جاباما
۸۵۱۷۸۴
۶ نظر
۵۰۰۵
۶ نظر
۵۰۰۵
پ

خسارت ۱۳هزار میلیاردی سیل به اراضی کشاورزی

وزیر جهاد کشاورزی گفت‌ که بخش کشاورزی در جریان سیل اخیر ۱۳ هزار میلیارد تومان خسارت دیده است.

خبرگزاری ایسنا: وزیر جهاد کشاورزی گفت‌ که بخش کشاورزی در جریان سیل اخیر ۱۳ هزار میلیارد تومان خسارت دیده است.

محمود حجتی در جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه‌) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی سیلاب‌های اخیر کشور، گفت‌: قبل از هر چیز خدا را شاکر هستم که بعد از سال‌های سخت نعمت و رحمتو بارانش را بر ما نازل کرد. اگر چه خیلی از هموطنان ما در سیل اخیر آسیب های جدی دیدند که امیدواریم در بخش مالی با کمک دولت و مجلس شورای اسلامی و آحاد مردم نسبت به جبران آن اقدام کنیم.

وی خاطرنشان کرد: باران برکات زیادی داشته است که آثار آن را امسال و سال‌های آینده خواهیم دید. در استان‌های گلستان و مازندران اگر ریشه یابی کنیم این بارش شدت بی سابقه‌ای داشت و متاسفانه ما آماده نبودیم که آن را در میسرهای طبیعی خود عبور دهیم. راهکار لازم هم توجه به آبخیزداری است و در پایین دست هم باید آب گذری‌ها را مورد توجه قرار دهیم. همچنین باید طرح زهکشی دشت را در گلستان احیا کنیم که در این صورت هم اراضی اصلاح می‌شود و هم تولید ملی افزایش می‌یابد و هم آب و باران تخلیه می‌شود و آثار زیان باری نخواهد داشت.

حجتی با اشاره به برآورد خسارات، خاطرنشان کرد: تا به امروز بخش کشاورزی ۱۳ هزار میلیارد تومان خسارت دیده است که سه هزار میلیارد تومان آن مربوط به کشت خوزستان است و هنوز هم آسیب‌ها ادامه‌ دارد. ما مصوباتی در این زمینه داشته‌ایم که ابلاغ شد که بخشی از آن کمک‌های بلاعوض بود که ۵۰ درصد از آن تخصیص داده شد. ۵۴۰ میلیارد تومان کمک بلاعوض دیده شده است و به چهار بانک نیز ابلاغ شده است که به خسارت دیدگان وام اعطا شود.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به این که بخش زراعت، باغبانی و دام بیشترین خسارت را دیده اند، گفت‌: همچنین زنبور عسل، مرغداری و مزارع پرورش ماهی هم آسیب جدی دیده اند و ایستگاه‌های پمپاژ تجهیزاتش بخش عمده ای از بین رفته است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مقصر سیلاب اخیر ، وزیر بی کفایت نیروی دولت اصلاحطلب است که به هشدارهای هواشناسی و کارشناسان در بهمن ماه توجه نکرد و ظرفیت سدها را کاهش نداد؟؟؟؟!؟؟؟؟؟؟؟/؟؟!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        این بدبختی مال بی برنامه گی 40 ساله میباشد.این همه وزیر ومعاون طی این مدت چکار انجام دادن.فقط جیبهاشون روپر کردن به واسطه پست ومقامی که داشتن

    • محمدرضا بختیار

      آخه سیلی که هنوز تمام نشده چطور تخمین خسارت زدید آیا نگرش پست مدرنیته برای ما تعجیل در سمت و سوی توجیه خرابه افکار گونه و محتاط و معتاد مدیران بی مد و با مد نیست

    • بدون نام

      البته نصف این مبلغ خسارت دیده نصف دیگه مال مسولینه که از این وضعیت میخان سو استفاده کنن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بالاخره هرچه باشه مسولین رفتن تو سیلاب عکس گرفتن وکلی لباسهایشان خیس وگلی شده بعضی هاشون هم با سطل آب گل ریختن دور و برشان .باید بیشتر این پولها رو اونها وپیش مرگشان ببرند.

    • بدون نام

      چشمت روشن ،این همه خسارت از بی عرضگی وبی برنامه ای مسولین می باشد.اگه یه کم به فکر کشور باشند جلو خیلی ازاین خسارت‌ها رو میشد گرفت

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج