۸۵۱۴۹۳
۱۶ نظر
۵۰۰۶
۱۶ نظر
۵۰۰۶
پ

ثبات قیمت مسکن در سال جاری

رییس اتحادیه مشاوران املاک گفت: شواهد و قرائن بر اساس چرخه‌های رونق و رکود نشان می‌دهد که هم‌اکنون قیمت مسکن به ثبات رسیده و تا زمانی که قدرت خرید متقاضیان بالا نرود، شاهد جهش قیمت نخواهیم بود.

خبرگزاری ایسنا: رییس اتحادیه مشاوران املاک گفت: شواهد و قرائن بر اساس چرخه‌های رونق و رکود نشان می‌دهد که هم‌اکنون قیمت مسکن به ثبات رسیده و تا زمانی که قدرت خرید متقاضیان بالا نرود، شاهد جهش قیمت نخواهیم بود.

مصطفی قلی خسروی اظهار کرد: بازار مسکن در سال ۱۳۹۷ شرایطی مشابه سال ۱۳۹۱ را تجربه کرد. بدین صورت که افزایش قیمت در بازارهای موازی همچون طلا و ارز به رشد بیش از حد قیمت مسکن و کاهش قدرت خرید متقاضیان مصرفی منجر شد. همین موضوع، کاهش معاملات و کاهش سرعت رشد قیمت در نیمه دوم سال ۱۳۹۷ را به همراه داشت و پیش بینی می‌شود این وضعیت برای سال ۱۳۹۸ نیز ادامه پیدا کند.

وی افزود: ممکن است در مواردی بعضی سازندگان یا مالکان، قیمت‌های نامتعارف برای منطقه خود تعیین کنند اما روند کلی بازار مسکن به سمت ثبات قیمت می‌رود. حداکثر رشدی که برای بازار مسکن می‌توان متصور بود همسطح تورم عمومی یا حتی پایین‌تر از نرخ تورم است و هیچ‌گونه جهشی در سال جاری اتفاق نخواهد افتاد.

کاهش ۵ درصدی معاملات در کل کشور

رئیس اتحادیه مشاوران املاک درباره آخرین وضعیت معاملات در فروردین ماه ۱۳۹۸ گفت: از یکم تا بیستم فروردین ماه ۱۳۹۸ در کل کشور ۱۱ هزار و ۵۶۷ قرارداد خرید و فروش به امضا رسیده که نسبت به زمان مشابه سال گذشته پنج درصد کاهش نشان می‌دهد. همچنین اجاره نامه‌ها در این مدت ۶۱۲۵ مورد بوده که نسبت به زمان مشابه سال قبل ۲۶ درصد کاهش یافته است.

وی افزود: در شهر تهران نیز از یکم تا بیستم فروردین ماه ۷۴۱ مورد خرید و فروش مسکن انجام شده که نسبت به همین زمان در سال قبل ۵۱ درصد کاهش نشان می‌دهد. در خصوص بازار اجاره نیز ۱۲۲۸ اجاره نامه منعقد شده که نسبت به بیست روزه فروردین ۱۳۹۷ بالغ بر ۲۶ درصد کاهش یافته است.

خسروی با بیان اینکه در فروردین ماه معمولاً به دلیل قرار داشتن در تعطیلات، خرید و فروش ملک کاهش پیدا می‌کند گفت: امسال به دلیل جهش قیمت‌ها و با توجه به نزولات جوی، کاهش قراردادها محسوس‌تر بوده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بی نام

      این آقا خودش یک بساز و بفروش و نماینده صنف انبوه ساز هست...هر چند وقت یکبار با صحبت هاش میخواهد این مطلب را برسونه که مسکن به قیمت و ثبات رسیده و وقتشه مردم خرید کنند..
      چون آپارتمان هاشون روی دستشون مانده..مثل برجهای منطقه ۲۲ و کوهک و جاهای دیگر تهران..
      دوستان شخصیت داشته باشید و خرید نکنید..خواهید دید که ریزش مسکن شروع خوا۷هد شد..فریب مشاورین املاک را نخورید..منطقی رفتار کنید..
      هرچند با این قیمت ها مردم توانی هم برای خرید ندرند..

    • سعید

      چرتو پرت

    • بدون نام

      وجدانا پیر مارو درآوردید!!!!

    • کارشناس

      ثبات قیمت مسکن با مبلغ نجومی تخیلی غیر ممکن بوده و تنها با واقعی شدن کاهش قیمت مسکن امکان ثبات قیمت مسکن وجود دارد! عامل اصلی واقعی نشدن قیمت مسکن املاکی های کلاش هستند که با جوسازی و جعل مبایعه نامه با قیمت های نجومی و یا غول زدن افراد ساده لوح قیمت های نجومی را القاء میکنند و به با این عمل باعث کما در مسکن شده اند و سیل اصلاً هیچ تأثیری در کاهش معملات نداشته است و این ادعا فقط یاوه سرای است!

    • بدون نام

      ثبات قیمت در مسکن موقعی ایجاد میشود که قیمت مسکن واقعی و املاکی های کلاش از دخالت در معاملات مسکن منع شوند!!!!!!

    • بدون نام

      اصلاً فرض کن جهش قیمتی در مسکن اتفاق بیافته! مگه قیمتهای توهمی خریدار داره؟
      فقط سقوط قیمت مسکن به یک بیستم قیمتهای خیالی کنونی می تونه مسکن رو از کما خارج کنه!!!

    • s

      لعنت خدا بر شما که باعث گرانی هستید

    • s

      لعنت خدا بر شما که باعث گرانی هستید

    • بدون نام

      ثباتشم فایده نداره چون انقدر گرون شده که مردم قدرت خرید ندارن

    • بدون نام

      قلی جان دیگه قیمتها .مسکن انقدر بالا رفته که دیگه کسی تصور خانه دار شدن را نمی کند حالا 5درصد احتمالا 50در صد معاملات هم انجام نمی شود بااین تورم 100در100زیاد جدی نگیر معامله را

    • بدون نام

      مردحسابی کجا رکود وثبات دارد کرمانشاه بیا ببین چطور معامله میشه خانه شب عید 500بوده شده800

    • بدون نام

      ملت مسلمانها ای مردم تورابه خدا سه ماه سه ما ه ماشین خونه وگوشت نخرید ببینید خودشان چطور مجبور میشوند ارزان کنند بابا ای چه وصعی که هرکس بلند شده میگه بابا گران مبشود توکه 100سال راصبر این دوماه هم روش صبرکنید ونخرید

    • بدون نام

      نه تنها ثابت میماند بلکه به علت بدهی انبوه سازان و عدم توانایی مردم در خرید افت هم خواهد داشت. تابستان امسال بر خلاف تمام تابستانها سرد سرد خواهد بود.

    • خدا

      راستی آقا قلی 100 تا خونه ها رو هنوز داری که نه می فروشی و نه اجاره میدی؟؟؟

    • م ح

      برای این فلان فلان شده ها فرقی نداره کی بخره ، کی نخره ، کی بپوشه مامانش نپوشه ، کی نخوره ،زنش بخوره،
      اونقدر بردن و دزدیدند که دیگه توپ هم نمیترکونه ، مگه ما خودمون دست به دست هم بدیم و با نخریدن عذابشون بدیم تا ببینیم خدا چی برامون رقم میزنه .مرصی

    • مهرداد

      متاسفانه دوستان شرایط وام مسکن اولی ها هم جالبه .هنوز پابند بخش نامه های قدیمی خودشونن که اگه بعد از اینکه یکسال پولت خوابید که تازه امتیاز وانت در بیاد یکسال فرجه داری بخری .سال ۹۷ و اواسط وام ما مهلتش رسید که تو اوج گرونی بود و متاسفانه بانک میگه اگه ظرف یکسال واحد برنداری ۳۰ میلیون از وام ۱۲۰ میلیون رو میزنیم.این چه عدالتیه؟ ای کاش سیل اخیر کشور همه جارو با آب میبرد تا اینچنین دزد و زالو صفت به زندگی نکبت بار ادامه نمی دادیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج