جاباما
۸۵۱۵۵۵
۹ نظر
۵۰۱۰
۹ نظر
۵۰۱۰
پ

اصفهان در صدر استان‌های کمک‌کننده به سیل‌زدگان

استاندار اصفهان گفت: بر اساس آماری که از سوی هلال‌احمر ارائه شده، اصفهان از نظر میزان کمک‌های نقدی به سیل‌زدگان در بین استان‌های کشور رتبه اول و در کمک‌های غیرنقدی رتبه دوم کشور را داشته و علت آن خودجوشی است که مردم اصفهان دارند.

خبرگزاری فارس: عباس رضایی عصر امروز در شورای اداری استان اصفهان اظهار داشت: در ابتدا اظهارات سخیف رئیس‌جمهور امریکا که چیزی جز هدیه‌ای برای نتانیاهو نبود را محکوم می‌کنم، سپاهی که در راستای مبارزه با داعش این همه شهید تقدیم می‌کند را تروریست خوانده اما ارتشی که حامل انسان‌های بی‌گناه را در اسکان به رگبار می‌بندد تروریست نیست، این اظهارات سخیف در این مدت کم نبوده و هرچقدر این درخت تنومندتر شده و اکنون که به ۴۰ سالگی رسیده است بیشتر هم می‌شود.

استاندار اصفهان با اشاره به وقوع سیل در اصفهان بیان کرد: سیل در سه شهرستان سمیرم، فریدون‌شهر و قسمت‌های از شرق شهرستان اصفهان موجب خساراتی به ابنیه تاریخی، پله‌ها و جاده‌ها شد، اما به برکت همدلی حاکم در استان اصفهان این خطرات تلفات جانی نداشت و توانستیم به راحتی از پس مشکلات برآییم، در شهرستان سمیرم سیل به خوبی مدیریت شد، در فریدون‌شهر هم اگرچه تخریب وجود داشته است اما با هماهنگی با ستاد مدیریت بحران در استان با مشکل خاصی مواجه نشدیم.

پیش از این که از بالا ابلاغ کنند معین سیل‌زدگان بودیم

وی ادامه داد: پس از این که هیأت دولت این مجوز را داد که وزیر کشور استان‌های معین را انتخاب کند، اصفهان رسماً معین استان خوزستان شد، از سپاه گروه‌های زیادی در ۱۳۴ روستایی که حتی راه‌های آن از بین رفته است در حال خدمت هستند؛ اصفهان با اینکه در آق‌قلا مسؤولیتی نداشت به کمک آن‌ها رفت و با لرستان نیز هماهنگ شد؛ حتی دو بار قبل از ابلاغیه وزیر کشور برای معین شدن اصفهان برای استان خوزستان برای اعلام آمادگی و کمک با استاندار خوزستان تماس گرفته شد.

رضایی تصریح کرد: بر اساس آماری که از سوی هلال‌احمر ارائه شده، اصفهان از نظر میزان کمک‌های نقدی به سیل‌زدگان در بین استان‌های کشور رتبه اول و در کمک‌های غیرنقدی رتبه دوم کشور را داشته و علت آن خودجوشی است که مردم اصفهان دارند.

استاندار اصفهان پیشنهاد کرد: به دلیل اینکه افرادی هم هستند که بدون هماهنگی کمک‌های مردمی را ارسال می‌کنند، پیشنهاد می‌شود که در هفته دو کاروان از اصفهان به کمک مناطق سیل‌زده برود و در استان با هماهنگی با هم کمک‌های نقدی جمع شود و به رقم قابل ‌توجهی برسد و به طور کلی و یک‌جا به اسم مردم اصفهان فارغ از هرگونه تعصب و مسائلی که در فضای مجاز نشر داده می‌شود به استان‌های دیگر تقدیم شود.

سد سوم کوهرنگ مشکل مالی ندارد

وی با اشاره به مسأله آب در اصفهان و زاینده‌رود بیان کرد: از زمان شروع مسؤولیتم بیش از ۹۵ درصد وقتم را برای آب گذاشتم، قسمت اعظم مشکل زاینده‌رود توسط خداوند برعکس همه پیش‌بینی‌هایی که می‌شد توسط بارش‌هایی که شامل حال ما کرد برطرف شد، اما در همه قسمت‌ها به جز در سامانه دوم توفیقاتی داشتیم، در سامانه دوم و پروژه گلاب همانطور که پیش‌بینی شده با مشکلاتی روبرو هستیم که اگر حل نشود با مجمع نمایندگان استان باید فکر دیگری برای آن شود.

رضایی ادامه داد: باتوجه به بررسی‌های کارشناسی شده معتقدیم مشکل زاینده‌رود بدون تفضل الهی و بارش بالادست در ایستگاه کوهرنگ حل نخواهد شد، قدم‌های بعدی برخورد برداشت‌های غیرقانونی از آب و اتمام سد سوم است، در مورد سد سوم پیمانکار تونل سوم چابکی که مورد انتظار ماست را ندارد چون سد سوم هیچ مشکل مالی ندارد.

مشکل زاینده‌رود با کتاب و جزوه حل نمی‌شود

استاندار اصفهان اضافه کرد: باید مسأله بهشت‌آباد را هم جزو مسائل اصلی آب به حساب بیاوریم، مشکل آب زاینده‌رود با کتاب و جزوه حل نمی‌شود بلکه نیاز به هماهنگی و همدلی دارد، همچنین باید بنابر فتوای مراجع اگر آبی از کشاورزان گرفته و موجب خسارتی به شرق، غرب و شمال شده، پروانه‌هایی که موجود است بررسی کارشناسانه و غرامت آن پرداخت شود.

وی تأکید کرد: همچنین باید پیگیری‌هایی دقیقی برای تأمین آب شرب ۵ میلیون نفر برای تابستان پیش رو صورت گیرد تا با مشکل آب شرب روبرو نشویم

رضایی ضمن انتقاد از سنگ اندازی ها در مقابل بخش خصوصی یادآور شد: سرمایه گذاری در شهرستانی ۳۶ کیلومتر راه ساخته و یک ریال هم بودجه نگرفته است، دانشگاه، بانک و پارک هم درست کرده، بعد ما دولتی‌ها به بهانه‌هایی او را ۲ میلیارد جریمه می‌کنیم که چرا مثلاً برداشت غیرمجاز خاک داشته‌ای!

وی خطاب به مدیران شهرستان‌ها اضافه کرد: برای همکاری با سرمایه گذاران هر اختیاری لازم دارید بگویید می‌دهیم تا دیگر نبینیم و نشنویم مسؤولی بگوید اختیارات از شهرستان خارج است؛ بگویید چه اختیاری لازم دارید آنچه که دردست ما است در اختیار شما قرار خواهیم داد و اگر نیست خودمان به شهرستان بیاییم.

راه‌حل بیکاری جوانان پایان به کارگیری بازنشستگان است

رضایی در ادامه اذعان داشت: اصفهان در بحث شرکت‌های دانش بنیان عقب است، باید مدیران در این زمینه هم تمهیداتی بیندیشند و حمایت کنند؛ اگر به حوزه مسکن ورود پیدا کنیم خود زمینه اشتغال خوب را فراهم می‌کند، باید به سمت مسکن‌های زودبازده حرکت شود که خود علاوه بر اشتغالزایی که خود دارد زمینه ۱۰۰ شغل دیگر را فراهم می‌کند، تا پایان شهریور امسال پروژه مسکن مهر تمام می‌شود.

وی با بیان این که در اولین فرصت ممکن باید هیاتی متشکل از صاحب نظران برای بحث توریسم داشته باشیم تأکید کرد: در بحث اشتغال جوانان تحصیل کرده متوسط بیکاری ما از میانگین کشوری ۲ درصد بالاتر هستیم، اما یکی از راه‌حل‌های آن بهره‌گیری از جوانان و پایان دادن به مسأله به کارگیری بازنشستگان است.

از مفسدین بدون تعارف اسم می‌بریم

استاندار اصفهان تصریح کرد: گزارشات مالی از فساد در دست استانداری هست که چه کوچک و چه بزرگ امیدواریم دروغ باشد در صورتی که این‌ها ثابت شود بدون تعارف از آن‌ها اسم می‌بریم زیرا دقت و مراقبت از زیردستان از جمله وظایف مدیران است، از سازمان بازرسی و دیوان محاسبات خواسته شده در محدوده قانونی خود به جد وارد این قضیه شود.

وی افزود: همچنین هماهنگ شده در سال ۹۸ از بانک‌هایی هم که وظایف خود را انجام نداند بازرسی صورت گیرد، برای چندشغله بودن سازوکار قانونی فراهم شود، به شرکت تعاونی‌ها توجه شود تا فاصله بین تولیدکننده و خریدار کمتر و دست دلالان و واسطه‌گرها کوتاه شود.

مدیری که توسط استاندار نقره‌داغ شد

رضایی در توصیه‌ای در خصوص مدیریت در دستگاه‌های اجرایی اذعان داشت: ساده زیستی، شایسته‌سالاری و پاک‌دستی اول در خودمان باید باشد و بعد هم به زیردستان تعمیم پیدا کند، مردم در این قسمت از مدیران انتظار دارند برای مردم قیافه نگیریم، در یک شهرستانی برای وزیر هفت نوع غذا تهیه کرده بودند، همانجا برگه‌ای نوشتم که مدیر باید تمام این هزینه را از جیب خود پرداخت کند تا نقره‌داغ شود.

استاندار اصفهان با اشاره به انتخابات امسال مجلس تصریح کرد: همه دستگاه‌ها باید از الان به فکر ارتقای سطح مشارکت سیاسی و مردم باشیم تا انتخابات بدون حاشیه و در کمال بی‌طرفی انجام شود و حقوق آزادی، اجتماعی و فردی مردم در امور فرهنگی، زیست محیطی و... مدنظر قرار بگیرد و سبب ایجاد اعتماد، سرمایه ملی شده و نشاط و سرزندگی را ترویج دهیم.

رضایی ابراز کرد: به همه فرمانداران دستور داده شده است در کنار خودشان اقدام به آموزش نیروی جوان کنند، میانگین سنی ما زیاد شده، همچنین ۳۰ درصد از سهم مدیران ما باید از میان بانوان باشند که در این مورد در استان عقب هستیم، مدیران نسبت به پیشنهاد و معرفی بانوان برای سمت‌های بخشداری، دهیاری، مدیرانی مثل مدیران آموزش و پرورش و... اقدام کنند.

استاندار اصفهان یاد آورشد: بارها در خصوص جذب و فرصت‌های سرمایه گذاری گفته شده است هرکس یک شغل تولید کند قهرمان واقعی است حتی اگر یک شغل باشد، طوری رفتار نکنیم که سرمایه‌گریزی داشته باشیم و بگویند اصفهانی‌ها قانون را ۱۲۰ درصد اجرا می‌کنند، پیگیری و تحقق اقتصاد مقاومتی باید تمام هم و غم مدیران باشد و درجهت رونق واحدهای تولیدی تلاش شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دمشون گرم

    • بدون نام

      دمشون گرم

    • بدون نام

      دم همه مردم ایران گرم،اجرتون با خدا ،ولی یادم نمیره وقتی زاینده رود له له میزد از تشنگی مردم خوزستان اعتراض کردن و حاضر نشدن اب بدن برا زنده شدن زاینده رود،
      مردم اصفهان توی ۸سال جنگ مردم خوزستان رو تنها نذاشتن چقدر شهید دادن و جونشون رو کف دست گرفتن و رفتن اونوقت مردم خوزستان از نعمت خدا به بندگان خدا نبخشیدن ،اصفهانیا هنوز هم میرن و به مردم خدمت میکنن دمشون گرم.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دوست عزیز اولا بسیار تشکر میکنم از مردم خوب و عزیز اصفهان ولی زنده شدن زاینده رود به قیمت مرگ کارون ؟ در حالی که صنایع اصفهان داره اینهمه آب مصرف میکنه .بهتر نیست به مسئله اب و محیط زیست فرا منطقه ای نگاه کنیم؟به این سیلی که الان راه افتاده و تماما نتیجه بی توجهی به قوانین طبیعته نگاه کنید.کدوم مسئول تضمین میکنه که در صورت انتقال آب اوضاع خوزستان از این بدتر نمیشه وانتقال آب تنها برای آشامیدنه؟ من در اهواز زندگی میکنم. ما مشکل آب داریم و اینجا همه تو خونه هاشون آب تصفیه کن دارند و آب لوله کشی ما خیلی اوقات بو و مزه لجن میده و قابل آشامیدن نیست.در
        بعصی مناطق از جمله محله ما فروش آب تصفیه یه شغله و ما
        آب تصفیه رو میخریم .از نفت و گاز،خاک و گرما و آلودگی نصیب ما شد خواهش میکنم کارون رو به ما ببخشید

    • بدون نام

      باورم نمیشه این استان نفر اول باشد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حالا دیگه باورکن

      • بدون نام

        باور کن . الان دیگه عهد صفوی نیست که جوک میساختید برای مردم باورکن

    • بدون نام

      خخخخخخخخ

    • ایرانی

      چرامردم این وظیفه دولت هست این همه پولی که اخیراازادشدچی شدکجا رفت دوباره اختلاس بخدامردم ایران مردم خوبی هستن بااین همه ظلمی که می بینند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج