جاباما
۸۵۱۳۱۸
۴ نظر
۵۰۰۵
۴ نظر
۵۰۰۵
پ

«اون» به ترامپ اولتیماتوم داد

کیم جونگ اون گفته اگر قرار است سومین نشست با دونالد ترامپ در کار باشد، ایالات متحده باید تا پایان سال جاری، نگرش خود را نسبت به مذاکرات تغییر دهد.

تابناک: کیم جونگ اون گفته اگر قرار است سومین نشست با دونالد ترامپ در کار باشد، ایالات متحده باید تا پایان سال جاری، نگرش خود را نسبت به مذاکرات تغییر دهد.

رهبر کره شمالی این سخنان را در سخنرانی روز جمعه در جلسه پارلمان کره شمالی بیان کرد که نتیجه آن، تقویت خط دیپلماتیک او در میانه بن بست مذاکرات با ایالات متحده شود.

سخنرانی او چند ساعت پس از آن بود که ترامپ و رئیس جمهور کره جنوبی، مون جائه این، در واشنگتن با هم دیدار کرده و درباره اهمیت مذاکرات هسته ای با کره شمالی توافق کردند.

«اون» به ترامپ اولتیماتوم داد

کیم در سخنرانی خود گفت: ما البته برای حل مشکلات از طریق گفت وگو و مذاکرات اهمیت قائل هستیم، ولی گفت وگو به سبک ایالات متحده که یکجانبه خواسته هایش را به ما تحمیل کند، مناسب نیست و ما به آن علاقه ای نداریم.

بنا بر گزارش خبرگزاری مرکزی کره، وی در ماه فوریه شکست دیدار خود را با ترامپ مورد انتقاد قرار داده بود و شکست این نشست را به درخواست های یکجانبه ای از سوی ایالات متحده مطرح شده بود نسبت داد؛ نسبت به اینکه آیا واشنگتن واقعا قصد بهبود روابط را دارد، شک هایی مطرح کرد.

اما کیم گفته روابط شخصی اش با رئیس جمهور آمریکا، هنوز هم خوب است و می توانند در هر زمان ممکن نامه هایی رد و بدل کنند.

کیم قبلا گفته بود، اقتصاد دچار مشکل کره شمالی زیر بار تحریم های سنگین بین المللی اعمال شده علیه برنامه تسلیحات هسته ای اش، به استقامت ادامه خواهد داد و او نمی خواهد به دلیل «تمنای برداشته شدن تحریم ها به نشست با ایالات متحده ادامه دهد».

ایالات متحده گفته که نشست در ویتنام به علت درخواست های بیش از حد کره شمالی برای برداشتن تحریم ها در برابر اقدامات محدود در خلع سلاح شکست خورد. در نخستین نشست خود در ماه ژوئن گذشته در سنگاپور، ترامپ و کیم بیانیه ای مبهم را منتشر کردند که خواستار شبه جزیره کره ای بدون سلاح هسته ای بود، بدون اینکه مشخص شود چه موقع و چه زمانی این امر رخ خواهد داد.

کیم گفته، ایالات متحده از دست کشیدن از آنچه که کره شمالی به عنوان "سیاست های خصمانه" به عنوان "قاعده غلط" می انگارد سر باز میزند، در حالی که بر "قضاوت غلط خود که ما در برابر فشار حداکثری از پای درمی آییم" پافشاری می کند.

وی گفت، کره شمالی نمی تواند بر سر «منافع اساسی کشور و مردم خود، حتی در حد یک نقطه» سازش کند و ایالات متحده را به ورود به هانوی با «برنامه های کاملا غیرقابل اجرا» متهم کرد.

وی افزود: «اگر ایالات متحده به شیوه ای مناسب به ما نزدیک شود و پیشنهاد کند که اجلاس سوم کره شمالی و رهبران ایالات متحده را در شرایطی برای یافتن راه حل هایی که می توانیم متقابلا با آن موافقت کنیم، برگزار کند، ما تمایل داریم این شانس را یک بار دیگر امتحان کنیم. ما تا پایان سال صبر خواهیم کرد تا ایالات متحده تصمیمی شجاعانه بگیرد، اما رسیدن به یک فرصت خوب مانند آخرین نشست برای رسیدن به سازش بر سر این مسأله، دشوار خواهد بود.»

کیم همچنین در سخنرانی، خواستار کوشش ملی گرایانه از سوی کره جنوبی شد تا از مواضع کره شمالی قوی تر حمایت کند و از سئول برای انجام اقداماتی مانند «میانجیگری بیش از حد» بین واشنگتن و پیونگ یانگ انتقاد کرد. کیم در سال گذشته سه نشست را با مون، که به شدت به احیای مذاکرات هسته ای میان ایالات متحده و کره شمالی احتیاج داشت، برگزار کرد.

پس از فروپاشي نشست ترامپ ـ كيم، کره شمالی از کره جنوبی خواسته است، از واشنگتن دور شود و به پروژه هاي اقتصادي بين كره اي كه در حال حاضر توسط تحريم هاي تحت رهبري آمريكا بر کره شمالی شمالی متوقف مانده، ادامه دهد.

کیم گفته: «کره جنوبی نباید به عنوان یک «میانجیگر بیش از حد» یا «تسهیل کننده» عمل کند و باید این را از زاویه یک عضو از (ملت کره ای) در نظر آورده و مستقیم و جدی برای منافع این ملت سخن بگوید.

دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی در مورد سؤال در رابطه با این اظهارات کیم گفت، سئول متعهد است تا هویت گفت وگو را زنده نگه دارد و مذاکرات میان واشنگتن و پیونگ یانگ در آینده ای نزدیک از سر گرفته شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خخخخخخ مجلس ما هم به ترامپ اولتیماتوم داد .ولی عملی نمیشه اینم مثل اولتیماتوم ماس جدی نگیر همونطور که ترامپ جدی نگرفت

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بدبخت تر و حقیر تر از وطن فروش توی دنیا نیست

      • بدون نام

        کاربر ۱۵:۲۲
        در اشتباهی عزیز؛ بدبخت تر و حقیرتر از * متوهم و کم عقل* تو دنیا نیست

      • دونالد ترامپ

        ادم حقیر باشه ولی جیره خور و راضی به بدبختی هشتاد میلیون نفر نباشه قابل توجه شما که همه رو وطن فروش میدونی خودتو تافته جدا بافته

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج