۸۵۱۵۳۵
۱۵ نظر
۵۰۱۱
۱۵ نظر
۵۰۱۱
پ

ازغدی: تحریم‌های فعلی علیه کشور بی‌سابقه است

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: تحریم‌های فعلی علیه کشور ما بی‌سابقه است، چراکه بیشترین تحریم‌ها و توهین‌ها طی ۴۰ سال اخیر را در این مقطع دریافت کرده‌ایم.

خبرگزاری فارس: حسن رحیم‌پور ازغدی ظهر امروز در جمع دانشجویان سبزوار، با تأکید بر اینکه دو مانع اصلی برای اقتصاد تولیدی داریم که نخستین مانع بروکراسی کشور است، گفت: فرهنگ کار، اشتغال‌زایی و مصرف باید در سطح کشور ترویج پیدا کند و مانع بیرونی نیز نظام سرمایه‌داری است که می‌خواهند سرمایه‌های کشورها به غارت و استعمار را دربیاورند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: اگر در مواردی که نتوانند سرمایه ملت‌ها را به غارت دربیاورند اقدام به تحریم، کنترل، سرکوب و حذف می‌کنند.

وی بیان کرد: اگر در درون کشور درست عمل شود، فشارهای بیرونی کمر ما را نمی‌شکند ولی هرچند صدماتی را وارد می‌کند اما دشمنان نمی‌توانند بر اقتصاد ملت ما سلطه پیدا کنند.

با ظهور انقلاب دست کشورهای استعماری و غارت‌گر از کشور ما قطع شد

رحیم‌پور ازغدی بابیان اینکه در ۴۰ سال نظام جمهوری اسلامی کشور ما در تحریم بوده است، ادامه داد: در دوران قبل از انقلاب، غربی‌ها بر سرمایه‌های ملت ما سلطه گری داشته‌اند ولی با ظهور انقلاب ۱۳۵۷ دست کشورهای استعماری و غارت‌گر از کشور ما قطع شد.

وی با تأکید بر اینکه پس از پیروزی انقلاب تحریم‌ها و ترور شخصیت‌های علمی و سیاسی به راه انداختند تا به کشور ما در تمامی زمینه‌ها ضربه وارد کنند، بیان کرد: هر زمان در مقابل کشورهای غربی همانند آمریکا عقب‌نشینی کنیم و به تعبیری وادادگی داشته باشیم، آن‌ها محکم‌تر از گذشته به ما ضربه می‌زنند.

این استاد دانشگاه بابیان اینکه کشور ما در سه مقطع شامل اوایل دهه ۷۰، اواخر دهه ۷۰ و سال‌های اخیر در مقابل مواضع و خواسته‌های دشمن عقب‌نشینی کرده است گفت: دولت‌ها در این مقاطع با شعارهای مصلحت‌اندیشی، برقراری ارتباط و همکاری با غرب از مواضع خود عقب‌نشینی کردند، به‌طوری‌که توهین‌ها، تهدیدها و تحریم‌های دشمنان علیه انقلاب و کشور ما افزایش‌یافته است.

وی یادآور شد: بعد از جنگ تحمیلی و در دوران ریاست جمهوری مرحوم هاشمی رفسنجانی شعار تنش‌زدایی و تعدیل اقتصادی مطرح شد که آن‌ها حکم دستگیری رئیس‌جمهور وقت را صادر کردند و این اتفاق به دلیل نخستین عقب‌نشینی جمهوری اسلامی رخ داد و حتی تحریم‌ها علیه کشور ما بیشتر از گذشته شده است.

رحیم‌پور ازغدی گفت: اواخر دهه ۷۰ و پس از ریاست جمهوری مرحوم هاشمی رفسنجانی شعار ملت‌ها و تمدن‌ها را دادند و حتی جمهوری اسلامی در ماجرای افغانستان با آمریکایی‌ها همکاری جدی کرد، به‌طوری‌که بوش رئیس‌جمهور وقت آمریکا، جمهوری اسلامی را به حمله اتمی تهدید کرد و به دنیا اعلام کرد که ملت ایران تروریست و محور اصلی شرارت است.

وی ادامه داد: در مقطع سوم یا همان سال‌های اخیر در خصوص مسائل هسته‌ای و غیرهسته‌ای دولت فعلی در خصوص شعار انرژی هسته‌ای حق مسلم ماست، عقب‌نشینی کرد و دستور به توقف فعالیت‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی داده شد.

بیشترین تحریم‌ها و توهین‌ها در۴۰ سال اخیر دریافت کردیم

این استاد دانشگاه بابیان اینکه متأسفانه مسؤولان ما درب تأسیسات هسته‌ای را بستند و قلب راکتور هسته‌ای را پر از سیمان کردند تا تحریم‌های علیه کشور پایان یابد، گفت: تحریم‌های فعلی علیه کشور ما بی‌سابقه است، چراکه بیشترین میزان عقب‌نشینی‌ها طی نظام جمهوری اسلامی در این سال‌های اخیر انجام‌شده و بیشترین تحریم‌ها و توهین‌ها طی ۴۰ سال اخیر را در این مقطع دریافت کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه در مقطع سوم رفتارهای غرب و آمریکایی‌ها برای ما درس‌آموز است و به این نتیجه باید برسیم که هرچقدر در مقابل دشمن عقب‌نشینی کرده‌ایم، تحریم‌ها و تهدیدهای دشمن بیشتر شده است، ابراز کرد: موضوع اینکه امتیاز بدهید تا امتیاز بدهند عکس‌العمل آن مشاهده می‌شود و اخیر هم توهین ترامپ منفور رئیس‌جمهور فعلی آمریکا علیه ملت ایران اسلامی را شنیده‌ایم.

رحیم‌پورازغدی با اشاره به نگاه سیاسی دولت احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور سابق، افزود: در دوره اول ریاست جمهوری اسلامی احمدی‌نژاد فشارها و تحریم‌های دشمن به دلیل قاطعیت دولت کمتر شد اما در دوره دوم تعاملات با غرب افزایش یافت.

وی افزود: با کشورهای دنیا درگیری نداریم و با چند قدرت جهان خوار مشکل‌داریم و دو راه‌حل اقتصاد عامل درونی و بیرونی دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ایرانی

      راجب همه چی باید نظر بدی؟!!!!!

      پاسخ ها

      • AAAAABBAAAAA

        شما طبق گفته خودتان ۴۰ سال است تحریم هستین آیا در این ۴۰ سال تولید اجناس تحریمی را تولید کردید؟
        نه فقط چند برابر از دیگران خریدیم.

    • بدون نام

      خوابی یارو

    • بدون نام

      ازغندی اینجا ازغندی انجا ازغندی همه جا!!!!!!! راستی شغل شریف چیه که این همه وقت دارین همه جا برین پس شما کی مطالعه میکنین!!!!!!یه زمانی بود علامه هایی داشتیم خدا روح علامه جعفری و علامه اشتیانی و علامه طباطبایی رو رحمت کنه که سالها خوندن و تلمیذی کردن و کمتر حرف زدن بر خلاف برخی تئوری لاف زن ها حالا زمانه شده زمان عباسی و رائفی پور و ازغندی!!!!!!!! آب که سر بالا بره قورباغه ابوعطا میخونه!!!!!!!!

    • اآ

      چی شده ز تحریم هامیگید بوی خطر اومده

    • بدون نام

      کاغذ پاره جیگر

    • بدون نام

      فقط محض اطلاع شما،غارت غارته جناب آقای ازقندی!!!!

    • بدون نام

      فقط محض اطلاع شما،غارت غارته جناب آقای ازقندی!!!!

    • انتقاد منطقی

      الان توی اینهمه بدبختی ، حرفهای اینو کجای دلمون بزاریم

    • بزرگمنش

      پایان شب سیه سپید است

    • بدون نام

      مگر تو معنی تحریم را میفهمی اگر میفهمیدی این همه چرت و پرت نمیگفتی

    • مصطفی عارف

      شگا فکر میکنید ضربه هایی که از جنگ و تحریم خوردیم کمتر از غارت منابع توسط استعمارگران بوده؟ جناب همه فن حریف کشور مثل ایران با اینهمه منابع الان باید قدرتمندترین اقتصاد منطقه رو داشته باشه نه اینکه دایم مشغول جنگ اقتصادی با آمریکا باشه و مردمش هر روز مستأصل تر بشند، اگر کشور دست تندروهای اسلامی نبود اینهمه دشمن هم نداشتیم الان بجای امارات و کویت و ترکیه مردم ایران طعم خوشبختی رو میچشیدند، تاکی باید شماها رو تحمل کنیم؟ نه دین برامون گذاشتید نه دنیامون رو آباد کردید، مشغولمون کردید به گوشت و پیاز

    • کرم علی

      به تو و خانواده ات آسیبی نرسیده. ؟؟عربده گو.

    • سامان رضایی

      خیر اینطور نیست که جناب استاد میفرماید ما باید چکار بکنیم که تحریم نشویم مدام فحاشی ومرگ براین وان گفتن هم نان نمیشه باید با دنیا تعامل خوب داشته باشیم تا اقتصادمون خوب بشه داخل یک خانواده کوچک اگر تعامل وهمکاری نباشه حرج ومرج. بوجود میاد مثل کشور خودمون هرکسی کار خودش را انجام نمیده مدام درکار دیگران دخالت میکنیم علت عقب ماندگی ما همین است جناب ارغدی عزیز

    • سامان رضایی

      تا دیروز تحریم کاغذ پاره بود اقای ارغدی تازه متوجه شدی که تحریم تاثیر داره اقای عزیز علت این است که با مردم راست نمیگید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج