جاباما
۸۵۱۴۶۶
۵۰۱۴
۵۰۱۴
پ

اجرای کنسرت «شهر خاموش» کیهان کلهر

اولین شب از مجموعه شب‌های اجرای کنسرت «شهر خاموش» کیهان کلهر و کوارتت شهرزاد شامگاه چهارشنبه ۲۱ فروردین ماه در تالار وحدت با آغاز و ترکیبی متفاوت روی سن رفت.

بانی فیلم: اولین شب از مجموعه شب‌های اجرای کنسرت «شهر خاموش» کیهان کلهر و کوارتت شهرزاد شامگاه چهارشنبه ۲۱ فروردین ماه در تالار وحدت با آغاز و ترکیبی متفاوت روی سن رفت.

اجرای کنسرت «شهر خاموش» کیهان کلهر

به گزارش رسیده، کیهان کلهر نوازنده برجسته کمانچه و آهنگساز، در این کنسرت آغاز غیرمنتظره‌ای داشت و به جای کمانچه با تکنوازی سه‌تار همگان را شگفت‌زده کرد. کلهر که پیشتر در اروپا و امریکا کنسرت‌های سه‌تارنوازی را برگزار کرده بود با اجرای قطعه «طُرقه» در بخش ابتدایی برنامه ظرافت‌های هنری خود را در نوازندگی سه‌تار نیز به همگان نشان داد. «طرقه» نام قطعه‌ای است از ساخته‌های کیهان کلهر برای سه‌تار و کوارتت زهی که سال‌ها پیش آن را در آلبوم «شب، سکوت، کویر» منتشر کرده. در اجرای شب گذشته همزمان با سه‌تارنوازی کلهر، تریو سه‌تار نیز در سالن پخش می‌شد و آهنگساز این شیوه اجرا را به حاضرین اعلام داشت.

همچنین تونی اورواتر، نوازنده کنترباس و آهنگساز عضو تریوی رامبراند، که در سال‌های گذشته همراه با کلهر در تهران به اجرای کنسرت پرداخته بود نیز روی سن حضور داشت تا به همراه کوارتت شهرزاد تشکیل یک کوئینتت زهی را بدهند.

قطعه «آتشگاه» ساخته «کالین جیکوبسن» دومین قطعه‌ای بود که اجرا شد. جیکوبسن نوازنده آمریکایی ویلن و آهنگساز عضو گروه جاده ابریشم، سال‌ها پیش پس از حضورش در ایران و بازدید از شهر تاریخی اصفهان که مجذوب تاریخ و قدمت کشورمان مخصوصاً بنای آتشگاه مربوط به دوره ساسانی در نجف‌آباد شده بود این قطعه را ساخته و به کلهر تقدیم کرده است. با اجرای «آتشگاه» مشخص شد که در رپرتوار کنسرت «شهر خاموش» بخش‌های متنوعی برای مخاطبان گنجانده شده است.

«محبوب من مرا تنها مگذار» که نامی برگرفته از ترجمه‌ ابیات «لیلی و مجنون» نظامی گنجوی به آهنگسازی کالین جیکوبسن است، سومین قطعه‌ای بود که اجرا شد تا «شهر خاموش» قطعه پایانی این کنسرت باشد؛ قطعه‌ای که به یاد قربانیان حمله شیمیایی صدام به مردم بی‌پناه حلبچه با بهره‌گیری از موسیقی اصیل و محلی ایران ساخته شده است و کلهر پیش از اجرای آن ضمن همدردی با سیل‌زدگان کشورمان آرزوی سالی بهتر برای همه ایرانیان کرد. پس از اتمام کنسرت با تشویق‌‌های مکرر مخاطبان و درخواست قطعه بیز که گاهی پیشنهادهایی از سوی حاضرین در سالن برای اجرای قطعه «لالایی» شنیده می‌شد، دوباره «طرقه» نواخته و طنین‌انداز شد تا با رضایت کامل مخاطب پرونده شب اول سلسله اجراهای «شهر خاموش» بسته شود.

کنسرت «شهر خاموش» پس از ۹ اجرای دیگر در تهران، قرار است در فصل تابستان در دیگر شهرهای ایران روی سن برود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج