۸۵۱۵۰۲
۶ نظر
۷۱۱۵
۶ نظر
۷۱۱۵
پ

لکه قرمز داخل چشم به چه معناست؟

شاید متوجه نشوید لکه‌ی قرمزی در چشم‌تان دارید تا زمانی که کسی این موضوع را به شما بگوید. در این مطلب به شما می‌گوییم این لکه‌ی قرمز رنگ داخل چشم‌تان چه معنی دارد.

برترین ها - ترجمه از هدی بانکی: شاید متوجه نشوید لکه‌ی قرمزی در چشم‌تان دارید تا زمانی که کسی این موضوع را به شما بگوید. در این مطلب به شما می‌گوییم این لکه‌ی قرمز رنگ داخل چشم‌تان چه معنی دارد.

اگر در آینه به خود نگاه کنید و لکه‌ای قرمز رنگ در سفیدی چشم‌تان ببینید باید آن را جدی بگیرید. این لکه خارش و سوزش ندارد؟ هیچ تاثیری روی بینایی‌تان نگذاشته است؟ باید به پزشک مراجعه کنید؟

لکه قرمز داخل چشم به چه معناست؟

این لکه‌ها خونریزی زیر ملتحمه نام دارند و برخلاف قرمزی چشم (مثلا به دلیل بیخوابی)، فقط قسمت کوچکی را تحت تاثیر قرار می‌دهند و باقی کره‌ی چشم، سفید می‌ماند. بیشتر اوقات این لکه‌ها جای نگرانی ندارند، اما به یک دلیل باید جانب احتیاط را رعایت کرده و به پزشک مراجعه نمایید.

لکه‌ی قرمز رنگ داخل چشم شما ممکن است اصلا ربطی به چشم‌های‌تان نداشته باشد: مثلا هنگام عطسه یا سرفه فشار خون در سر، به مقدار بسیار زیادی بالا می‌رود، اما بسیار کوتاه مدت است. طی افزایش فشار خون، رگ‌های ریز داخل چشم بزرگ‌تر می‌شوند و اجازه می‌دهند کمی خون از آن‌ها خارج شود. نتیجه؟ یک گودال بسیار کوچک از خون در چشم‌تان پدیدار می‌شود. این اتفاق چیزی شبیه کبودی بدن است، اما پوستی روی آن نیست تا رنگ کبود به آن بدهد.

در سایر موارد خونریزی زیر ملتحمه، بروز لکه‌ی قرمز رنگ داخل چشم می‌تواند به دلیل ضربه‌ای به خود چشم باشد، مثلا وقتی که چشم‌تان را به شدت می‌مالید به آن ضربه وارد می‌کنید. شاید وقتی که در خواب هستید چشمان‌تان را بمالید، اما بعدا اصلا به یاد نیاورید چنین کاری کرده‌اید.

آلرژی نیز از دو جهت باعث خونریزی زیر ملتحمه می‌شود، زیرا هم عطسه می‌کنید و هم چشمان خود را مدام می‌مالید. اگر جریان خون‌تان ضعیف باشد، دیابت و یا فشار خون داشته باشید، بیشتر در معرض بروز لکه‌ی قرمز خون در چشم‌تان هستید.

در بیشتر موارد، لکه‌ی قرمز داخل چشم موضوع نگران کننده‌ای نیست، اما باز هم توصیه می‌کنیم به پزشک مراجعه نمایید، مخصوصا اگر مکررا این اتفاق برای‌تان افتاده است. این لکه می‌تواند علامت مشکلی جدی مانند فشار خون بالا، اختلال خونریزی و یا سرطان سلول‌های پلاسما باشد.

شما نمی‌توانید کاری بکنید که لکه‌ی قرمز داخل چشم‌تان زودتر ناپدید شود، اما قطره‌های چشمی تنگ کننده‌ی عروق می‌توانند جلوی بزرگ‌تر شدن این لکه‌ها را بگیرند. بهترین کاری که می‌توانید بکنید صبر کردن است. بعد از تقریبا دو هفته، این لکه‌ی قرمز رنگ باید ناپدید شود.

منبع: rd

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      واقعا ترسناکه

    • بدون نام

      من قبل از عید هواپیما سوار شدم و داخل چشمم همینطور خونریزی شد. هنوز خوب نشده کاملا. هر چند قرمزیش کم شده. دکتر گفت مهم نیست و خودش میره. اما هنوز خوب نشده. کسی نظری داره؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        از مبت نظر میخوای؟؟
        برو دکتر

    • بدون نام

      رفتم دکتر اینشتن! گفته مهم نیست. از مبت که نمیدونم چیه نظر نخواستم! از کسانی که مثل من بودند نظر خواستم!

    • بدون نام

      یعنی تبدیل ب زامبی شدن

    • ناشناس

      چشم من دیشب اینجوری شد و خیلی یهویی بود
      تا الان خوب نشده فک کنم به دلیل بی خوابیه طولانی مدته
      جاش میره یا نه ؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج