جاباما
۸۵۱۷۲۶
۱ نظر
۵۰۳۵
۱ نظر
۵۰۳۵
پ

با این گل‌ها بهار را به خانه ببرید

اینجا چند گل بهاری را نام می‌بریم و البته راه و روش مهمان‌نوازی از آن‌ها را. اما بعد می‌گوییم چطور می‌شود تراس‌های کوچک آپارتمان یا باغچه‌های کوچک خانه‌ها را پرگل و سبز کرد. برای داشتن یک باغچه دل‌انگیز حتما لازم نیست باغچه و بالکنی بزرگ داشته باشیم. از هر فضای کوچکی می‌توان برای ایجاد سبزی و شادابی نهایت استفاده را کرد.

روزنامه همشهری - شهرزاد آزرم: برای بهتر فهمیدن بهار و بیشتر لذت بردن از آن باید گل و گیاه را به خانه بیاوری. خرید گل یکی از راه‌های معمول است؛ گل‌های خوش آب و رنگ بهاری که گرچه عمر کوتاهی دارند، اما رنگ و رویشان حسابی حال اهل خانه را خوب می‌کند. اینجا چند گل بهاری را نام می‌بریم و البته راه و روش مهمان‌نوازی از آن‌ها را. اما بعد می‌گوییم چطور می‌شود تراس‌های کوچک آپارتمان یا باغچه‌های کوچک خانه‌ها را پرگل و سبز کرد.

برای داشتن یک باغچه دل‌انگیز حتما لازم نیست باغچه و بالکنی بزرگ داشته باشیم. از هر فضای کوچکی می‌توان برای ایجاد سبزی و شادابی نهایت استفاده را کرد، البته با هزینه‌های کم و استفاده از وسایلی که دم دست همه ما هست.

لاله‌های آرام...

با این گل‌ها بهار را به خانه ببرید

لاله از گل‌های شاد بهاری است. شهر را هم با کاشت گل لاله از آمدن بهار خبر می‌کنند. اگر گلدانی از لاله دارید بهتر است آن را در مکان سردی که نور مستقیم ندارد، نگه دارید. اگر هم می‌خواهید گلدانتان سال بعد هم لاله بدهد نباید برگ‌های آن را ببرید و تا زمانی‌که برگ‌ها خودبه‌خود خشک شوند، به گلدان آب بدهید. بعد از زرد شدن برگ‌ها، دیگر به پیاز آب ندهید. اوایل تابستان هم دیگر برگ‌ها وقت خزان شدنشان است. پیاز‌ها را از خاک دربیاورید و بگذارید چندروزی در سایه خشک شوند. بعد می‌توانید آن‌ها در روزنامه‌ای بپیچید و تا اول پاییز که وقت کاشت پیاز‌ها می‌رسد، در جای خنک و خشک قرار دهید. اگر پیاز لاله دارید بهتر است از مخلوط خاک سبک شنی و کود پوسیده استفاده کنید.

آزالیای شاداب

با این گل‌ها بهار را به خانه ببرید

آزالیای صورتی و دلربا هم از گل‌های پرطرفدار بهاری است که از اواخر زمستان سر و کله‌اش در گلفروشی‌ها پیدا می‌شود؛ البته گیاهی نیست که در خانه نگهداری شود و عاشق باغچه و بالکن است، اما اگر دوست دارید در خانه از آن نگهداری کنید باید فکر جایی باشید که هوا دائم در جریان باشد؛ حتی شب‌ها باید پنجره را باز بگذارید. برای غنچه‌دادنش باید محیط کمی سرد باشد و برای همین در پاییز و زمستان گل می‌دهد. بعد از گل دادن می‌توانید آن را از بالکن به اتاق خنک یا گلخانه منتقلش کنید و از اردیبهشت تا خرداد در سایه نگه‌اش دارید. برای آبیاری هم آب را در یک ظرف بریزید و بگذارید ۳ روز بماند و بعد که مواد و املاح آب ته‌نشین شد، از آن برای آبیاری آزالیا‌های خود استفاده کنید.

پامچال؛ لطیف و چشم‌نواز

با این گل‌ها بهار را به خانه ببرید

گلدان‌های پامچال را در گوشه‌گوشه شهر دیده‌اید؛ رنگارنگ و لطیف و زیبا. خاک این گل همیشه باید مرطوب باشد پس به‌صورت منظم به آن آب بدهید؛ البته تا آنجا آب بدهید که آب از کف گلدان بیرون نزند. درواقع گلدان را غرقاب نکنید. نور غیرمستقیم در بهار و دمای خنک شرایط خوبی برای این گل مهیا می‌کند، اما نور زیاد و مستقیم خورشید، گلبرگ‌ها را می‌سوزاند و خزانشان می‌کند. سایه در جوار آفتاب بهترین جا برای پامچال است.

این سنبل رنگارنگ

با این گل‌ها بهار را به خانه ببرید

سنبل باستانی گلی زیباست از خانواده سوسنی‌ها که پیازی است. از نیمه اسفند تا اواخر فروردین می‌توانند مهمان ما باشد، در رنگ‌های سفید، قرمز، آبی، بنفش، صورتی و زرد. سنبل به نور زیادی نیاز دارد، به‌ویژه در زمان گلدهی. پس بهترین جا برای سنبل پشت پنجره است. اما آبیاری زیادی نمی‌خواهد و هروقت سطح خاک خشک شد کمی آب پای گل بریزید و روی گل‌هایش آب اسپری کنید. وقتی هم گلدهی تمام شد پیازچه‌اش را در خاک باغچه یا گلدان بزرگ‌تر بکارید. پیاز این گل با خشک شدن برگ‌ها می‌گوید که حالا وقت بیرون آوردن پیاز‌ها از خاک است.

گل شب بو

با این گل‌ها بهار را به خانه ببرید

گل شب بو در نزدیک بهار گل می‌کند و در فصل بهار همه جا فراوان یافت می‌شود. گل شب بو هم کم کم دارد جا در سفره هفت سین پیدا می‌کند و ایرانیان با ماهی شب عید گل شب‌بو را هم خریداری می‌کنند. بهترین محل برای نگهداری گل شب بو در داخل ایوان یا بالکن منزل و در پشت پنجره اتاق‌هاست. درصورت نگهداری شب بو در داخل آپارتمان، آن را شب‌ها بیرون بگذارید.

همیشه لازم نیست گل و گلدان را روی زمین بگذاریم یا باغچه وسیعی داشته باشیم. استفاده از فضای دیوار و سقف هم یک راه خوب و البته تزئینی برای قراردادن گلدان‌هاست. ساده‌ترین راه برای عمودی چیدن گلدان‌ها استفاده از نردبان‌های قدیمی است. اگر زیادی از رنگ و رو رفته است، رنگی به آن بزنید و بعد گلدان‌ها را روی نردبان بچینید.

با این گل‌ها بهار را به خانه ببرید

چکمه‌های لاستیکی و دمپایی‌های پلاستیکی هم اگر رنگی باشند می‌توانند گلدان خوبی شوند. با بطری نوشابه در اندازه مناسب یک گلدان کوچک درست کنید و در کفش یا دمپایی بگذارید و از گلدان ابتکاری‌تان لذت ببرید.

با این گل‌ها بهار را به خانه ببرید

دوچرخه قدیمی‌تان توی انباری خاک می‌خورد؟ دیگر به درد فرزندتان نمی‌خورد؟ با چند ترفند ساده مانند پیچیدن نوار‌های سبز که ظاهری قدیمی‌تر به آن بدهد، آن را به یک گلدان فانتزی تبدیل کنید. سبد‌های پشت زین و جلوی فرمان و خود زین می‌تواند فضای مناسبی برای گلدان‌ها باشد. اگر گل‌های رونده داشته باشند و بپیچند دور تایر‌ها که چه بهتر.

با این گل‌ها بهار را به خانه ببرید

شیشه‌های رنگی با طرح‌های مختلف چندسالی است که به وفور در بازار پیدا می‌شوند. اگر شما هم وسوسه شده‌اید و چندتایی از آن‌ها خریده‌اید، بهترین استفاده قراردادن قلمه گل در آنهاست. این ظرف‌ها را می‌توان با ترفند‌های ساده‌ای از سقف آویزان کرد. چند آبگینه معلق یا قلمه‌های گل از جذاب‌ترین راه‌های زیباتر کردن خانه است؛ به‌ویژه وقت تابش آفتاب به شیشه‌ها.

با این گل‌ها بهار را به خانه ببرید

بطری‌ها، سبدها، قوطی‌ها، قیف‌ها و هر ظرف و ظروفی را که قابلیت گلدان شدن دارند دور نریزید، چون با کمی خلاقیت می‌توانند گلدان زیبایی شوند. فقط بستگی دارد چه گلی در آن بکارید و ظرف را چطور و با چه چیزی از دیوار یا سقف آویزان کنید. ثابت کردن چندتا از این گلدان‌ها دور یک رینگ می‌تواند یک لوستر زیبا بسازد.

با این گل‌ها بهار را به خانه ببرید

حتما تا به حال پیش آمده یک کیبورد خراب را دور بیندازید. تا به حال فکر کرده‌اید این سبزه‌های ریز و بانمک با ریختن کمی خاک و تخم لابه‌لای کلید‌ها می‌توانند چه فضای فانتزی‌ای به گوشه خانه شما بدهند؟

با این گل‌ها بهار را به خانه ببرید

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چه خلاق

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج