفته شدند. در این میدان روز به روز عرصه امنیتی بر نیروهای آمریکایی تنگ‌تر شد و در عین حال روز به روز نفوذ سیاسی نیروهای عراقی متحد ایران در ساختار حاکمیتی این کشور گسترش یافت و در نهایت در یک دوره چهارساله، حضور نظامی آمریکا در عراق به صفر رسید.

ایران باید تصمیم بگیرد نباید به آمریکا اجازه دهیم هر از چند هفته یک برگ جدید ضدایرانی- ولو اینکه آثار عملی آن کم باشد- رو کند. این روند باید متوقف شود. ما با ابتکار عمل می‌توانیم این روند را بدون آنکه کشور را درگیر هزینه‌های امنیتی نمائیم، متوقف کنیم. بسم‌الله، شروع کنیم، صدور نفت رژیم سعودی باید صفر شود. یک سال وقت داریم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ابوالفضل رمضانی

      چشم منتظر اوامر کیهان بودیم

      پاسخ ها

      • ضد امریکا

        کیهان داری این حرفا رو به کی میگی؟ به دولت خود باخته که فقط مردمش را نیش میزند و به آمریکا لبخند میزند؟
        با این دولت کاری از پیش نمی رود.در واقع هیچ کاری

      • بدون نام

        لطفا اقای کیهان رابه عنوان معاون وزیرامورخارجه منصوب فرمایید.!!!!!!

    • بدون نام

      نفست از جای گرم در میاد پیری.

    • قلی

      هیچ چیزی بجز جنگ و قاراشمیش بازار باعث تشفی دل خسته ی برادر حسین نخواهد شد .. یا جنگ یا نابودی..

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خوبه یک بار آنهم در سال ۶۷ درگیری مستقیم با نیروی دریایی آمریکا را تجربه داریم و باز از این حرفهای چرت می زنید .
        اگر یادآقای شریعتمداری نیست در تنها درگیری مستقیم چند ساعته که برای دفاع از نفت کشهای عربستان و کویت اتفاق افتاد:
        ناوشکن سهند ایران با یک موشک از ۳۰۰ کیلومتری منهدم و غرق شد.
        سکوی نفتی ایران در خلیج فارس به بهانه حمله به نفتکشها منهدم شد که فقط همین یک مورد۵۰۰ میلیون دلار خسارت در آن زمان به بار آورد.
        هواپیمای ایرباس زده شد.
        فاو که دهها هزار نفر برای تصرف آنجا جان داده بودند با یک تک عراقی ها از دست رفت.
        ۱۰ روز بعد قطعنامه پذیرفته شد ....

    • محمدمعنایی

      چراایران دربرابرعربستانه کوتاه می یاد این غیرقابل تحمل می باشد عربستان اشکارا درحال تخریب وتضعیف ایران میباشد ومابرخوردجدی ومناسب با ان انجام نمی دهیم.چرابایدکرنش نشان بدهیم. چرامنطه رابه جهنمی برای عربستان تبدیل نمیکنیم.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خوب برو جنگ کن ببین چند نفر پشتت هستن راه باز کسی جلوت نگرفته عده ای هستن به فکر جنگ هستن فکر کردن با جنگ مشکلات درست میشه نه دوست عزیز خرابترش میکنی با این فکر گمان نکنم بتونیم کاری انجام بدیم

      • بدون نام

        چطوری به جهنم تبدیل میکنی بگو تا ماهم بدونیم وقتی عربستان باسیاست و زبان نرم جلو میره اکثریت کشورهای آسیا پشتش هستن از همه مهمتر امریکا با دل جان عربستان رو میخواد ما چطوری میتونیم جنگ کنیم جنگ هیچ سودی نداره

    • بدون نام

      سخنی از مادر عروس . توهم زده اقااا جنسش خیلی خوب بوده مثله اینکه

    • بدون نام

      محشره این شریعتمداری واسه جنگ افروزی حرف نداره

    • حسین عزیز

      خوب شد که به مقام بلند پایه نیستی وگرنه دستور جنگ با تمام دنیا را صادر میکردی .....نمی‌خواد دنبال داعش بگردیم .....

    • بدون نام

      به یمن کمک کنید انجام مید هند .

    • بدون نام

      عربستان با قدرت اقتصادیش و استفاده از سیاست خارجه درست و قوی پا روی گلوی ایران گذشته و اینحوری ارزاندام میکنه. حالا ایران و این روزنامه کیهان وآقای شریعتی بجززبان جنگ زور هیچ چیز دیگه نمیفهمند ومیگن فقط باید با موشک به همه ثابت کنیم قدرت داریم درصورتی که باید با اقتصاد قوی و همه دنیا رو به زانو در بیار

      پاسخ ها

      • بدون نام

        احسنت

    • حامد

      من نمیدونم این ملت چه جورین ؟؟
      از یه طرف میگن از فقر و بدبختی و بیچارگی بمیریم بهتره
      از یه طرف هر روز آمریکا پاش رو رو خرخره شون بیشتر فشار میده و اگه یکی بلند شه بگه یه اقدامی بر علیه آمریکا بکنیم میگن وای وای جنگ طلبه و خونریز . میخواد ما رو به کشتن بده .
      خو شما میگی با این وضعیت بمیریم بهتره حداقل با ذلت نمیمیری .
      ختم کلام به خداوندی خدا تنها چیزی که آمریکا میفهمه حرف زوره.

      پاسخ ها

      • ع

        بنظرم این ایده خیلی زوده عملی بشه ،باید کارشناسی بشود تصمیم منطقی گرفته شود.

      • دونالد ترامپ

        حامد خان مردم دوست دارند از فقر بیان بیرون با دشمن هم میجنگن ولی اقازاده ها هم میجنگن؟ یا فقط مردم عادی . بعدش چی میشه صرفا یه عده از جنگ سواستفاده میکنن پست ها و حقوقای میلیونی میگیرند؟ یا بعدش که دشمن رو نابود کردیم ایران رو میسازیم . عزیز یبار با عراق جنگیدیم مردم خون دادن که خاک ندیم چون انتظار داشتن بعدش سرمایه مملکت خرج ایران بشه

    • لیلی

      سانسورچی چرا نظر منو چاپ نکردی مگه چیز بدی گفته بودم عین واقعیت بود ...

    • دونالد ترامپ

      یکی از بزرگترین ارزوهام اینه که شریعتمداری رییس جمهور بشه

    • بدون نام

      خود شرمداری جای گرم و نرم با تمام امکانات زندگیش را می کند و توصیه به درگیری هم می کند خودش و بچه هاش جنگ هم نمیرن ...!!!

    • بدون نام

      شریعتمداری با روزنامه کیهانش که فروش نداره.میتونه تنگه هرمز که هیچ.تمام تنگه های کره زمین رو ببنده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج