۸۵۱۵۲۹
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

قیمت طلا، سکه و ارز در روز شنبه

درحالیکه بازار سکه نخستین روز هفته را با کاهش حدود ۱۰۰ هزار تومانی نسبت به هفته گذشته آغاز کرد، از سوی دیگر در بازار ارز نیز قیمت دلار و یورو نسبت به هفته گذشته روند نزولی داشته است.

خبرگزاری ایسنا: درحالیکه بازار سکه نخستین روز هفته را با کاهش حدود ۱۰۰ هزار تومانی نسبت به هفته گذشته آغاز کرد، از سوی دیگر در بازار ارز نیز قیمت دلار و یورو نسبت به هفته گذشته روند نزولی داشته است.

قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در بازار امروز (شنبه) به چهار میلیون و ۷۷۵ هزار تومان رسیده و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۳۸۰ هزار تومان قیمت دارد.

امروز قیمت سکه طرح قدیم با قیمتی معادل چهار میلیون و ۶۰۰ هزار تومان داد و ستد می‌شود. این در حالی است که قیمت نیم‌سکه دو میلیون و ۶۴۰ هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و سکه گرمی ۹۳۰ هزار تومان است.

همچنین در بازارهای جهانی، آخرین قیمت هر اونس طلای جهانی به ۱۲۹۰ دلار و ۵۰ سنت رسیده است.

این در حالی است که در نظرسنجی هفتگی کیتکونیوز، کارشناسان وال استریت درباره روند قیمت طلا در هفته جاری دچار دودستگی شدند در حالی که سرمایه گذاران انتظار داشتند این فلز ارزشمند در هفته جاری روند صعودی پیدا کند.

نرخ دلار و یورو کاهشی شد

از سوی دیگر در بازار ارز، قیمت دلار و یورو نسبت به هفته گذشته روند نزولی داشته است.

بانک‌ها امروز (۲۴ فروردین) هر دلار آمریکا را ۱۳ هزار و ۳۴۴ تومان و هر یورو را ۱۵ هزار و ۸۴ تومان خریداری می‌کردند.

قیمت خرید دلار و یورو در بانک‌ها نسبت چهارشنبه گذشته کاهش یافته است. همچنین بانک‌ها پوند را با افزایش قیمت نسبت به روز گذشته ۱۷ هزار و ۴۶۱ تومان خریداری می‌کنند.

یوروی مسافرتی نیز امروز در شعب ارزی بانک‌ها ۱۵ هزار و ۸۴۳ تومان بود که با احتساب کارمزد بانک مرکزی و بانک عامل به حدود ۱۶ هزار و ۲۰۰ تومان می‌رسد.

این در حالی است که صرافی‌های مجاز بانک مرکزی امروز قیمت خرید هر دلار آمریکا را ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان و قیمت فروش آن را ۱۳ هزار و ۶۰۰ تومان اعلام کرده‌اند.

قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۱۵ هزار و ۳۰۰ تومان و قیمت فروش آن ۱۵ هزار و ۴۰۰ تومان اعلام شده است که نرخ یورو نیز نسبت به هفته گذشته با کاهش همراه بوده است.

دلار ارزان می‌شود؟

استفاده از منابع صندوق توسعه ملی برای کمک به سیل‌زدگان و فروش آن در بازار، باعث افزایش عرضه ارز خواهد شد و ممکن است سبب کاهش قیمت ارز شود، اما به گفته رئیس‌کل بانک مرکزی، این بانک بیش از هرچیز بر حفظ ثبات در بازار ارز تاکید دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • باریش

      ازصبح تا عصر همه صرافی ها رو‌گشتم ۳۰ یورو بخرم نبود اخر غز دستفروشا ۵۰۰ هزارتومن با هزارتا خواهش وتمنا تهیه کردم واسه بیمه خارجی ماشین بیمه ایران

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج