جاباما
۸۵۱۶۱۶
۴ نظر
۵۰۰۲
۴ نظر
۵۰۰۲
پ

لیورپول - چلسی؛ سُر خوردن ممنوع!

هیچ یک از بازیکنان لیورپول حق ندارند مثل استیون جرارد ۲۷ آپریل ۲۰۱۴ باشند.

وبسایت نود: ۲۷ آپریل ۲۰۱۴، لیورپول و چلسی قرار است سی و ششمین بازی فصل را در برابر هم انجام دهند. لیورپول ۸۰ امتیازی صدرنشین است و چلسی ۷۵ امتیازی در تعقیب این تیم در رده دوم حضور دارد. ساعاتی بعد از نبرد آنفیلد نیز منچسترسیتی ۷۴ امتیازی باید در سلهرست پارک سی و پنجمین بازی فصل را برابر کریستال پالاس انجام دهد. همه چیز برای فرار بزرگ لیورپول به سمت نخستین قهرمانی لیگ برتری فراهم است.

۴۴۷۲۶ تماشاگر حاضر در آنفیلد منتظر شنیدن سوت پایان بازی در نیمه اول از سوی مارتین اتکینسون هستند. تساوی بدون گل؛ اما یک لغزش، یک سر خوردن، همه چیز را به هم می‌ریزد، جرارد با سر خوردن توانایی کنترل پاس ساخو را ندارد، دمبا با مینیوله تک به تک می‌شود و تمام! دقیقه ۴۸ (البته در نیمه اول!) و لیورپول در آنفیلد از چلسی عقب می‌افتد.

شوارتزر در نیمه دوم با یک سیو دیدنی روی شوت جو آلن چلسی را برنده نگه می‌دارد و در این بین لیورپول هم با خوش شانسی ضربه شورله را درون دروازه اش نمی‌بیند. اما ویلیان در چهارمین دقیقه از وقت های اضافه نیمه دوم بعد از ظهر دلگیر آنفیلد را دلگیرتر از قبل می‌کند، ۲-۰. لیورپول، دو ساعت بعد سیتی با گل های ژکو و یحیی توره پالاس را شکست می‌دهد تا همه چیز پیچیده تر شود؛ لیورپول، ۳۶ بازی، ۸۰ امتیاز؛ چلسی، ۳۶ بازی، ۷۸ امتیاز؛ منچسترسیتی، ۳۵ بازی، ۷۷ امتیاز

لیورپول - چلسی؛ سُر خوردن ممنوع!

منچسترسیتی بازی سخت گودیسون پارک را با برتری 3-2 به پایان رساند و لیورپول دو روز بعد، پیروزی 3-0 در همان سلهرست پارک نفرت انگیز را با تساوی 3-3 در مقابل پالاس عوض کرد تا صدر جدول را به سیتی تعارف بزند. دو روز بعد، منچسترسیتی با پیروزی 4-0 مقابل آستون ویلا به صدر جدول رسید و 4 روز بعد، در روز 11 می قهرمانی فصل 14-2013 را جشن گرفت. لیورپول در سرتاسر فصل 9 هفته را به عنوان صدرنشین سپری کرده بود اما در نهایت تیمی قهرمان شد که از آغاز فصل، تنها 15 روز را در جایگاه اول سپری کرده بود!

شاید لیورپول بعد از بازی مقابل پالاس رسما صدر جدول را از دست داده باشد، اما همگان می‌دانند که ظهر 27 آپریل و آن لغزش بدهنگام استیوی جی در مقابل چلسی، شاگردان برندان راجرز را در یکی از بهترین فصل های لیورپول در تاریخ لیگ برتر ناکام گذاشت. لیورپول با 11 پیروزی متوالی پای به نبرد بزرگ فصل گذاشته بود و اکنون قهرمانی خود را با حرکت اسطوره اش، از دست رفته می‌دید؛ اسطوره ای که قطعا بزرگ ترین ناکام تاریخ لیگ برتر لقب گرفته است.

5 سال گذشته، دوباره آپریل، دوباره آنفیلد و دوباره لیورپولی صدرنشینی که باید در مقابل چلسی قرار گیرد و با توجه به یک بازی بیشتر نسبت به سیتی، حق هیچ اشتباهی را برابر آبی های لندن ندارد. بعد از فصل 14-2013 هرگز به این اندازه به جام قهرمانی نزدیک نبوده است. دو فصل در رده های ششم و هشتم با دو حضور متوالی در جایگاه چهارم دنبال شده و اکنون لیورپول ورژن 19-2018 عزمی جدی برای قهرمانی دارد. اما آمار درباره تقابل آن ها با چلسی چه می‌گوید؟

آمار می‌گوید لیورپول باید از حریف یکشنبه اش بیشتر از سیتی بهراسد! در حقیقت بعد از برتری 4-1 می 2012، لیورپول در 6 میزبانی اخیر خود از چلسی در لیگ برتر نتوانسته پیروز شود و 4 تساوی و 2 شکست در کارنامه اش ثبت شده است. قرمزها در مقابل هیچ رقیب دیگری نتوانسته اند چنین روند ضعیفی در بازی های خانگی به جای بگذارند. چلسی نیز در شرایطی به این میدان می‌آید که در 16 تقابل اخیر خود با لیورپول فقط 2 بار باخته (6 برد، 8 تساوی) و این دو باخت نیز در استمفوردبریج به آبی ها تحمیل شده است. (3-1، اکتبر 2015 و 2-1، سپتامبر 2016)

بعد از دیدار دو تیم در دور سوم جام اتحادیه، چلسی برای دومین بار در این فصل به آنفیلد می‌آید. با پیروزی 2-1 در آن مسابقه، چلسی قصد دارد برای نخستین بار در تاریخ خود در یک فصل لیورپول را دو بار در خانه اش شکست دهد. آرسنال فصل 07-2006 آخرین تیمی است که موفق به انجام این مهم در آنفیلد شده است. (با دو برد 3-1 و 6-3 به ترتیب در جام حذفی و جام اتحادیه)

چلسی در هر سه دیدار اخیر خارج از خانه مقابل دیگر اضلاع Big Six شکست خورده و نتیجه مجموع چلسی در این سه مسابقه، باخت 11-1 بوده است! با این حال، چلسی در 3 مسابقه از 4 بار آخری که به خانه تیم صدرنشین (در روز مسابقه) رفته به پیروزی رسیده است؛ از جمله همان پیروزی 2-0 آپریل 2014 مقابل لیورپول.

با سه پیروزی مقابل کاردیف، برایتون و وستهم یونایتد چلسی برای نخستین بار از سپتامبر 2018 موفق به کسب 3 برد متوالی در لیگ برتر شده است. چلسی آخرین بار در هفته های ابتدایی همین فصل به چنین روندی (حداقل 3 پیروزی متوالی) رسیده بود، زمانی که در 5 هفته نخست به ترتیب هادرزفیلد، آرسنال، نیوکاسل، بورنموث و کاردیف را شکست داد. میزبان چلسی اما تیمی است که بعد از شکست 2-1 مقابل کریستال پالاس در آپریل 2017، در 37 بازی خانگی شکست نخورده و در حال سپری کردن دومین روند برتر شکست ناپذیری در تاریخ خود است. (بعد از 63 بازی خانگی متوالی بدون شکست در فاصله فوریه 1978 تا دسامبر 1980)

مائوریتسیو ساری روز یکشنبه برای نخستین بار در یک رقابت لیگ برتری پای به آنفیلد خواهد گذاشت. از بین 32 مربی آخری که اولین حضورشان در آنفیلد را تجربه کرده اند تنها 3 مربی موفق به پیروزی شده اند. (3 برد، 5 تساوی، 24 باخت) این سه مربی لویی فن‌خال (لیورپول 1-2 منچستریونایتد، 22 مارچ 2015)، اسلاون بیلیچ (لیورپول 0-3 وستهم یونایتد، 29 آگوست 2015) و پل کلمنت (لیورپول 2-3 سوانسی سیتی، 21 ژانویه 2017) بوده اند. ساری نیز انگیزه زیادی برای پیوستن به این جمع 3 نفره خواهد داشت.

دوباره ماه آپریل شده و دوباره لیورپول باید در یکی از یکشنبه بعداز ظهر های این ماه برای جام با چلسی بجنگد. نبی کیتا با شماره استیون جرارد میدان حاضر خواهد بود و جای ساخو را دژان لوورن پر کرده است. استیوی جی قطعا یکی از بزرگترین نام های تاریخ لیورپول بوده اما این یکشنبه، هیچ کس در لباس سرخ لیورپول دوست نداشته ندارد مثل جرارد روز یکشنبه، 27 آپریل 2014 باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • احسان

      کار ب سر خوردن آون بازی ندارم استیوی جرارد را میشه ب جرات بگی یکی از بهترین هافبک های تاریخه

    • احسان

      کار ب سر خوردن آون بازی ندارم استیوی جرارد را میشه ب جرات بگی یکی از بهترین هافبک های تاریخه

    • MGZ

      میزنیم لیورپولو ولی واسه کسب سهمیه ایشالله

    • A.Fartoony.16

      چه باحال تاریخ تکراک شد
      ولی من دوس دارم چلسی یا آرسنال سهمیه نگیرن و یکی شون تو لیگ اروپا قهرمان شن و اون یکی دیگه سهمیه بگیرن تاتنهام هم بره لیگ اورپا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج