۸۵۱۵۳۶
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

دقایق نفرین شده برای سپاهان در جدال با استقلال

گل ثانیه‌های پایانی آیاندا پاتوسی به سپاهان، اولین گل استقلال در وقت‌های تلف شده به سپاهان در لیگ برتر نبود.

وبسایت نود: شاگردان وینفرد شفر آلمانی که بعد از برد خوب مقابل الهلال عربستان به اصفهان آمده بودند، موفق شدند در جدال با سپاهان هم یک نتیجه خوب کسب کنند و با کسب ۳ امتیاز به تهران برگردند. سپاهانی‌ها که سابقه‌ی از دست دادن قهرمانی در لیگ برتر را مقابل دیگر تیم تهرانی در وقت‌های تلف شده‌ی بازی داشتند، اینبار یک بازی حساس را با گل دقیقه ۹۸ پاتوسی، به میهمان خود استقلال واگذار کردند.

این گل سه امتیازی در حالی به ثمر رسید که قبل از این بازی، سپاهانی‌ها ۵ بار دیگر در وقت‌های تلف شده‌ی نیمه دوم از استقلال گل خورده‌ بودند. گل دیر هنگام پاتوسی بهانه‌ای شد تا این ۵ گل را مرور کنیم.

دبل بائو با کمک اوت دستی

در هفته‌ی یازدهم لیگ ششم شاگردان صمد مرفاوی در تیم استقلال موفق شدند با گل میثم بائو در وقت‌های تلف شده از سد سپاهان بگذرند. سپاهانی‌ها در آن بازی ابتدا از میزبان خود پیش افتادند اما در ادامه این شاگردان مرفاوی بودند که توانستند با درخشش میثم بائو با یک بازگشت خوب میهمان خود را شکست دهند.

بائو دو گل به سپاهان زد که هر دو گل او از روی اوت دستی بدست آمد. او ابتدا در دقیقه ۳۹، بازی را به تساوی کشاند و در وقت‌های تلف شده‌ی نیمه دوم در دقیقه ۹۱ موفق شد گل برتری استقلال را به شاگردان لوکا بوناچیچ در تیم سپاهان بزند تا هواداران استقلال بردی شیرین را تجربه کنند.

اولین تجربه قلعه‌نویی

امیر قلعه‌نویی که روز گذشته تیمش سپاهان در وقت‌های تلف شده‌ی نیمه دوم از استقلال گل خورد، یکبار دیگر هم سابقه داشته که در وقت‌ها تلف شده نیمه دوم همراه با سپاهان از استقلالی‌ها گل بخورد. البته آن گل باعث شکست سپاهان نشده است.

در هفته‌ی بیست و چهارم لیگ دهم، شاگردان پرویز مظلومی در حالی که با یگ گل از سپاهان امیر قلعه‌نویی عقب بودند، موفق شدند توسط سید مهدی سید صالحی در دقیقه ۹۱ گل تساوی‌بخش را به میزبان خود بزنند و کار را به تساوی بکشانند. در نهایت در آن فصل سپاهان اصفهان همراه با امیر قلعه‌نویی قهرمان لیگ برتر شد و استقلالی‌ها هم همراه با پرویز مظلومی به مقام نایب قهرمانی لیگ برتر رسیدند.

هموار شدن راه قهرمانی

در لیگ دوازدهم دو تیم استقلال و سپاهان رقابت تنگاتنگی با هم داشتند. دو تیم در حالی در هفته‌ی سی و دوم باید به مصاف هم می‌رفتند که شانزده روز قبل سپاهان در ورزشگاه آزادی و از مرحله‌ی نیمه نهایی جام حذفی موفق شده بود استقلال تهران را در ضربات پنالتی حذف کند. سپاهانی‌ها اگر می‌توانستند از سد استقلال در لیگ برتر هم در ورزشگاه آزادی بگذرند، گام بلندی برای قهرمانی در لیگ برمی‌داشتند. در آن بازی این سپاهانی‌ها بودند که موفق شدند گل اول را در دقیقه ۶۶ توسط محرم نویدکیا به میزبان خود بزنند.

شاگردان کرانچار تا دقایق پایانی از میزبان خود پیش بودند تا اینکه محسن ایران‌نژاد در دقیقه ۹۲ بازی و در وقت‌های تلف شده، گل تساوی‌بخش شاگردان امیر قلعه‌نویی را به اشتباه وارد دروازه‌ی سپاهان کرد تا دو تیم در یک بازی پر برخورد هم در بازی و هم در تعداد بازیکنان اخراجی به تساوی یک بر یک برسند. فرشید طالبی از سپاهان و ایمان موسوی از استقلال در آن بازی اخراج شدند.

استقلال بعد از تساوی مقابل سپاهان با پیروزی یک بر صفر در اهواز مقابل فولاد که گل برتری آن‌ها را جواد نکونام از روی نقطه‌ی پنالتی به ثمر رساند، موفق شد یک هفته زودتر از پایان رقابت‌ها قهرمان لیگ برتر شود. لیگ دوازدهم آخرین باری بود که استقلال در لیگ برتر قهرمان شد. آن قهرمانی همچنین آخرین قهرمانی امیر قلعه‌نویی در فوتبال ایران هم بود. سپاهانی‌ها هم درست در روزی که استقلال قهرمان لیگ برتر در اهواز شد، با شکست پرسپولیس در ضربات پنالتی، جشن قهرمانی خود در جام حذفی را در ورزشگاه آزادی مقابل هواداران پرسپولیس گرفتند.

شکست در فصل قهرمانی

حسین فرکی بعد از قهرمانی با فولاد خوزستان در لیگ سیزدهم، هدایت سپاهان اصفهان را برای لیگ چهاردهم بر عهده گرفت. سپاهان در هفته‌ی هجدهم در ورزشگاه آزادی به مصاف استقلال رفت.

بازی دو تیم تا دقایق پایانی با تساوی یک بر یک دنبال می‌شد که در دقیقه ۹۲ امید ابراهیمی موفق شد گل دوم استقلال را به سپاهان بزند. تا شاگردان امیر قلعه‌نویی در تیم استقلال موفق شوند از سد شاگردان حسین فرکی در تیم سپاهان بگذرند. سپاهان در آن فصل همراه با فرکی در نهایت موفق شد قهرمان لیگ برتر شود تا حسین فرکی تبدیل به دومین مربی‌ای شود که در تاریخ لیگ برتر همراه با دو تیم در دو فصل پیاپی قهرمانی در لیگ برتر را تجربه کرده است. پیش از او امیر قلعه‌نویی موفق شده بود با دو تیم استقلال تهران و سپاهان در دو فصل پیاپی قهرمان لیگ برتر شود.

حیاتی‌ترین بازی

در لیگ شانزدهم علیرضا منصوریان هدایت استقلال تهران را بر عهده گرفت. آبی‌های تهران تا پایان هفته‌ی چهاردهم نتایج قابل قبولی با او کسب نکرده بودند و با کسب ۲۱ امتیاز در رده‌ی هفتم جدول رده بندی قرار داشتند. استقلالی‌ها باید در هفته‌ی پانزدهم به مصاف سپاهان در اصفهان می‌رفتند. بازی‌ای که برای علیرضا منصوریان خیلی حیاتی بود.

در حالی که استقلالی‌ها تا دقایق پایانی در بازی‌ای که خیلی موقعیت روی دروازه‌ی سپاهان خلق کرده بودند با یک گل از میزبان خود عقب بودند، این بهنام برزای بود که در وقت‌های تلف شده‌ی نیمه دوم و در دقیقه ۹۲ با ضربه‌ی سر گل تساوی‌بخش را به سپاهان زد. علیرضا منصوریان در نهایت آن فصل را که با قهرمانی پرسپولیس همراه شد، با نایب قهرمانی همراه با استقلال به پایان رساند.

امیر قلعه‌نویی در لیگ برتر دو بار همراه با استقلال موفق شده در وقت‌های تلف شده‌ی نیمه دوم به سپاهان گل بزند و با گلی که شب گذشته پاتوسی به سپاهان زد، ۲ بار هم همراه با سپاهان در وقت‌های تلف شده‌ی نیمه دوم از استقلال گل خورده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج