جاباما
۸۵۱۵۷۷
۴ نظر
۵۰۰۴
۴ نظر
۵۰۰۴
پ

تأسف میراث فرهنگی از تخریب خانه کودکی ابتهاج

مدیر کل میراث فرهنگی گیلان گفت: روند ثبت خانه کودکی ابتهاج همچنان در جریان است.

خبرگزاری ایسنا: مدیر کل میراث فرهنگی گیلان گفت: روند ثبت خانه کودکی ابتهاج همچنان در جریان است.

شهرود امیر انتخابی ضمن ابراز تأسف در مورد تخریب خانه آصف موسوم به خانه کودکی ابتهاج شاعر برجسته گیلانی گفت: روند ثبت ملی خانه از سال ۹۶ آغاز شد و با توجه به حساسیت موضوع روند ثبت ملک در شورای ثبت آثار کشور و با برگزاری جلسات مکرر با شهرداری و شورای شهر رشت مقرر شده بود تا بنای مورد نظر با تأمین اعتبار از سوی شورای شهر رشت خریداری شود و اعتباری برای خرید نیز در نظر گرفته شد.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری گیلان افزود: این اداره کل پرونده ثبت بنا را به شورای ثبت آثار تاریخی طبیعی و معنوی کشور ارسال کرد و این شورا نیز نسبت به جلب رضایت مالکین برای ثبت ملک دعوت بعمل آورد که متأسفانه مالکین در جلسات شورای ثبت حاضر نشدند.

امیر انتخابی ادامه داد: با این حال روند بررسی پرونده ثبت بنا مسکوت نماند و در ۲۵ اسفندماه ۹۷ جلسه‌ای با حضور کارشناسان استان و اعضا کمیته آثار تاریخی طبیعی و معنوی کشور مبنی بر پیگیری روند ثبت بنا، برگزار و مقرر شد سازمان در خصوص دعوت مجدد از مالکین فعلی و مذاکره در خصوص جلب رضایت ایشان اقدامات لازم را بعمل آورد و در صورت عدم رضایت مالکین سازمان راسا در خصوص ثبت اثر اقدام نماید.

وی افزود: متأسفانه، ۲ روز بعد از جلسه شورای ثبت سازمان و در تاریخ ۲۷ اسفندماه ۹۷ شهرداری منطقه یک رشت بدون هماهنگی با این اداره کل نسبت به صدور مجوز تخریب و ساخت و ساز ملک به مالکین فعلی، اقدام و در حال حاضر نیروهای یگان حفاظت این اداره کل نیز جلوی تخریب را گرفته اند.

امیر انتخابی ضمن ابراز تأسف بابت تخریب اماکن در روزهای تعطیل و جمعه، گفت: شهرداری اقدامی نادرست انجام داده است و نباید به ملکی که پرونده اش در جریان است و شورای شهر نیز اصرار بر تملک بنا دارد، مجوز تخریب و ساخت و ساز بدهد و در این زمینه شهرداری باید پاسخگو باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مملکت فقیری هستیم بودجه نیست اخه

    • بدون نام

      جالبه تو مصاحبه های قبلی گفتن چون سایه کمونیست هست پس لازم نیست این خونه تبدیل به خانه فرهنگی بشه وقتی افکار عمومی اعتراض کردن حالا اشک تمساح میریزن براش !!!!!!!!! چقد ما نان به نرخ روز خوریم !!!!!!

    • بدون نام

      حالا دیگه همه ابراز تاسف می کنند

    • علی

      مگه ایناازمیراث چیزی میفهمن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج