۸۵۱۸۲۹
۲۲ نظر
۵۰۰۰
۲۲ نظر
۵۰۰۰
پ

ظریف به اروپایی‌ها: منتظرتان نمی‌مانیم

محمد جواد ظریف وزیر امور خرجه کشورمان با بیان اینکه ساز و کار متناظر برای اینستکس هفته گذشته در ایران راه اندازی شد تاکید کرد که اروپایی‌ها نسبت به انجام تعهداتشان در قبال ایران بسیار عقب هستند.

خبرگزاری ایسنا: محمد جواد ظریف وزیر امور خرجه کشورمان با بیان اینکه ساز و کار متناظر برای اینستکس هفته گذشته در ایران راه اندازی شد تاکید کرد که اروپایی‌ها نسبت به انجام تعهداتشان در قبال ایران بسیار عقب هستند.

محمد جواد ظریف صبح امروز در حاشیه رونمایی از پایگاه اینترنتی دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ساز و کار متناظر با اینستکس هفته گذشته در ایران راه اندازی شد و اکنون اروپایی‌ها هیچ بهانه‌ای در اجرای تعهداتشان و شروع به کار ندارند.

این دیپلمات عالی رتبه کشورمان تصریح کرد: باید تاکید کنم که این اقدام یک اقدام مقدماتی توسط اروپایی‌ها است و آنها در اردیبهشت ماه سال گذشته بعد از خروج آمریکا از برجام تعهدات متعددی را طرح کردند. برای شروع به جای این تعهدات نیاز بود که اینستکس راه اندازی شود و اکنون ما معتقدیم که اروپایی‌ها باید تلاش و فعالیت کنند که بتواند تعهدات خود را انجام دهند. آنها بسیار عقب هستند و نباید این گونه تصور کنند که ایران منتظر آنها می‌ماند.

ظریف ادامه داد: ما رابطه خوبی با همسایگانمان داریم ساز و کارهای مشابهی را با بسیاری از کشورها راه اندازی کرده‌ایم و این ساز و کارها در حال عمل هستند و من نمی‌دانم که اروپایی‌ها برای یک ساز و کار مقدماتی چقدر وقت نیاز دارند.

محمدجواد ظریف در ادامه صحبت‌های خود با خبرنگاران در پاسخ به سوالی در ارتباط با اقدامات ایران در مورد تصمیم اخیر آمریکایی‌ها علیه سپاه و نامه‌ای که او به دبیرکل سازمان ملل و شورای امنیت در این چهارچوب نوشته است، گفت: اولین کاری که ایران در برابر این اقدام غیرقانونی آمریکا انجام داد صدور بیانیه شورای امنیت ملی کشور بود که در آن بیانیه اعلام شد که ایران در عملی متقابل گروه سنتکام را به عنوان سازمان تروریستی می‌شناسد و از دولت آمریکا به عنوان رژیمی حامی تروریسم یاد کرد.

وی با بیان اینکه در همین چهارچوب اقداماتی نیز در مجلس در جریان است و ما با دوستان‌مان در مجلس در حال مشورت هستیم که ببینیم چه اقداماتی می‌توانیم صورت دهیم خاطرنشان کرد: نمایندگان محترم مجلس در این زمینه تلاش‌هایی کردند، طرح‌هایی را ارائه دادند و ما کماکان با آنها در تماس هستیم.

وزیر امور خارجه همچنین ادامه داد: در همین راستا نامه‌ای را نیز من به دبیرکل سازمان ملل و شورای امنیت نوشتم و در آنجا بر غیر قانونی بودن این اقدام آمریکا و سیاست‌های غلط آمریکا در منطقه و تبعات ناشی از آن تاکید کردم.

وی افزود: در صحنه رسانه‌ای در این زمینه فعالیت‌های خوبی صورت گرفت. در صحنه روابط دو جانبه با سایر کشورها نیز قرار است پیام‌هایی از جانب من برای وزرای خارجه همه کشورها ارسال شود. امروز که روز اجرایی شدن تصمیم آمریکاست این اتفاق رخ می‌دهد و ما در آن نامه نسبت به این اقدام و اهمیت موضع گیری کشورها در ارتباط با این موضوع تذکرات لازم را داده‌ایم و عواقب خطرناک اقدام بی سابقه آمریکا را تشریح کرده‌ایم.

این دیپلمات عالی رتبه کشورمان همچنین در ارتباط با موانع موجود برای ارسال کمک‌های بین‌المللی به سیل زدگان کشورمان نیز گفت: در این زمینه در حوزه اطلاع رسانی اقدامات وسیعی انجام شده است و همین موضوع باعث شد که دولت آمریکا در موضع تدافعی قرار گیرد تا حدی که اعلام کرد ما مانعی برای ارسال کمک‌ها نیستیم در حالی‌که این حرف خلاف است و ما اسنادی را جمع‌آوری کرده‌ایم و به زودی منتشر می‌کنیم که نشان می‌دهد بانک‌های اروپایی به دلیل نگرانی از اقدامات آمریکا از پذیرش کمک‌های مردم ایران در خارج از کشور و مردم سایر کشورها که مایل به کمک رسانی هستند، پرهیز می‌کنند.

ظریف با تاکید بر اینکه کمک رسانی بین‌المللی به معنای نیاز نیست بلکه به معنای همدردی و همبستگی جهانی است که در میان مردم وجود دارد، ادامه داد: این همبستگی جهانی به دلیل اقدامات تخریبی آمریکا مورد مزاحمت قرار گرفته است. آمریکایی‌ها البته ناگزیر شده‌اند که کاری که می‌کنند را تکذیب کنند ولی ما اسنادی را جمع‌آوری کرده‌ایم که ثابت می‌کند که آمریکایی‌ها در این اقدام که می‌توان به عنوان جنایت علیه بشریت تعریف کرد، مشارکت فعال دارند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • عای

      فقط حرف مفت

      پاسخ ها

      • بدون نام

        لطفا اروپایی ها هم منتطر ما نباشند!!!!¡

    • داریوش

      فکر کردن نمی خواهد شنگول
      سر کارتون گذاشتنه
      هنوز نمی خواهید باور کنید بازیتون دادنه
      خدا یه عقلی به شما بده
      یه مدیرهای لایقی به این مملکت

    • بدون نام

      هر روز این حرف ها رو میزنید اگه تهدید خودتون رو عملی نمی کنید و دروغکی اروپایی ها رو تهدید میکنید هم ارزش خودتون رو میارین پایین هم ارزش حرفهاتون رو لاقل برین از ترامپ یاد بکیرین که هم حرفش رو زد و هم عملی کرد !!!!!یا مص مص نکنید یا یه بار بگین مصطفی !!!!!!! خلاص!!!!!

    • بدون نام

      ظریف جرات نداری ساکت بشی خیلی سنگین تری

    • بدون نام

      زیاد گفتن انها را پر رو تر میکند قطع امید کنید انها با امریکا هستند و نانشان به نرخ روز وگرنه اقدامی عملی میکردند

    • بدون نام

      ... ساخت سلاح هسته‌ای را خودمان شروع می‌کنیم!!

    • نیما

      آقای ظریف شخص شما وتمام مسولان میدانید تمام کشورهای اروپایی اصلاقابل اتکا و دوستی نیستن اگر تمام این کشورها را یکجا جمع کنیم حتی به اندازه یک درصدد قدرت کشور امریکا از نظر اقتصادی نظامی سیاسی وصنعت و....ندارند وما داریم با یک مشت کشور اروپایی بی خاصیت وقت تلف میکنیم یکسال رابطه داشتن با آمریکا برابر با صد سال تضنین همه چیزه ....این همه کشور اروپایی در ایران فعالیت داشته اند اما تا آمریکا اخم کردند فرار کردن

    • بدون نام

      تا دیروز میگفتی اروپا با ما هماهنگه چی شد

    • بدون نام

      شما خودتان هم میگوئید که اروپائیان از ترس آمریکا از جمع آوری کمکهای انسان دوستانه هم خودداری کردند حال با چه دلیل و منطقی منتظر کمک آنها در برجام و برخوردار کردن ایران از مزایای آن طبق قولهای داده شده هستید که از حساسیت بیشتری برخوردار هست و آمریکا نه تنها آنرا تکذیب نمیکنه بلکه علنا فشار وارد کرده و تهدید هم میکنه؟تورو خدا یک اقدام قاطعانه انجام دهید در مقابل اروپا تا مجبور به انجام تعهداتشان شوند چون مشخص شد که این کوتاه آمدنها و وادادگی نتیجه ای جز فشار بیشتر و زیاده خواهیهای بیشتر نداشته

    • AAAAABBAAAAA

      ظریف این گونه گفتن های شما التماس کردن است
      بهتر است بگوئید یک هفته مهلت میدهم اگر اروپا قرارداد ها را انجام ندهد ایران بر جام را آتش خواهد زد
      مقصر هم آمریکا و اروپا میباشد
      این گونه که صد بار بگویی و کاری هم نکنی اروپا به حرف های تو فقط میخندد.
      پس نشان بده که باغیرت هستی تا روی ایران هم حساب کنند.

    • بدون نام

      فعلانگاه به شرق بهترین گزینه هست و هرچند اروپاهم مهمه

    • بدون نام

      ما مجبوریم این راه رو ادامه بدیم چون گزینه دومی نداریم ! گفتن اروپا سر کارمون گذاشته یا کشور ، معطل اروپا است ، فقط بهانه کوته نظرانه مسببین اوضاع کنونی است ، تا قدرت اقتصادی نداشته باشیم وضع همینه و.......خواهد بود ! چون...... کاشتنی وجود نداره که به فکر برداشت. بعدی باشیم .

    • بدون نام

      حرف اضافه نزنید لطفا

    • بهدر

      ظریف جون یک کم دیگه منتظرشون بمون گناه دارند.اگه منتظرشون نمونی ورشکست میشن خدارو خوش نمیاد.

    • بدون نام

      آقایون از ترس از دست دادن قدرت حاضر نمیشن سفت ومحکم بگن نه ودارند به نوعی التماس میکنند .با این کارشون ملت را تحقیر و کشور را با مشکل مواجعه میکنند .برجام سودی نداشت ولی ابتدا داشت جلوی خیلی ضررها ی بیشتر را میگرفت ولی چون در بین مسئولین ونهادهای قدرت وحدت نظر نیست راه به جایی نخواهد برد

    • بدون نام

      اصلا بیخیالشون بشو دکتر اونا روشن نشون دادند جرعت مخالفت با امریکا رو ندارند مضافا از ما هم خوششون نمیاد

    • خودم

      نگوووو جان توووو...ناراحت میشماااااا...منتظرم بمون

    • رضا

      یک کلام یا بی عقله یا همدست اروپائیهایه

      پاسخ ها

      • حاجات سرخه

        بریدبا همه پنیااشتی کنید ببینیدکویت امارات عربستان و کشورهای دیگه مردمشون چقدرخوشبخت هستن وضعیت مردم ایران ببینید چقدر بدبخت هستن به بهانه تحریم مسولین حق مردم رامیخرندیکم اخدابترسید گناه این ملت به گردن شماست ازخدامیخوام انتقام ملت بدبخت ازشمابگیره الاهی امین

    • محمد زمانی

      آقای ظریف مارو گرفتی؟آخه ما چی داریم که با اون دنیا رو تهدید کنیم.

    • محمد زمانی

      نون خورمان کم بود یکی هم اضافه شد،بفرمایید یه نون و ماستی مونده با هم میخوریم.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج