جاباما
۸۵۲۰۸۷
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

شکلِ بازی یونایتد، همچنان نگرانی اصلی هواداران

منچستریونایتد به سختی و با چاشنی شانس موفق شد وستهم را شکست دهد.

وبسایت نود: دو پنالتی از پل پوگبا کافی بود تا منچستریونایتد بتواند در مقابل وستهم به پیروزی برسد و شانس‌هایش برای کسب سهمیه زنده بماند. اما آنچه که در پایان بازی ماند، نگرانی هواداران یونایتد از عملکرد تیم در مقابل وستهم میان جدولی بود. یونایتد در شرایطی پیروز مسابقه شد که با چاشنی شانس برنده زمین را ترک کرد. در نیمه نخست یک گل وستهم به طرز مشکوکی آفساید اعلام شد و در نیمه دوم نیز آنتونیو دو بار تا باز کردن دروازه یونایتد پیش رفت ولی با بدشانسی به گل نرسید.

شکلِ بازی یونایتد، همچنان نگرانی اصلی هواداران

یونایتد در این فصل بعد از حضور سولسشائر روزهای خوبی را پی گرفت، وقتی 5-0، 3-0 پیروز می شوید یا پنج، شش و هفت برد پیاپی کسب می کنید، اوضاع آسان و همه چیز خوب به نظر می رسد ولی وقتی فشار بازی ها بالاتر می رود و بازی های سخت تری از راه می رسند، آنجاست که شخصیت تیم محک جدی می خورد.

اوله گونار و تیمش خوش شانس بودند که در روز شنبه توانستند سه امتیاز را بگیرند و همچنان امیدهایشان برای کسب سهمیه زنده بماند ولی هنوز پنج مسابقه تا پایان فصل باقی است، از جمله دو دیدار سخت مقابل Top6: چلسی و منچسترسیتی. اگر آنها می خواهند سهمیه بگیرند باید عملکردشان را بهبود ببخشند.

شکلِ بازی یونایتد، همچنان نگرانی اصلی هواداران

یونایتد اگرچه در نیمه نخست دیدار با وستهم، به نسبت نیمه دوم بهتر کار کرد و چند موقعیت به دست آورد ولی پنالتی گل شده پوگبا در دقیقه ۲۰، تنها شوت درون چارچوب یونایتد در کل نیمه اول بود. ان هم بعد از اینکه در ۹۰ دقیقه دیدار با بارسلونا، نتوانستند یک بار هم تراشتگن را محک بزنند. بنابراین وقتی در دقیقه ۵۸ بالاخره رشفورد، فابیانسکی را مجبور به واکنش کرد و اولین شوت درون چارچوب یونایتد ثبت شد، شیاطین سرخ در طی سه ساعت فوتبالی در الدترافورد، فقط یک شوت درون چارچوب داشتند: پنالتی پوگبا!

سولسشائر در صحبت های پیش و بعد از بازی خود با وستهم، عنوان کرد که تیمش به اندازه کافی در بخش هجومی بیرحم کار نکرده و در امر گلزنی خوب نبوده است ولی وقتی یونایتد در طی سه ساعت، نتوانسته شوت درون چارچوب در جریان بازی داشته باشد، پس مشکل بیشتر به فقدان خلاقیت در تیم مربوط است. طبق اعلام اپتا، یونایتد در دوران سولسشائر، در خانه ۱۵ موقعیت جدی گلزنی در لیگ خلق کرده است که از این منظر در رده دهم لیگ قرار می گیرد.

شکلِ بازی یونایتد، همچنان نگرانی اصلی هواداران

اما همان معدود موقعیت های یونایتد در کل بازی با وستهم، در زمان گذار از دفاع به حمله اتفاق افتاد. و این موضوع شاید در فوتبال امروز برای تیمی مثل یونایتد مسئله ساز است. در فوتبال امروز، مالکیت روی توپ پیش نیازی برای خلق موقعیت شده است و بر همین اساس بود که وستهم نیز روز شنبه با مالکیتی نزدیک به 59 درصد روی توپ، موقعیت‌های بیشتری خلق کرد و به نسبت یونایتد که سه کرنر داشت، یازده کرنر ارسال کرد. این در شرایطی است که وستهم در سال نوی میلادی، در خارج از خانه آمار بدی داشته و حتی یک برد هم کسب نکرده بود.

لینگارد در زمان عدم تصاحب توپ، انرژی اش را در زمین می گذاشت ولی وقتی صاحب توپ بود، فقدان دقت داشت. مارسیال در 1-2 صحنه توپ هایی ساده را به بازیکنان حریف داد و مالکیت توپ را از تیمش گرفت. فرد و ماتا در مرکز زمین تلاش می کردند ولی نتوانستند قفل دفاعی حریف را باز کنند. نگران کننده این بود که اولین شوت درون چارچوب روی ضربه رشفورد، با پاس اسمالینگ مدافع تیم رقم خورد.

شکلِ بازی یونایتد، همچنان نگرانی اصلی هواداران

البته که شاید این مسئله به دلیل ترکیبی باشد که به سولسشائر ارث رسیده است. او گروهی از بازیکنان را در ترکیب تیمش دارد که تحت نظر مورینیو عادت به این شکل بازی داشتند و سبکی منفعلانه و نه مالکانه ارائه می کردند. سولسشائر در طول این چند ماه سعی کرده تا سرعت را به سبک بازی یونایتد تزریق کند و آنها در اجرای نقشه گذار بهتر شده اند ولی اگر او می خواهد تیم را به کلی محتول سازد و یونایتد بتواند به تیمی بدل شود که بر رقبا مسلط شود و مالکیت را به دست گیرد، نیاز به یک جراحی عظیم در ترکیب تیم دارد.

به دلیل همین فقدان خلاقیت در ترکیب تیم است که بار زیادی روی شانه های پل پوگبا قرار گرفته است، البته که او در روز نه چندان خوبش، در نهایت توانست با پاس در عمق خود در نیمه دوم، زمینه ساز موقعیت و پنالتی ای شود که مارسیال به دست آورد. اما پوگبا هم روزهای بد داشته است و خواهد داشت.

شکلِ بازی یونایتد، همچنان نگرانی اصلی هواداران

اگر بخواهیم منصف باشیم، باید بگوییم که سولسشائر خود نیز متوجه مشکلات و معضلات درون تیمش شده است. اعتراف به مشکلات و اشاره دقیق به معضلات تیمش و ارزیابی درست از شرایط بازی، همیشه بخشی از کنفرانس های تیمش بوده است. او بعد از بازی با وستهم گفت:

«البته که خوش شانس بودیم که پیروز شدیم. چرا که با شرایط بازی تصور می کردم به یک امتیاز می رسیم. این سه امتیاز هم به لطف سیو دخیا رقم خورد که توانست بازی را برای ما ببرد. البته بعضی اوقات لازم است که تصمیم بگیریم عقب بنشینیم، شکل بگیریم و بگذاریم حریف بازی کند. بله در دقایقی بود که ما عقب نشستیم و حریف توپ را در اختیار داشت ولی وقتی 2-1 جلو افتادیم، آنها موقعیتی نداشتند و خوب دفاع کردیم و نگذاشتیم به فرصتی برسند.»

شکلِ بازی یونایتد، همچنان نگرانی اصلی هواداران

این شکل از بازی برای بردن وستهم کافی بود. شکلی از بازی که احتمالاً در مسابقه با بارسلونا هم به کار گرفته شود، همینطور در بازی با منچسترسیتی در ۲۴ آوریل. شاید در هر دو بازی هم موثر واقع شود ولی منچستریونایتد باید سعی کند بازی را در اختیار بگیرد و برای خلق موقعیت، توپ را داشته باشد، سولسشائر اگر می خواهد خاطرات رئیس و الگویش را زنده کند و نه کسی که جانشینش شد، باید این سبک از بازی را کنار بگذارد.

شکلِ بازی یونایتد، همچنان نگرانی اصلی هواداران

جای کتمان نیست که برای رسیدن به آن نقطه، یونایتد و سولسشائر باید برخی از بازیکنان تیم را به فروش برسانند و برای این کار باید بی رحم باشند. درست همان درجه از بی رحمی که سولسشائر از بازیکنانش خواسته بود در مقابل دروازه حریفان اینگونه باشند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج