۸۵۱۵۵۲
۳۱ نظر
۵۰۱۰
۳۱ نظر
۵۰۱۰
پ

راه‌حل عبور از گرانی‌ها چیست؟

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس می گوید: گرانی ها به دلیل تفاوت نرخ ارز است که با توزیع بن کارت می توان از این فضا فاصله گرفت.

خانه ملت: علی ابراهیمی عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس، در گفت‌وگو با خبرنگار، با اشاره به روند افزایشی قیمت آرد و شکر و تاثیر آن بر بازار ماه مبارک رمضان، گفت: بخش عمده افزایش قیمت هایی که شاهد هستیم به دلیل تفاوت قیمت ارز و در پی کاهش ارزش پول ملی است که قیمت ها در داخل گران می شود در حالی که قیمت های جهانی تغییر آنچنانی نکرده است.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس ادامه داد: از آنجایی که چندین سال است که قیمت ارز را به صورت مصنوعی پایین نگهداشته اند، چند ایراد و مشکل ایجاد شده اول اینکه ما به التفاوت قیمت آرد در داخل با بیرون از کشور بسیار زیاد بوده و در ثانی تمایل برای ورود قاچاقچیان و دلالان به این بازار افزایش یافته است.

نماینده مردم شازند در مجلس دهم شورای اسلامی اظهار داشت: تمایل قاچاقچیان و دلالان به بازار آرد باعث می شود که این محصول را ارزان بخرند و بیرون از کشور به ارزش ارزی بفروشند که این کار باعث تلاطم در قیمت سایر کالای وابسته با آرد می شود.

وی بیان داشت: ابراز کافی برای نظارت و کنترل بر کشور وجود ندارد و این کار نشدنی است، دولت اگر هم بتواند به هر روشی جلوی خروج و قاچاق محصولات را بگیرد نمی تواند جلوی احتکار و ذخیره سازی بیش از حد خانوارها را بگیرد.

ابراهیمی در ادامه با بیان اینکه برای مدیریت بازار باید قیمت ها آزاد و نحوه حمایت تغییر کند، گفت: اگر دولت به همین شکل مدیریت بازار را ادامه دهد با کمال تاسف باید بگویم که در قیمت کالاهای مرتبط با آرد و شکر که در ماه مبارک رمضان تقاضای آن افزایش پیدا می کند، تفاوت فاحشی رخ خواهد داد.

این نماینده مجلس بیان داشت: برای مدیریت نارضایتی مردم باید واقعیت را به آنها بازگو کرد، نباید به مردم به دروغ بگویم که گران نمی شود اما در بازار خلاف آن را مشاهده کنند، این اتفاق در بازار مرغ رخ داد نباید تکرار کنیم.

تفاوت بن کارت با کالا برگ الکترونیکی کالاهای اساسی

وی افزود: تلاش شد با ارز نیمایی مرغ در بازار کشور ارائه شود اما شاهد هستیم دو روز مرغ در بازار وجود دارد سه روز نیست، از این رو می گویم باید نحوه حمایت را در قالب ارائه بن کارت تغییر داد، اگر دولت هزینه ای که متحمل می شود و ذخیره ارزی را که می دهد تا قیمت ها را پایین نگهدارد را به بن کارت تبدیل کند، خانوارها به راحتی با اختیار خودشان می توانند اقلام مورد نیاز را خریداری کنند و دست دلال و واسطه را از بازار کوتاه می کند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس با بیان اینکه کالابرگ الکترونیکی را برای تامین کالاهای اساسی قبول ندارد، اظهار داشت: کالا برگ فساد آور است، بن کارت این گونه است که کارت اعتباری برای خرید می دهید اما کالابرگ می گوید با این برگه می توان اقلام مشخصی را با قیمت تعیین شده خریداری کرد در حالی که با بن کارت، خانوار نیاز خود را خریداری می کند

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      فقط و فقط کاهش قیمت ارز

      پاسخ ها

      • بدون نام

        راه افتادن مردم

    • بدون نام

      مرگ بر مسولین

    • بدون نام

      کنار گذاشتن دشمنی و خصومت با دنیا و آمریکا و عمل کردن به قوانین واقعی اسلام

      پاسخ ها

      • ق

        حرف خوبی است

      • خودم

        احسنتتتت

    • AAAAABBAAAAA

      تا زمانی که روحانی با وزرای پیشنهادی باشند
      گرانی هیچ راه حلی ندارد فقط ظهور امام زمان میتواند بازار را سامان دهد.

    • آب از سر چشمه گل آلوده

      تنها راه مقابله با گرانی مرگ دولت نامردان هستش

    • بدون نام

      از ناکجا اباد میگذرد. شاید هم از واشنگتن بگذرد.

    • بدون نام

      آرد دولتی است و نانوایی هاسهمیه دارند.پس اگر آرد قاچاق بشه باید منشا فروش آن را در دولت جستجو کرد.چون اگه یک کیلو آرد بخواهی نانوایی ها بهت نمیدن.

    • انامار

      به قول خارجی ها no way یعنی راهی وجود ندارد

    • بدون نام

      خود کشی

    • علیرضا

      تنها راه حل مذاکره با امریکاست. تمام.

    • ق

      نخریدن است تجملات را کنار گذاشتن است از ولخرجی دوری کردن است خاموش کردن فضای مجازی است ودر آن را باید گل زد ایجاد شغل کردن است کار ها را عمومیت دادن است نگاه همان به فرهنگ خودمان باشد و و و و

      پاسخ ها

      • خودم

        چه سرخوشییی....

    • بدون نام

      استفاده از مدیران لایق وعاقل درتمام سطوح.ادار کننده مملکت همه چیز را میتواند درست کند حیف که اینجور ادمها به بازی گرفته نمیشوند

    • بدون نام

      نخریدن تمام

    • مجید بهروزی از جهرم

      دولت هیچ تخصصی در اقتصاد ندارد و اینها هم که تز اقتصادی به نفع حسن روحانی میدهند چاپلوسانی هستند که عواقب کارشان را در نظر نمیگیرند و در نتیجه صدها هزار نفر بیکار شده اند و هر روز مردم ایران فقیرتر و بدبخت تر میشوند.تنها راه نجات اقتصاد ایران حمایت از تولیدات داخلی است.متاسفانه تا فروش نفت زیاد میشود دولت جمهوری اسلامی تولید کنندگان ایرانی را ورشکست میکند تا آقا زاده ها با پول بیت المال کارگاهها .کارخانه ها .دامداریها.کشاورزان.صنعت گران.کارگران و همه تولیدکنندگان و کار آفرینان را نابود کنند.دولت باید باتمام توان با رانت.رشوه .تبعیض .ستم .ناامنی .دزدی از بیت المال .و ریخت و پاش مسئولین مبارزه کند .مردم ایران تشنه عدالت و امنیت هستند.فساد در تمام دستگاههای دولتی نفوذ کرده.

    • بدون نام

      چرا برای گرانی از وافزایش قیمتها ازقاچاقچها استفاده می کنید یعنی کشور بی در وپیکر هست چرا نیروهای انتظامی زیر سوال می برید

    • بدون نام

      این پیشنهاد برای خرپج ازبن بسط اقتصادی برای کشوری قابل پذیرش است که حداقل مسولین پاک دستی مسول باشد

    • شیرازی

      یک سال است که مردم کامل از فقر و نداری روزه اند آهای دولت روحانی ننگ بر شما

    • بدون نام

      راه حل عبورازگرانی اول باید تبعیض های حقوقی ریشه کن وعدالت اجتماعی اجرا شود وبه حداقل رسیدن فاصله های طبقاتی ،آنگاه گرانی تنزل میکند ومعلولین مظلوم بهزیستی درمنزل با ماهیانه 100 وهشت تومن تحقیرنمیشوند تکدگری نمی کنند وعدالت ایران رافرامی گیرد.

    • منهی

      در روش کنونی وبا این اوضاع و احوال وعرصه را بر مردم تنگ کردن ودخالت دولت در تمامی کارها را هی وجود ندارد

    • کارمند

      راه گذر از گرانی برکناری مسئولین فاسد ودزد ورانت خوار و مجازات آنها است که در کشور ما بعید است
      پس فعلا باید سوخت و ساخت

    • بدون نام

      خاک بر سر مسئولین!
      چرا باید قیمت ارز بر کالاهای تولید داخل کشور اثر کرده و آنها را چند برابر کند؟؟؟!
      کالاهای تولید خارج نیز گران نشده و فقط در اثر جو روانی در ایران نرخ ارز چند برابر شده و این عامل باعث شده نه تنها کالاهی خارجی گران شود بلکه کالاهای داخلی را که هیچ ربطی به ارز ندارد را گرران کرده!!!
      فقط باید به حال ملت تأسف خورد که سرنوشت شان در دستان مدیران بی عرضه است!!!!!!!

    • بدون نام

      راه حلش اینکه که واحد پول کشور به دلار تغییر کنه و همه به دلار حقوق بگیرن و معامله کنن! تا بکمک دلار بی عرضگی مدیران کمتر دیده بشه

    • بدون نام

      نخریدن وقناعت وقناعت ثروتی که همیشه داری

    • بدون نام

      ۲۲۲۷ احسن

    • بدون نام

      خیلی ممنون

    • گرانی

      آقای ابراهیمی شیر حلال خورده رحمت خداوند بخروح پدر و مادرت تنها کسیکه واقعیت رو بدون پرده به مردم گفت این دفعه شما بودی(نباید به ملت دروغ گفت) نرخ‌های تصنعی کلاه سر مردم گذاشتن است حالا راهکار
      اگر عملی شود و موفق باشد یا نباشد چیزی دیگر است اما مهم این است که واقعیت را باید گفت. شیرحلال حلال خورده ای،

    • بدون نام

      تنها را مبارزه با گرانی قاطعیت و برخورد با گرانفروشان بی شرف است

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج