جاباما
۸۵۱۶۴۰
۳ نظر
۵۰۰۶
۳ نظر
۵۰۰۶
پ

برنامه‌های حمایتی متنوع دولت برای سیل‌زدگان

معاون امور مجلس رئیس جمهور گفت: دولت برنامه‌های حمایتی از قبیل وام‌های ارزان قیمت و کمک‌های بلاعوض نیز دارد که به نحو مقتضی خسارات وارده از سیل را جبران می‌کنند.

خبرگزاری مهر: حسینعلی امیری معاون امور مجلس رئیس جمهور، طی دیروز و امروز از بخش‌هایی از مناطق سیل زده خوزستان بازدید کرد و با اقشار مختلف مردم این مناطق به گفت‌وگو پرداخت.

امیری پس از بازدید از مناطق سیل زده شوشتر، روستاهای منطقه‌ی شعیبیه، گفت: آنچه ما در منطقه دیدیم حجم قابل توجهی از آسیب‌هایی است که به مراتع و اراضی کشاورزی، به دام‌ها و به روستاها وارد شده، اما خوشبختانه در منطقه خوزستان آسیب‌های جانی نداشتیم. نحوه کمک رسانی توسط نهادهای امدادرسان مثل اورژانس، دانشگاه علوم پزشکی، ارتش، سپاه و … قابل تقدیر است و مردم مناطق سیل زده از تلاش‌های نیروهای امدادی رضایت دارند.

وی با اشاره به تاکید رئیس جمهور مبنی بر اینکه دولت در هر شرایطی در کنار مردم مناطق سیل زده خواهد بود، گفت: دولت از محل منابع موجود و به انحای مختلف برای تأمین خسارات وارده بودجه در نظر گرفته و برای رفع نیازهای زندگی مردم برنامه‌ریزی کرده، است، به نحوی که مشکلات مردم در کوتاه‌ترین زمان رفع شود.

امیری همچنین با اشاره به نحوه امداد رسانی دستگاه‌ها و نهادهای مختلف، همبستگی و همکاری نهادها با یکدیگر را قابل تقدیر دانست و با ذکر اینکه سوال مردم در خصوص نحوه‌ی کمک رسانی دولت است، افزود: رئیس جمهور تاکید داشتند وزرای ذیربط گزارش وضعیت مردم و آمار دقیق خسارات وارده را در هیأت دولت ارائه کنند تا در اسرع وقت تصمیمات لازم اتخاذ و بازسازی مناطق سیل زده عملیاتی شود.

وی تاکید کرد: دولت اکنون در حال تجهیز و تأمین منابع به انحای مختلف است. پس از مرحله‌ی برآورد خسارات، وزرای ذیربط پیشنهادات اجرایی را در دولت مطرح و پس از تصویب در دولت، عملیات بازسازی آغاز خواهد شد.

معاون امور مجلس رئیس جمهور تصریح کرد: دولت برنامه‌های حمایتی از قبیل وام‌های ارزان قیمت و کمک‌های بلاعوض نیز دارد که به نحو مقتضی خسارات وارده را جبران می‌کنند. همچنین رئیس جمهور دستور داده‌اند تنخواهی در اختیار استانداری قرار گیرد تا برای رفع نیازهای فوری و فوتی حادثه دیدگان هزینه شود.

امیری در پایان با ذکر اینکه علیرغم خسارات وارده به اراضی کشاورزی، دام‌ها و محل سکونت مردم منطقه‌ی شعیبیه، آنها از روحیه بالایی برخوردارند و همچنان بشاش و با انگیزه برای ترمیم خرابی‌ها تلاش می‌کنند که این نوع‌دوستی یادآور روزهای حماسی دفاع مقدس است.

وی گفت: هرچند سیل اخیر آثار مخرب داشت، ولی نزولات آسمانی برکاتی هم داشت که در جای خود قابل توجه است.
کد خبر

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      حناتون رنگ نداردولت بی عمل

    • بدون نام

      جز دروغ هیچی نیست

    • AAAAABBAAAAA

      معاون روحانی:
      آیا میتوانی راه کار را‌توضیح دهید؟
      بس کنید سیاه بازی تمام شده دیگه اخرشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج