۸۵۱۴۸۲
۱۱ نظر
۵۰۰۳
۱۱ نظر
۵۰۰۳
پ

رحیم پورازغدی: فرد حقیر هر خیانتی انجام می‌دهد

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه بیانیه گام دوم انقلاب دارای وظایفی تمدنی و جهانی است، گفت: این انقلاب آغازگر عصر جدیدی در عالم است و ما با شعار نه شرقی و نه غربی کلیشه‌ها را شکستیم، مفهوم آن نفی شرق و غرب نبود، شعارهای انقلاب را برای نفی ابتدا نقد می‌کنند ولی باید به مفهوم اصلی آن پرداخت.

انتخاب: عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه بیانیه گام دوم انقلاب دارای وظایفی تمدنی و جهانی است، گفت: این انقلاب آغازگر عصر جدیدی در عالم است و ما با شعار نه شرقی و نه غربی کلیشه‌ها را شکستیم، مفهوم آن نفی شرق و غرب نبود، شعارهای انقلاب را برای نفی ابتدا نقد می‌کنند ولی باید به مفهوم اصلی آن پرداخت.

حسن رحیم‌پور ازغدی صبح امروز در دانشگاه نیشابور با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب، گفت: بیانیه گام دوم انقلاب دارای وظایفی تمدنی و جهانی است و باید توقعمان از خودمان افزایش یابد، این مهم است که یک ملت خودش را چگونه تعریف کند و براساس این تعریف توقع و سطح زندگی تغییر می‌کند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: ملت‌هایی که خودشان را تحقیر می‌کنند و صاحبان قدرت و رسانه را تعریف می‌کنند، کارایی مردم و کشور را پایین می‌آورند و امیدها، تصمیم‌ها و برنامه‌ریزی‌ها حقیر می‌شود. براساس احادیث فردی که حقیر شده باشد، چیزی برای از دست دادن ندارد و هر خیانتی را انجام می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: وقتی می‌گویند شما نمی‌توانید و حتی آب خوردن دست دشمنان غرب است نتیجه‌اش تحقیر می‌شود و وقتی تحقیر کردند افراد حقیر می‌شود. آسیب‌های اجتماعی از تحقیر شدن می‌آید و یکی از نکات مهم بیانیه گام دوم انقلاب قرار دادن و تعریف کردن خود در سطح برتر تمدن‌سازی متصور است.

رحیم‌پور ازغدی با اشاره به متن بیانیه گام دوم انقلاب، گفت: این انقلاب آغازگر عصر جدیدی در عالم است و ما با شعار نه شرقی و نه غربی کلیشه‌ها را شکستیم و مفهوم آن نفی شرق و غرب نبود، شعارهای انقلاب را برای نفی ابتدا نقد می‌کنند، ولی باید به مفهوم اصلی آن پرداخت.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: باید تلاش کنیم تمدنی بسازیم که از مزایایی شرق و غرب استفاده کنیم، ولی مشابه این دو نباشد.

وی بیان کرد: عنوان سوم در بیانیه این است که شعارهای ما جهانی و فطری است، شعارهای ما آیا چیزی جز عزت، استقلال، عدالت، برادری، صلح، عقلانیت و اخلاق است؟ مردمی را نمی‌توان متصور شد که این شعارها را قبول نداشته باشد و به دنبال این آرمان‌ها نباشد؟

رحیم‌پور ازغدی بیان کرد: باید نسل آینده خودش را برای ایجاد تمدن بزرگ اسلامی و انقلاب و حکومت حضرت ولی‌عصر (عج) آماده کند، قرار است انقلاب ما مقدمه ایجاد تمدنی بزرگ باشد و در نتیجه انقلاب حضرت ولی‌عصر (عج) باشد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: ما باید بررسی کنیم که چه آسیب‌های اجتماعی را باید مورد هجوم قرار دهیم تا زمینه برای تمدن‌سازی آماده شود، البته باید این تلاش‌ها ابتدا در جامعه خودمان باشد و بعد به هر جا که دستمان می‌رسد.

وی تأکید کرد: ما انتظار یک همبستگی جهانی هستیم و آن را جزئی از عبادت خود برای رسیدن به فرج امام عصر می‌دانیم، عدالت جهانی بزرگ‌ترین امر خیریه جهانی است و فراتر از آن رساندن این عدالت به سیستم اجتماعی و سیاسی است.

رحیم‌پور ازغدی تأکید کرد: فقط افراد سیاسی را می‌کشند، کسانی که به زر و زور حمله نکنند و تمام ائمه اطهار(ع) ما به همین دلیل سیاسی بوده‌اند که به شهادت رسیده‌اند، حکومت امام علی (ع)، سقیفه و غدیر، صلح امام حسن (ع) و واقعه کربلا همه سیاسی است و مرجعیت غیرسیاسی به ویژه ولایت به معنای حب ائمه را همه مسلمین قبول دارند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: همه ائمه و حتی امام زمان کارشان سیاسی است و مبارزه با جور و ایجاد عدالت تمام سیاسی است، تنها کاری که امام زمان برای اولین بار انجام می‌دهد، برانداختن تمام حکومت‌های فاسد است، ما سیاست‌زده نیستیم، ولی سیاسی هستیم.

وی ادامه داد: شیعه انگلیسی اسلام غیرسیاسی است، ولی شیعه واقعی عزاداری را در کنار سیاست می‌داند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دقیقا مانند شما

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مردمان نادان/کشور ویران

    • بدون نام

      دقیقا

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خود تو چی

    • بدون نام

      آقای ازغدی جان فدااااااااااااات شم، شما مردم حقیرترین کردید، سفرهایی مردم خالی شده، اختلاس فت و فراوان شده، شما میدانی شرمنده خانواده شدن یعنی چی؟

    • بدون نام

      تنها حرفی که زدی و درست بود همین بود که دقيقا خودت را توصيف کردی

    • بدون نام

      ببخشید جناب :شما تو این روزهای سیل کجا تشریف داشتین، پیدا تون نبود، نگرانتون شدیم

    • اااا

      اونایی که اختلاس میکنن مشکل روانی شخصیت ضد اجتماعی دارن ولی باهوش هستن.

    • بدون نام

      چرا به مسئولان محترم توهین میکنی؟ مسئولان حقیر نیستند

    • علیرضا

      آقای ازغندی , وقتی در جامعه ای شعارگرایی بیش از حد مورد توجه قرار گیرد و متولیان آن مورد قرب و ستایش قرار گیرند ، عملگرایی کمرنگ و مشکلات جامعه فزونی می یابد.

    • بدون نام

      چقدر صفاتی که در وجودت تلنبار هستند خوب توصیف میکنی ! چشم نخوری عمویی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج