جاباما
۸۵۱۳۰۴
۹ نظر
۵۱۰۴
۹ نظر
۵۱۰۴
پ

قوانین سرسخت و عجیب زندگی در کاخ سفید

زندگی در کاخ سفید دارای قوانین خاصی است بطوری که رئیس جمهور نمی‌تواند سبک زندگی خود را در آنجا پیاده کند. در واقع روسای جمهور به همراه خانواده هایشان ملزم به رعایت برخی قوانین هستند که در ادامه به برخی از جالب‌ترین‌های آن‌ها اشاره کرده ایم.

برترین ها - ترجمه از پردیس بختیاری: زندگی در کاخ سفید دارای قوانین خاصی است بطوری که رئیس جمهور نمی‌تواند سبک زندگی خود را در آنجا پیاده کند. در واقع روسای جمهور به همراه خانواده هایشان ملزم به رعایت برخی قوانین هستند که در ادامه به برخی از جالب‌ترین‌های آن‌ها اشاره کرده ایم.

آن‌ها اجازه تغییر دکوراسیون همه کاخ را ندارند

قوانین سرسخت و عجیب زندگی در کاخ سفید

مطمئنا ورود خانواده رئیس جمهور آمریکا به کاخ سفید بسیار هیجان انگیز خواهد بود. کاخ سفید دارای ۱۳۲ اتاق، ۳۲ سرویس بهداشتی و ۶ طبقه مختلف است. اگر بخواهیم جزئی‌تر آن را بررسی کنیم، می‌توانیم بگوییم که در کاخ سفید ۴۱۲ در، ۱۴۷ پنجره، ۲۸ شومینه، ۷ راه پله و ۳ آسانسور وجود دارد. پس بدون شک ورود به این کاخ برای خانواده اول ایالات متحده آمریکا بسیار لذت بخش خواهد بود. علاوه بر تمام اینها، آن‌ها اجازه دارند که یک طراح داخلی استخدام و کاخ را به سلیقه خود تزیین کنند. آن‌ها حتی می‌توانند رنگ دیوار‌های خانه را نیز تغییر دهند، اما نکته‌ای که در اینجا وجود دارد این است که این خانواده تنها مجاز به تغییر دکوراسیون در طبقه دوم و سوم این کاخ هستند. بدین ترتیب اتاق لینکلن که در طبقه اول است و به دو رنگ زرد و زیتونی تزیین شده، همیشه به همان شکل باقی خواهد ماند. اما چرا؟ دلیلش چیست؟ به این دلیل که آن دو اتاق نماد تاریخی دارند و تنها متعلق به افراد آمریکایی الاصل است، نه صرفا افرادی که در آن خانه زندگی می‌کنند.

خرج زندگی و خورد و خوراک آن‌ها با خودشان است

قوانین سرسخت و عجیب زندگی در کاخ سفید

زندگی در کاخ سفید با آن همه امکانات رویایی ست، غیر از این است؟ به عنوان مثال، در سال ۲۰۱۶، ترامپ سالانه ۱۰۰۰۰۰ دلار حقوق می‌گرفت، در کنار آن، ۱۰۰۰۰۰ دلار را برای هزینه‌های مسافرتی، ۱۹۰۰۰ دلار را برای تفریحات و ۵۰۰۰۰ دلار را برای خرج‌های دیگر دریافت می‌کرد. شاید تصور اینهمه پول برایتان سخت باشد و دوست داشته باشید که جای ریس جمهور آمریکا بنشینید، اما واقعیت آنطور که شما می‌بینید نیست.

یکی از قوانین کاخ سفید این است که اعضای این خانواده برای کار‌های شخصی خود مثل خرید لباس یا رفتن به آرایشگاه، باید از جیب خود خرج کنند. جالب‌تر آن است که آن‌ها برای هر غذایی که در کاخ می‌خورند، باید هزینه‌ای بپردازند. به همین دلایل بود که بیل کلینتون زمانی که داشت کاخ سفید را در سال ۲۰۰۱ ترک می‌کرد، ۱۵ میلیون دلار بدهکار بود. او در این مورد گفت: «زمانی که ما در کاخ سفید ساکن شدیم، پول زیادی نداشتیم. از طرف دیگر هزینه‌های زندگی زیاد بود، مثلا من مجبور شدم که برای تحصیل فرزندم چلسی وام بگیرم. پرداخت این هزینه‌ها کار ساده‌ای نبود.» بد نیست بدانید که کلینتون تازه در سال ۲۰۰۴ توانست وام خود را بپردازد. اما اینطور به نظر می‌رسد که آن‌ها امروز وضع مالی خوبی دارند به طوری که مجله فوربز در سال ۲۰۱۶، سرمایه او را چیزی حدود ۴۵ میلیون دلار تخمین زد.

آن‌ها فقط مجاز به استفاده از یک تلفن همراه هستند

قوانین سرسخت و عجیب زندگی در کاخ سفید

رئیس جمهور آمریکا نمی‌تواند با هر تلفنی که خواست، حرف بزند، زیرا در این شرایط، خطر حک شدن و لو رفتن اطلاعات امنیتی زیاد است. از این رو به رئیس جمهور آمریکا زمانی که وارد کاخ سفید می‌شود، تنها یک گوشی همراه داده می‌شود که او تنها اجازه دارد از آن استفاده کند. طبق گزارشات، ترامپ اکنون ۲ آیفون دارد که با یکی از آن‌ها حرف می‌زند و با دیگری تنها از امکاناتش، مانند اپلیکیشن هایی، چون توییتر و ... استفاده می‌کند.

باز کردن پنجره‌ها ممنوع!

قوانین سرسخت و عجیب زندگی در کاخ سفید

باز کردن پنجره‌های خانه در فصل هایی، چون بهار یا اواخر زمستان، لذت وصف نشدنی دارد که خانواده اول آمریکا از آن محرمند. نه تنها پنجره‌های کاخ سفید، بلکه آن‌ها حتی نمی‌توانند شیشه‌های ماشینی که سوار آن هستند را پایین بکشند. بریژیت مکرون، همسر امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه، در سفرش به واشنگتن دی سی و دیدارش با خانواده ترامپ گفت: «من از این که ملانیا ترامپ اجازه هیچ کاری در کاخ سفید ندارد، تعجب می‌کنم. او نمی‌تواند پنجره‌های خانه اش را باز کند، او نمی‌تواند به بیرون از خانه اش برود، در واقع او هیچ کاری نمی‌تواند بکند. او حتی بیشتر از من محدودیت دارد. من می‌توانم هر روزی که دوست دارم به بیرون از خانه ام بروم و در پاریس بگردم، اما او این اجازه را ندارد و واقعا عجیب است.»

بار دیگر هم، زمانی که میشل اوباما در حال صحبت با اپرا وینفری بود، صدای میشل را شنید که بر سر ساشا فریاد زد: «ساشا پنجره را ببند و هیچوقت دیگر آن را باز نکن.» این قانون سخت برای شیشه‌های ماشین هم صادق است؛ و دلیل آن هم تنها محافظت از این خانواده است.

آن‌ها اجازه دریافت هیچ هدیه‌ای را ندارند

قوانین سرسخت و عجیب زندگی در کاخ سفید

حتما شما دیده اید که هدایای گوناگونی بین خانواده سلطنتی و میهمانان خارجی آن‌ها رد و بدل می‌شود، اما جالب اینجاست که هیچ کدام از این هدیه‌ها متعلق به خانواده سلطنتی نیست. در واقع آن‌ها نمی‌توانند هدایای دریافتی شان را از آن خود کنند. این هدایا نشانه‌ای از احترام و ارتباط بین کشور‌های مختلف است که جزو دارایی‌های خانواده اول امریکا به حساب نمی‌آید، حتی اگر شخصا به آن‌ها داده شوند. این هدایا در آرشیو ملی نگهداری می‌شود و پس از اتمام دوره ریاست جمهوری یک فرد، به کتابخانه ریاست جمهوری انتقال می‌یابد. البته این قانون شرایط خاصی هم دارد. به این صورت که اگر هر یک از اعضای خانواده سلطنتی بخواهند که آن هدیه را برای خود نگه دارند، باید آن را به قیمت روز بازار خریداری کنند.

آن‌ها کلید خانه شان را ندارند

قوانین سرسخت و عجیب زندگی در کاخ سفید

یکی دیگر از قوانین جالب خانواده‌ای که در کاخ سفید زندگی می‌کنند این است که آن‌ها کلید خانه شان را ندارند. کاخ سفید چندین در ورودی دارد که تمام آنها، مگر در زمان رفت و آمد افراد قفل هستند و از آنجا که در جلوی تمام در‌های کاخ سفید نیرو‌های امنیتی حضور دارند، دیگر نیازی به داشتن کلید برای اعضای خانواده نیست. خوبی این قانون این است که آن‌ها نباید مدام نگران گم شدن کلیدهایشان باشند.

اسباب کشی از کاخ سفید باید در ۵ ساعت انجام شود

قوانین سرسخت و عجیب زندگی در کاخ سفید

اسباب کشی از کاخ سفید برای رئیس جمهوری که دوران خدمتش به پایان رسیده، در روز تحلیف و استقرار رئیس جمهور جدید، انجام می‌شود، از این رو زمان بسیار کمی برای آن در نظر گرفته شده است. در واقع همه کارکنان رئیس جمهور قبلی و خانواده او فقط چند ساعت زمان دارند تا کاخ سفید را تخلیه کرده و تمیزکاری‌های لازم را به منظور استقرار رئیس جمهور جدید و خانواده اش فراهم کنند. به نظر شما چقدر زمان برای این کار نیاز است؟ آیا ۵ ساعت زمانی که برای این خانواده در نظر گرفته شده تا خانه شان را تخلیه کنند، عادلانه است؟!

منبع: nickiswift

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دقیقا مثل قانونش مثل ایرانه البته ایران کمی سخت تر
      چون باید....

    • بدون نام

      پس چی می خواستی خرج خورد و خوراک و آرایشگاه شون رو هم بدن !!!!!!
      مگه هتل ؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تو کدوم هتلی خرج خوراک و ارایشگاه شمارو از جیب خودشون میدن اونوقت؟؟؟؟؟؟!!!!!!

    • بدون نام

      ملانی جون چقد خوش لباسه

    • بدون نام

      ادم افسردگی میگیره ترجیح میدم آزاد باشم تا اینجوری زندگی کنم

    • بدون نام

      ترامپ جونت چی ؟
      اون خوش لباس نی ؟
      اما خوش مو ،مو طلایی !

    • بدون نام

      خیلی جالب بود

    • زهره

      خوشبحالشون.کاش ده برابر قوانین سخت تر بود اما منم اونجا زندگی میکردم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        واه چرا خواهر ایران ک از اونجا بهتره همه چی مرتب منظم قانونمدار خخخخخ

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج