۸۵۲۰۱۵
۱۷ نظر
۵۰۰۸
۱۷ نظر
۵۰۰۸
پ

تعطیلی در کمین طلافروشی‌ها

در واپسین هفته فروردین ماه نوسان قیمت سکه و طلا نسبت به هفته گذشته کاهش یافته و قیمتها تقریبا در ۲روز گذشته به ثبات رسید.

خبرآنلاین: رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره وضعیت بازار گفت: هفته پیش نوسان قیمت ها در بازار بسیار زیاد بود به طوری که هر مثقال طلای ۱۸عیار تا ۲میلیون و ۶۰هزار تومان افزایش یافت اما خوشبختانه در ۲روز گذشته نرخ ها کاهشی شده و هر مثقال طلا امروز تا یک میلیون و ۸۸۰هزار تومان پایین آمده است.

آیت (ابراهیم) محمدولی افزود: هفته پیش سکه تمام بهار آزادی تا بیش از ۵میلیون و ۲۰۰هزار تومان افزایش یافته بود که در روزهای پایانی هفته نرخ روند نزولی یافت و سبب شد تا امروز سکه در محدوده ۴میلیون و ۷۰۰هزار تومان داد و ستد شود.

وی تصریح کرد: در بازار امروز پایتخت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید ۴میلیون و ۷۸۵هزار تومان، هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم ۴میلیون و ۶۰۰ هزار تومان، نیم سکه ۲میلیون و ۷۱۰هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و ۷۰۰هزار تومان و سکه های گرمی نیز ۹۳۰هزار تومان معامله می شود.

وی خاطر نشان کرد: با کاهش قیمت ها، امروز حباب سکه به ۴۰۰هزار تومان کاهش یافته است.

وی ادامه داد: هر گرم طلای ۱۸عیار امروز در بازار ۴۳۲هزار و ۸۰۰ تومان داد و ستد می شود.

محمدولی در پاسخ به این سوال که هفته پیش افزایش ۲۰۰تومانی نرخ ارز و به ویژه دلار بر قیمت طلا و سکه تاثیر فراوانی داشت، آیا کاهش نرخ ارز نیز تاثیر معکوس بر قیمت سکه و طلا دارید یا خیر، عنوان کرد: معمولا در بسیاری از کشورهای جهان دعوای قدیمی بین ارزش نرخ دلار و قیمت طلا وجود دارد و باید گفت تقابلی بین این دو کالا وجود دارد البته نرخ ارز در بازار سکه و طلا موثر است و در عین حال نباید فراموش کرد قیمت سکه و طلا در ایران و به اصطلاح در کف بازار تعیین و قیمت گذاری می شود.

وی تاکید کرد: در بسیاری از کشورها سکه و طلا در یک سمت حرکت می کنند.

وی درباره تاثیر پایین نرخ اونس جهانی بر قیمت سکه و طلا در بازار ایران توضیح داد: همیشه و در بسیاری از کشورها قیمت طلا درکف بازارها تعیین می شود و در مورد تاثیر اونس جهانی برقیمت طلا باید گفت که اونس جهانی طلا را بر پول ملی و… ضرب می کنند و باتوجه به شاخص ارزهای جهانی، نرخ طلا تعیین می شود.

وی ادامه داد: پول های ملی کشورهای مختلف در تعیین قیمت طلا موثر است و به حتم ضعف یا تقویت پول های ملی می توان در قیمت گذاری تاثیرگذار باشد.

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت:‌ قیمت سکه و طلا در چند سال گذشته تقریبا با قیمت اونس جهانی نزدیک بوده است البته نمی توان منکر فاصله قیمتی نیز بود.

محمدولی اظهار کرد: پول ملی باید تقویت شود و باید اکنون بستر این مساله را فراهم کنیم که با تولید کالای با کیفیت،‌اشتغال پایدار، افزایش درآمد خانوار و … نشانه های تقویت پول ملی را می توان فراهم ساخت.

وی تاکید کرد: با کاهش واردات و تقویت تولید ملی می توان زمینه های افزایش صادرات را فراهم کرد در نتیجه می توان به افزایش درآمد ملی و ایجاد اشتغال و … رسید و این گونه اقتصاد رونق یافته و ارزش پول ملی تقویت خواهد شد.

محمدولی بیان کرد: اگر می خواهیم ۷۰درصد از دغدغه های فعلی اقتصاد رفع شود حتما باید تولید را رونق داد و پول ملی را تقویت کرد این موارد در پویایی اقتصاد کشور موثر است و می توان پس از مدتی به رونق تولید و ایجاد امید در کسب و کار رسید. اگر بتوانیم تولید را رونق بخشیم می توانیم بازارهای منطقه را با صادرات بیشتر محصولات و تولیدات در اختیار بگیریم.

وی اظهار کرد: اگر بتوانیم این شرایط را فراهم کنیم سال ۹۸ به حتم سال خوب و امیدوارکننده ای خواهد بود.

وی درباره وضعیت بازار سکه و طلا در روزهای سال ۹۸ توضیح داد: وضعیت بازار سکه و طلا از نیمه دوم سال ۹۶ و کل سال ۹۷ و همچنین از ابتدای سال ۹۸ تاکنون وضعیت بازار بسیار کم رونق بوده و در واقع در اوج رکود بازار به سر می بریم . بسیاری از همکاران ما هر روز به محل کار خود مراجعه می کنند در حالی که حضور آنها به اصطلاح بی فایده است زیرا مشتری برای طلا وجود ندارد و ما حضور خود را در بازار حفظ می کنیم.

وی تصریح کرد: اگر این روند ادامه یابد نمی دانیم می توانیم به این وضعیت و حضور در بازار ادامه دهیم یا خیر؛ بسیاری از مشتریان بازار طلا در ۱.۵سال گذشته از دست رفته و اگر چاره اندیشی نشود احتمال تعطیلی واحدهای صنف طلا و جواهر وجود دارد.

وی درباره تعداد واحدهای صنفی زیر نظر اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: ۲۵ تا ۲۶ هزار واحد صنفی خرده فروشی طلا و جواهر،‌بنکداری، آبکاری، ابزار و … وجود دارد که اکنون بیشتر آنها فقط در بازار حضور دارند بدون انجام تقریبا هیچ فعالیت اقتصادی.

وی تاکید کرد: اگر بتوان رونق اقتصادی را بازگرداند می توان امید را به کسب کار تزریق کرد و مانع تعطیلی واحدهای صنفی شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ان شاء الله

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دولت که نداریم خدا شمارونابود کنه به حق بزرگی خود خدا

    • عليزاده

      چرا?

    • ناخدا غلام

      هیچ خبری نیست. بخوابید تخت وقتی نون وخونه نباشد طلا از آهن هم ارزشش کمتره.

    • amun

      مردم عزیز نخرید تا کشور اباد شود خواهشن هم خودرو هم طلا هم اجیل تا بفهمند

    • amun

      مردم عزیز نخرید تا کشور اباد شود خواهشن هم خودرو هم طلا هم اجیل تا بفهمند

      پاسخ ها

      • بی نام

        مردم ندارن که بخرن ما خودمون جز قشر متوسط بودیم گاهی طلا اجیل اینامیخریدیم الان اگه کمک من که خارج ازایرانم به خانواده ام نباشه زندگیشون نمیگذره مصرف گوشت و میوه خانوادم خیلی کمترازقبل شده به من میگن فقط پول بیار هیچی نیار ، به خدا گریه ام گرفت پدرم میگفت پول بده بهمون

    • بدون نام

      مردم توی هزینه غذا و داروشون موندن، انتظار دارید بیان طلا بخرند تا کسب و کار شما رونق داشته باشه؟!؟ اونم با این قیمت؟! کارتون کساده؟ حراج کنید بروید تو کار تولید! اگه حتی ۵ درصد هم زیر قیمت روز بفروشید، چند برابر سرمایه اولیه تون گیرتون میاد!

    • بدون نام

      ببین اینا چقدر وضعشون خوبه که این همه وقت توی رکود هستند و هنوز تعطیل نشدند، بنظر من طلا فروش ها و صرافی ها همگی توی دلالی ها و خرید فروش های غیر رسمی دست دارند و اساسی سود می کنن که مشتری هم نباشه ضرر نمی کنن.
      اصولا تو این مملکت کسی که وضعش خوب باشه تا آخر خوب می مونه،

    • بدون نام

      قیمت طلا و سکه باید به دوره احمدی نژاد برگردد.............

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ای ول کنین شما محمود قبلش مینداختین گردن شاه

    • بدون نام

      خدا کند هر چه زودتر تعطیل شود

    • بدون نام

      رونق اقتصادی
      چه واژه غریبی

    • بدون نام

      طلا فروش قشر متمول جامعه است ...بیکار نمی ماند ...با پول های باد آورده زندگی خود را تامین میکند .به فکر قشر متوسط قبلی که اکنون به ندار تبدیل شده باشید لطفا

    • بدون نام

      به دَرَک که دارن تعطیل میشن

    • بدون نام

      همه چیز تعطیل میشود با این مدیریت ناکارامد

    • بی نام

      پس تو چه میکنی وقتی سکه قیمت واقعی نداره و حبابش به ۷۰۰ هزار تومان هم میرسه !!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج