۸۵۱۶۸۳
۲۲ نظر
۵۰۱۴
۲۲ نظر
۵۰۱۴
پ

استدلال حسین شریعتمداری برای بستن تنگه هرمز

حسین شریعتمداری در روزنامه کیهان درباره لزوم بستن تنگه هرمز نوشت: بستن تنگه هرمز به روی شناورهای جنگی آمریکا و کشتی‌های نفتکش و تجاری عربستان و بحرین و سایر حامیان این اقدام آمریکا، حق قانونی جمهوری اسلامی ایران است که در معاهدات و کنوانسیون‌های بین‌المللی نیز به‌رسمیت شناخته شده است.

حسین شریعتمداری در روزنامه کیهان درباره لزوم بستن تنگه هرمز نوشت: بستن تنگه هرمز به روی شناورهای جنگی آمریکا و کشتی‌های نفتکش و تجاری عربستان و بحرین و سایر حامیان این اقدام آمریکا، حق قانونی جمهوری اسلامی ایران است که در معاهدات و کنوانسیون‌های بین‌المللی نیز به‌رسمیت شناخته شده است.

بعد از طرح این پیشنهاد در کیهان پنج‌شنبه ۲۲ فروردین‌ماه، برخی از محافل سیاسی این پیشنهاد را باعث واکنش نظامی آمریکا ارزیابی کرده و ساز تخیلی «سایه جنگ» را به صدا در آوردند و توضیح ندادند کهاولا؛ اگر آمریکا جرأت حمله نظامی به ایران را دارد کدام عامل را مانع از حمله می‌بیند؟!

اخلاق؟! رعایت قانون؟! نگرانی از ضربه به ایران؟!... و این پرسش را هم بی‌پاسخ گذاشته‌اند که آمریکا تاکنون به کدامیک از اصول اخلاقی یا قانونی پایبند بوده است؟! و برای دشمنی با ایران اسلامی کدام اهرمی را در اختیار داشته که از آن استفاده نکرده است؟!

ثانیا؛ آمریکا یک بار در جریان جنگ تحمیلی و در حالی که ایران اسلامی در ضعیف‌ترین دوران حیات نظامی خود بود و آمریکا قدرتی به مراتب فراتر از امروز داشت، با همه توان و با همراهی بسیاری از قدرت‌های نظامی آن روز به ایران حمله نظامی کرد و طرفی نبست و...

اگر از بستن تنگه هرمز که با استناد به مواد ۱۴ تا ۲۳ کنوانسیون ۱۹۵۸ ژنو و مواد ۱۷ تا ۳۷ کنوانسیون ۱۹۸۲ جامائیکا حق قانونی ما نیز هست، صرفنظر کنیم، باید منتظر گام‌های بعدی آمریکا علیه کشورمان باشیم.

ما علاوه بر بستن تنگه هرمز به‌روی شناورهای دشمن و متحدانش می‌توانیم از ظرفیت‌های فراوان دیگر نیز استفاده کنیم، ظرفیت‌ها و امکاناتی که در دریای سرخ داریم و ضربه زدن به شرکت‌های آمریکایی در منطقه و...آمریکا انکار نمی‌کند که براندازی جمهوری اسلامی ایران را به‌عنوان یک خط استراتژیک که با تغییر دولت‌ها تغییر نمی‌کند در دستور کار خود دارد.

از این روی اقدامات اخیر آمریکا را باید در همین چارچوب ارزیابی کرد، یعنی تضعیف گام‌به‌گام ایران تا آنجا که زمینه حمله فراهم شود! به نوشته تحلیلی اسپوتنیک «نظامی‌های آمریکایی فقط هنگامی وارد یک جنگ می‌شوند که طرف مقابل در ضعیف‌ترین وضعیت خود باشد» و درباره علت وحشت آمریکا از حمله به ایران می‌نویسد برای آنکه «امروزه ایرانی‌ها در بهترین شرایط نظامی - تاریخی خود قرار دارند».

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      سلام از برنامه خوبتان که میتوانیم نظر خودرا گفت بنده هفت سال درجنگ بودم جنگی که تمام دنیا علبه ما بود ولی از سایه ما میترسیدن آن نفرات را از کجا بیاریم که شبانه میرفتن سر فرمان هان دشمن بعثی میاوردن بهتر الان دنبال جنگ نباشیم چون سلاح هست آن نفرات نداریم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اصلا نگران نباش.آقای شریعتمداری که داریم!!!!!!!!!

      • بدون نام

        لطفا به اقای حسین شریعتمداری اعلام کنید که وارد کارزار سیاست نباشد.وبه کار کیهان داری اش .بپردازد.

    • بدون نام

      ماباامریکا می جنگیم
      ماتنگه را می بندیم

      پاسخ ها

      • وانک علا خلق عظیم

        حتما اختلاسگران وسلبریتها واقازادها میرن جنگ مردان جنگ که میگی بودند ورفتند یعنی شهید شدند

      • حسین عزیز

        خود تنهایی یا کسی را هم میشناسی

      • بدون نام

        با کی طرف هستیم کاربر عزیز فکر کردی امریکا گروه ۲هزار نفری امریکا از خداش تنگه بسته بشه خواهشا این فکرهای کهنه به درد نخورت ببر برای کشاورزی کویر باشه اینجا کارای نداره

    • بدون نام

      اگربقول شمااین فضای مجازی نبودامروزهم همان مردان راداشتیم. ان مردان همه رادرقالبهایی میدیدندکه این فضای مجازی. ان قالبهاراشکسته.

    • مجتبی

      آقای شریعتمداری واقعا بلند نظرید..با جمله ای که گفتید کاهش قدرت گام به گام ایران کاملا موافقم..

    • بدون نام

      اقای شریعتمداری بسم الله شروع کن

    • عای

      نظری ندارم

    • دکتر مسعود فرهنگی

      خوب حسین جان برادر با بستن تنگه هرمز خودزنی میکنیم خودمون هم نمیتونیم نفت صادر کنیم و منطقه جنگی اعلام میشه دودش به چشم خودمون هم میره پیشنهاد اتدیشمندان بهتری نداری داداش

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حسین آقا حالا حرفی زده،شما جدی نگیرید!!!
        ایشان از یاران محمود آقا هستند که به عرش بردن وهاله نور برایش ساختن.....این حاج حسین در اوهام و رویا سیر میکند،فرا زمینی است !!!بخاطر همین هم کیهان نورد شده!!!چای دبش قند پهلو حسین آقا یادت نرود...هوا هنوز سرده مواظب سلامتی ات باش!

    • بدون نام

      با بستن تنگه هرمز کل کشور های دوست ودشمن بر علیه ما متحد خواهند شد ودر نهایت با کشته و خمی و ویرانی بسیار جام زهری دیگر به مراتب هولناکتر از گذشته خواهند نوشید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بله درسته

    • بدون نام

      جناب آقای شریعتمداری.چراتمامش ازجنگ صحبت میکنی؟ مگردرصورت شروع جنگ اسلحه آنهافشنگ ندارد.مگردرصورت شروع جنگ همانگونه که ممکن است ازطرف مابه دشمن آسیب برسددرمقابل تمام زیرساختهای مملکت اعم ازنیروگاهها،سدها،پلها،راهها،شهرهاوغیره ازبین نمیرود؟مگرمادرمقابل نسلهای آینده مسئول نیستیم؟مگراین آب وخاک فقط متعلق به ماست وآیندگان حقی ندارند؟مگرنمیشودعاقلانه فکرکرد؟نگذاریدنفرین آیندگان راباتحوبل یک سرزمین سوخته وجنگ زده یادگاربگذاریم .کمی عاقلانه ترفکرکنیم.(بخاطرخداسانسورنکنید)

    • عزراییل

      اقتصاد امریکا در یکسال به اندازه 54 سال ایرانه.دوم نمی تونم از لحاظ قانونی ببندیم 75 درصد تنگه هرمز در اختیار ایران است و25 درصد ازان عمانه سوم طبق مائده های بین المللی آبراهی که نقش ترانزیت بین المللی داره هیچ کشوری نمیتونه ببنده چهارم با این کار گلوگاه اقتصادی ایران فلج میشه پنجم در جنگ تحمیلی اونایی که جنگ رفتند می دونند یکبار آمریکا حضور مستقیم داشت وزیر امورخارجه وقت سریع از بریتانیا خواست میانجی گری کنه.ششم دوران جنگ باالان قابل قیاس نبود

    • قلمی

      باسلام
      ذرست استکه ما خیلی قوی ازنظرادوات جنگی شد هایم ولی دوشمنان ما هم به همان اندازه قوی شده اند
      چرا باید از سیاستی استفاده کرد که ایران را نابود کند که خواست دشمنان است جنگ را باید در مرز های اسراییل متمرکز کرد سیاست آقای شریعتمداری مثل همیشه خواست دوشمنان وتشددداخلی است

    • حسن معصوم‌زاده

      مطمئن باشیدوقتی تحریمهاآخرین اثراتش روگذاشت وضعیف شدیم آمریکاوارجنگ میشه باهامون!
      آدم بایدبچه باشه ک این موضوع رودرک نکنه...حالاهم میتونن حمله کنن امامنتظر میمونن تااونقدرضعیف بشیم ک کمترین هزینه و تلفات روداشته باشه.

    • روح الله

      سلام.جطور داریم.پس کسانی که رفتن در سوریه وعراق چی هستند.تازه اون جنگ مستقیم با ایران نبود این همه داوطلب بودند

    • شهاب

      پیشنهاد خوبی است ایرانی زیر بار زور و ذلت نخواهد رفت .

    • زارع

      ازبس ترسیدیم همه بلایی داره سرمون میاد حالاکو تاذلیل تر بشیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج