جاباما
۸۵۱۸۶۵
۲۰ نظر
۵۰۰۶
۲۰ نظر
۵۰۰۶
پ

اتحادیه قنادان: امسال شیرینی گران می‌شود

رئیس اتحادیه قنادان می‌گوید با توجه به افزایش ۳۴ درصدی دستمزد و بالارفتن قیمت مواداولیه قیمت شیرینی در سال ۹۸ افزایش می‌یابد؛ گرچه میزان این افزایش هنوز مشخص نیست ولی قیمت شیرینی در ۵ سال گذشته رشد ۷۱ تا ۱۱۸ درصدی داشته است.

خبرگزاری تسنیم: رئیس اتحادیه قنادان می‌گوید با توجه به افزایش ۳۴ درصدی دستمزد و بالارفتن قیمت مواداولیه قیمت شیرینی در سال ۹۸ افزایش می‌یابد؛ گرچه میزان این افزایش هنوز مشخص نیست ولی قیمت شیرینی در ۵ سال گذشته رشد ۷۱ تا ۱۱۸ درصدی داشته است.

علی بهره‌مند با اشاره به افزایش قیمت برخی مواد اولیه در تولید شیرینی اظهار کرد: در سال جاری شاهد افزایش برخی مواد اولیه شیرینی از جمله آرد، روغن مایع، شکر و برخی اقلام دیگر بوده‌ایم و با توجه به افزایش دستمزد کارگران، قیمت تمام شده تولید شیرینی برای قنادان افزایش یافته است.

رئیس اتحادیه قنادان گفت: با توجه به این افزایش قیمت‌ها و بخصوص افزایش ۳۴ درصدی دستمزد و حقوق کارگران در سال جاری، قیمت اتحادیه برای شیرینی‌هایی که تا پیش از این بر اساس قیمت‌گذاری اتحادیه عرضه می‌شدند، افزایش خواهد یافت.

وی تاکید کرد: در حال حاضر هنوز هیچ تصمیمی درباره میزان افزایش قیمت شیرینی گرفته نشده و همکاران ما در حال آنالیز قیمت مواد اولیه و قیمت تمام شده شیرینی هستند.

به گزارش تسنیم، قیمت اعلامی از سوی اتحادیه قنادان در سال ۹۷ به نسبت سال ۹۲ رشدی بین ۷۱ تا ۱۱۸ درصد داشت و این در حالی بود که در سال ۹۷، اتحادیه قنادان برای ممانعت از افزایش قیمت شیرینی، به قنادان و شیرینی‌فروشی‌ها این مجوز را داد که وزن جعبه شیرینی را در محاسبه قیمت شیرینی احتساب کنند و این یعنی جعبه شیرینی نیز به قیمت شیرینی در هنگام خرید محاسبه می‌شد.

در حال حاضر و بر اساس قیمت‌های مصوب سال ۹۷، هرکیلوگرم شیرینی برنجی معمولی ۱۸ هزار تومان، شیرینی تر و خامه ای درجه یک ۲۱ هزار و ۵۰۰تومان، شیرینی گل محمدی ۱۷ هزار و۵۰۰، شیرینی زبان و پاپیونی ۱۸ هزار تومان و کیک یزدی ۱۳ هزار تومان است.

البته علی‌رغم اعلام قیمت‌های مصوب، در برخی از شیرینی‌فروشی‌های تهران، قیمت‌ها با درصدی بیش از قیمت‌های اعلامی عرضه می‌شوند و شیرینی‌هایی که بیش از شیرینی‌های دارای قیمت مصوب، مورد اقبال مشتریان هستند، از جمله انواع شیرینی‌ها تر با قیمت‌هایی بالاتر به فروش می‌رسند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، با این همه، افزایش قیمت شیرینی همزمان با کاهش قدرت خرید مردم که باعث شده بود در سال گذشته، ۴۰ درصد از فروش قنادی‌های پایتخت کم شود، این نگرانی را ایجاد خواهد کرد که افزایش قیمت شیرینی، باز هم به کاهش فروش شیرینی منجر شود و بازی دو سر باختی شود هم برای مصرف کنندگان و هم قنادان.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خجالت بکشین...فک مبکنب ارزونه مگه....

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تورو خداشیرینی رو گرون نکنید نه اینکه الان خیلی ارزان است

      • بدون نام

        ایاخبر دارید کارگاههای تولیدشیرینی پر از سوسک میباشند.؟!!!!!!!!!

    • بدون نام

      نه که پارسال گران نشد

    • بدون نام

      مگه پارسال ارزون بود کلوچه مسقطی کیلو دوازده هزاری رو میدادید چهارده هزار تومن

    • بدون نام

      اینهمه گرونی بیداد میکنه میخواهید تو کتاب گینس ثبتش کنید باشه خوبه مرگ هست ما مردم آدم نمیشیم باید کل ایران بره زیر آب تا دست از حرام خواری وظلم برداریم

    • بدون نام

      شیرینی نمیخوریم برای سلامتی هم خوبه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شیرینی ، شوری ، ترشی ، از عوامل بیماری ، هر چه گرانتر بهتر ، نصف مغازه ها رو تعطیل کنید .

    • بدون نام

      به جهنم بگو چی ارزونه ۰ چون آدمی ۰۰۰ برو آمو

    • بدون نام

      حالا شما هی از کارگران مایه بذارید واقعا ۳۴ درصد به حقوقشان اضافه کرده اید؟

    • کامران

      مردم ازقنادی هانخرندوحداقل خودشان شیرینی درست کنند اینهاهم مثل خودرو سازان یک کیلو شیرینی چهارهزارتومانی راچهل تومان نمی فروشند!؟
      همانطور اوناپراید۷تومانی را۷۰میلیون می فروشند!؟

    • بدون نام

      خسته نباشید چیزی مونده ک گرون نکردید

    • بدون نام

      ما که در دولت اصلاحطلب بجز کلمه گرانی چیزی نشنیدیم ؟!!؟؟!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟..

    • بدون نام

      بدبختی این مردم اینه که مسئولین به قول مهران مدیری نوفهمن...آخه تا حالا تو این چند سال ۳۰۰هزار بار کارشناسان اقتصادی گفتند جهت جبران تورم سال قبل اضافه حقوق کار صحیحی نیست چرا که خود مجددا باعث تورم میشود .بایستی در بنهای غیر نقدی و سایر موارد دیگر بار مای به مردم را جبران کرد ..که آثار تورمی کمی داشته باشد .واز آنجایی که پرداخت غیر نقدی لازمه برنامه ریزی ومدیریت شفاف وپویا میباشد و مدیران ما متاسفانه فاقد چنین دانشی هستند سراغ ساده ترین راه افزایش نقدی حقوقها ودستمزدها میروند که با ۲۰درصد افزایش شاهد ۴۰درصد تورم میشویم ..ای داد از ندانم کاری که مردم چهل ساله چوب این بیسوادی را میخورند .لااقل یه کم از کشورهای اروپایی وغربی یاد بگیرید تا کی علامه دهرید و مردم تاوانش را بدهند ...شاید هم اینگونه که شما رفتار میکنید نفعش برای خودتان بیشتره چون تورم زورش به شما نمیرسه ولی منبع درآمد خوبی برای یک عده میشود

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اوکی

    • n.s

      به درک

    • بدون نام

      نمی خریم... البته اگه مارو مناطق خطاب نکنن... .

    • بدون نام

      به جهنم که گران میشه .انگار مردم همه مایحتاج زندگیشون روبراست فقط صف کشیدن برای شیرینی .آخه خجالت هم خوب چیزیه ما پنج ماه پیش یک کیلو گوشت خریدیم ۹۰ هزار تومان تا الان .امروز رفتم فیش بیمه فروردین رو گرفتم دویست هزار تومان رفته روش .از ماه بعد بخاطر ناتوانی در پرداخت حق بیمه دفترچه بیمه مون باطل میشه .کی به فکر شیرینیه.فعلا که همه چیز تلخ شده .حتی خبرها

    • بدون نام

      علی برکت الله
      بگو مرگ بر آمریکا محکمتر بگو

    • محمد زمانی

      مردم آرزو دارن برن مریخ ،،ما آرزو داریم یه بار اعلام بشه فلان چیز ارزون میشه.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج