۸۵۱۹۵۸
۱ نظر
۵۰۱۰
۱ نظر
۵۰۱۰
پ

نگهداری اشیای تاریخی البرز در موزه‌های تهران!

مدیرکل میراث فرهنگی استان البرز هشت هزار شی تاریخی از این استان در موزه های تهران نگهداری می‌شود که اگر موزه البرز ساخته شود بسیاری از این اشیای تاریخی به این موزه منتقل خواهد شد.

خبرگزاری ایسنا: مدیرکل میراث فرهنگی استان البرز هشت هزار شی تاریخی از این استان در موزه‌های تهران نگهداری می‌شود که اگر موزه البرز ساخته شود بسیاری از این اشیای تاریخی به این موزه منتقل خواهد شد.

فخرالدین صابری، ۲۵ فروردین در نشست خبری با اصحاب رسانه به عملکرد میراث فرهنگی استان در ایام نوروز اشاره و اظهارکرد: افتتاح پایگاه اطلاع رسانی با همکاری دستگاه‌هایی چون راهنمایی و رانندگی و هلال احمر، برپایی نوروزگاه در اماکن گردشگری، برپایی نمایشگاه‌های گردشگری، سیاه چادرهای محلی، برگزاری بازی‌های بومی و محلی، برپایی هفت سین نوروزی، برگزاری نمایشگاه صنایع دستی با هدف ارائه محصولات هنرمندان، تهیه، چاپ و توزیع ۴۵ هزار اقلام تبلیغاتی و بازدید و نظارت از کلیه مراکز اقامتی از جمله این اقدامات بود.

وی در ادامه به امکانات البرز در حوزه گردشگری اشاره کرد و گفت: وجود ۱۳۴ دفتر خدمات مسافرتی، ۴۹ هتل، هتل آپارتمان، ۱۱۹ واحد پذیرایی، ۴۵۰ راهنمای گردشگری دارای کارت، دو هزار و ۵۶۲ تخت اقامتی و هشت اقامتگاه بومگردی از جمله این امکانات است.

این مسئول با بیان اینکه در ایام نوروز امسال ۲۸ هزار و ۱۱۷ نفر در مراکز اقامتی استان حضور داشتند، گفت: مجموع این اقامت‌ها نسبت به سال گذشته افزایش ۴۸ درصدی داشته است.

صابری با تاکید بر اینکه البرز از پتاسیل های گردشگری بسیارخوبی برخوردار است و لازمه استفاده از این ظرفیت همکاری دستگاه‌های مختلف است، گفت: آسان ترین راه رونق اقتصادی توسعه گردشگری است، استان برای توسعه این حوزه از همه امکانات برخوردار است که اگر همه دستگاه‌ها هماهنگ باشند و اگر این باور ایجاد شود با هزینه کمتر می‌شود بیشترین فرصت‌های شغلی پایدار را ایجاد کرد و به رونق سرمایه گذاری در این حوزه امیدوار بود.

وی در ادامه به روند ساخت موزه استان اشاره کرد و گفت: هشت هزار شی تاریخی از این استان در موزه‌های تهران نگهداری می‌شود که اگر موزه البرز ساخته شود بسیاری از این اشیای تاریخی به این موزه منتقل خواهد شد.

این مسئول تصریح کرد: اگر شهرداری با میراث فرهنگی همکاری لازم را داشته باشد این موزه به زودی ساخته می‌شود که البته گفت وگوهایی با شهرداری و شورای شهر مشکین دشت صورت گرفته که یک زمین ۱۵ هزار متری به این موضوع اختصاص داده شود.

وی در پایان به وضعیت بیمه هنرمندان صنایع دستی اشاره کرد و گفت: تا کنون از مجموع سه هزار و ۱۰۰ نفر هنرمند این حوزه هزار و ۳۰۰ نفر بیمه شده‌اند که با برنامه ریزی های انجام شده امسال به تعداد بیمه شدگان افزوده خواهد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بوی دزدی بزرگ میاد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج