۸۵۲۱۳۸
۷ نظر
۵۲۷۲
۷ نظر
۵۲۷۲
پ

۱۰ مکان ممنوعه که هیچ کس اجازه ورود به آن‌ها را ندارد!

در دنیا مکان‌های زیادی وجود دارند که تنها افراد خاصی اجازه رفتن به داخل آن‌ها را دارند، که معمولاً مکان‌های مذهبی یا نظامی هستند. اما مکان‌هایی بسیار بزرگ‌تر مانند یک جزیره یا یک محله وجود دارند که به دلایلی خاص و غیر از دو دلیلی که گفته شد، کسی اجازه رفتن به آن‌ها را ندارد.

برترین‌ها - حسین علی‌پناهی: در دنیا مکان‌های زیادی وجود دارند که تنها افراد خاصی اجازه رفتن به داخل آن‌ها را دارند، که معمولاً مکان‌های مذهبی یا نظامی هستند. اما مکان‌هایی بسیار بزرگ‌تر مانند یک جزیره یا یک محله وجود دارند که به دلایلی خاص و غیر از دو دلیلی که گفته شد، کسی اجازه رفتن به آن‌ها را ندارد. در ادامه این مقاله قصد داریم شما را با ۱۰ مورد از این مکان‌های ممنوعه برای گردشگران آشنا کنیم.

۱- جزیره مارها، برزیل
۱۰ مکان ممنوعه که هیچ کس اجازه ورود به آن‌ها را ندارد!

جزیره «Ilha da Queimada Grande» در برزیل که به جزیره مار‌ها ملقب شده، خانه گونه‌های مختلف و جمعیت زیادی از سمی‌ترین و مرگبارترین مار‌های جهان است. زهر افعی‌های طلایی سر نیزه‌ای چنان مرگبار است که گوشت بدن انسان در اطراف محل نیش زده شده را ذوب می‌کند و برخی نیز بر این باورند که در برخی نقاط خاص از این جزیره یک مار در هر متر مربع مساحت دیده می‌شود. به همین دلیل، دولت برزیل به گردشگران یا هر نوع بازدید کننده‌ای اجازه ورود به این جزیره را نمی‌دهد و هر گروه تحقیقاتی نیز که بخواهد از این جزیره دیدن کند باید یک پزشک با پادزهر سم مار همراه آن‌ها باشد.
۲- منطقه حائل سازمان ملل، قبرس
۱۰ مکان ممنوعه که هیچ کس اجازه ورود به آن‌ها را ندارد!
در سال ۱۹۷۴ نظامیان ترکیه به قبرس حمله بردند و یک جنگ داخلی بین یونان و ساکنان ترک تبار آن صورت گرفت. وقتی که با اعلام آتش بس، نبرد‌ها به پایان رسید، سازمان ملل کنترل منطقه حاثل در پایتخت قبرس، نیکوزیا، را بدست گرفت. در این منطقه دیوار‌هایی کشیده شده که ترک تبار‌های بخش شمالی شهر که کشوری غیر از ترکیه آن‌ها را به عنوان یک کشور مستقل و مجزا به رسمیت نمی‌شناسد را از یونانی تبار‌های شهر در بخش جنوبی جدا می‌سازد. آن سوی این دیوار‌ها خانه‌ها و کسب و کار‌های متروکه به حال خود رها شده اند. برخی از مناطق «استفاده برای غیرنظامیان» برای ورود افراد غیرنظامی مجاز است، اما دیگر نقاط بیش از دهه هاست که دست نخورده باقی مانده اند.
۳- مقبره خین شی هوانگ، چین
۱۰ مکان ممنوعه که هیچ کس اجازه ورود به آن‌ها را ندارد!

کشاورزان چینی در سال ۱۹۷۴ مقبره اولین امپراطور چین، خین شی هوانگ، را کشف کرده و باستان شناسان از آن زمان تاکنون ۲.۰۰۰ سرباز گلی را در این مقبره پیدا کرده و بر این باورند که ۸.۰۰۰ سرباز دیگر هنوز در زیر خاک‌های این منطقه مدفون مانده اند.
علیرغم کاوش‌های باستان شناسی، دولت چین مانع از دسترسی باستان شناسان به مقبره مرکزی محل دفن شدن امپراطور خین شی هوانگ شده است، مقبره‌ای که از سال ۲۱۰ قبل از میلاد مسیح تاکنون بسته مانده است. این تصمیم تا حدودی برای احترام به جنازه امپراطور گرفته شده، اما بیم از این که مبادا تکنولوژی‌های موجود به آثار هنری باستانی مقبره صدمه بزنند در این تصمیم تاثیرگذار بوده است.
۴-چرنوبیل، اوکراین
۱۰ مکان ممنوعه که هیچ کس اجازه ورود به آن‌ها را ندارد!

در ۲۶ آوریل ۱۹۸۴، انفجاری نزدیک چرنوبیل در اوکراین که در آن زمان بخشی از اتحاد جماهیر شوروی بود رخ داد که به بزرگ‌ترین سانحه هسته‌ای تاریخ تبدیل شد. اگر چه تعداد دقیق کشته شدگان در اثر تشعشعات ناشی از انفجار هیچگاه مشخص نشده و امکان مشخص شدن آن نیز وجود ندارد، اما کارشناسان برآورد می‌کنند که بین ۹.۰۰۰ تا ۱ میلیون نفر در اثر سرطان‌های ناشی از این تشعشات جان خود را از دست داد یا خواهند داد. بیش از ۳۰ سال پس از این فاجعه، هنوز هم عملیات پاکسازی این منطقه بردوام است و مدیر نیروگاه بر این باور است که این منطقه دستکم تا ۲۰.۰۰۰ سال غیرقابل سکونت خواهد بود.
۵- منطقه ۵۱، نوآدا
۱۰ مکان ممنوعه که هیچ کس اجازه ورود به آن‌ها را ندارد!

دولت ایالات متحده وجود منطقه‌ای به نام منطقه ۵۱ را تکذیب می‌کرد تا این که انتشار اسناد محرمانه مربوط به سال ۱۹۹۲ در سال ۲۰۱۳ پرده از راز این منطقه نظامی در نوآدا برداشت. مقامات رسمی هنوز نمی‌گویند که چه آزمایشات و تحقیقاتی در این مرکز انجام می‌گیرد، اما تئوری‌های توطئه ادعا می‌کنند که فعالیت‌های موجودات فرازمینی در این پایگاه مورد مطالعه قرار می‌گیرند.
با استفاده از گوگل مپس می‌توانید از بالا نگاهی به این منطقه بیندازید، اما بیابان وسیع اطراف پایگاه، و امنیت و حفاظت بالا مانع از این می‌شود که کسی بتواند وارد پایگاه شود. حتی مقامات رسمی که اجازه ورود به پایگاه را می‌یابند سوار هواپیما‌های خصوصی نظامی شده و تا زمان به زمین نشستن هواپیما در فرودگاه مرکز تمامی پنجره‌های آن بسته شده و مسافران بیرون را نمی‌بینند.
۶- جزیره سنتینل شمالی، هند
۱۰ مکان ممنوعه که هیچ کس اجازه ورود به آن‌ها را ندارد!

در خلیج بنگال، دو جزیره آندامان و نیکوبار قرار دارند که بخش زیادی از آن‌ها جزو قلمرو هند به شمار می‌آیند.. مردمان سنتینلی در شمال جزیره سنتینل بیش از ۶۰.۰۰۰ سال است که در این منطقه زندگی می‌کنند و یکی از معدود جوامع باقیمانده در جهان است که به طور کامل از تماس با دنیای خارج از جزیره جدا مانده اند.
در سال ۲۰۰۶ قایق دو ماهیگیر در سواحل جزیره سنتینل شمالی به گل نشست و مردمان بومی قبیله هر دو ماهیگیر را کشتند. از آن زمان به بعد گزارش‌هایی مبنی بر پرتاب نیزه توسط این مردمان به سمت هلی کوپتر‌های رهگذر شنیده شده است. از آنجایی که سنتینلی‌ها هیچ تماسی با بیماری‌هایی نداشته اند که مردم خارج از جزیره در برابر آن‌ها مقاوم شده اند، تماس با خارجی‌ها می‌تواند برای این قبیله مرگبار باشد. از این رو دولت هند توافق کرده که هیچ تلاشی برای برقراری تماس با آن‌ها نداشته و مانع از هر گونه اقدامی برای برقراری تماس با آن‌ها گردد.
۷- آرشیو محرمانه واتیکان، واتیکان
۱۰ مکان ممنوعه که هیچ کس اجازه ورود به آن‌ها را ندارد!

در یک منطقه بسیار حفاظت شده و امنیتی در شهر واتیکان، بیش از ۵۳ مایل قفسه وجود دارد که مدارکی مربوط به کلیسای کاتولیک که تاریخ قدیمی‌ترین آن‌ها به قرن هشتم میلادی باز می‌گردد در آن‌ها نگهداری می‌شوند. برخی آثار باستانی مانند نامه ماری ملکه اسکاتلند و خواهش او از پاپ سیکستوس پنجم برای جلوگیری از گردن زدنش و مدارک مربوط به تکفیر مارتین لوتر نیز جزو این اسناد به شمار می‌آیند.
این آرشیو در سال ۱۸۸۱ به روی محققان باز شد، اما گرفتن مجوز برای ورود به آن بسیار دشوار است. محققانی که می‌خواهند به این آرشیو دسترسی داشته باشند تنها برای ۳ ماه می‌توانند بر روی مدارک داخل آن مطالعه داشته و هر بار نیز تنها ۶۰ محقق می‌توانند از این آرشیو عظیم دیدن کنند.
۸- فورت ناکس، کنتاکی
۱۰ مکان ممنوعه که هیچ کس اجازه ورود به آن‌ها را ندارد!

ساختمان فورت ناکس (Fort Knox) خانه بخش بزرگی از شمش‌های طلای متعلق به دولت ایالات متحده است که بسیاری آن را امنیتی‌ترین و حفاظت شده‌ترین ساختمان در سراسر جهان می‌دانند. هیچ کسی به تنهایی اجازه ندارد وارد این مخزن غول پیکر شود و افراد زیادی با مجوز‌های متفاوت می‌توانند به صورت دسته جمعی وارد آن شوند. رمز‌های متعددی برای ورود به این مخزن وجود دارد که ترکیب آن‌ها می‌تواند کلید باز شدن مخزن باشد و هر بخش از این رمز تنها در اختیار فرد خاصی قرار دارد. بدین ترتیب هیچ کسی بدون کمک همکارانش نمی‌تواند وارد محل نگهداری از شمش‌های طلا شود.
۹- مخزن دانه‌های اسوالبارد
۱۰ مکان ممنوعه که هیچ کس اجازه ورود به آن‌ها را ندارد!

در عمق ۳۲۰ فوتی کوهستانی بین نروژ و قطب شمال، مخزن دانه‌های اسوالبارد (Svalbard Seed Vault) حاوی مجموعه‌ای بسیار بزرگ از دانه غلات در مکانی است که طوری ساخته شده که در مقابل تمامی فجایع ناشی از فعالیت‌های انسان یا فجایع طبیعی دوام بیاورد. اگر یک فاجعه جهانی بزرگ رخ دهد، تمامی ۸۹۰.۰۰۰ نمونه دانه خوراکی که از تمامی کشور‌های جهان جمع آوری شده اند می‌توانند غذای متنوع انسان در روزگار پس از فاجعه را تولید کنند.
این مخزن تنها چند بار در سال باز می‌شود و تنها افراد خاصی می‌توانند دانه‌های جدید را در قفسه‌های مخزن قرار دهند. تغییرات آب و هوایی نشان داده مخزن دانه‌های اسوالبارد تا چه اندازه می‌توان موثر و نفوذ ناپذیر باشد. در می ۲۰۱۷، مخازن زیر زمینی یخی آب شد، اما آب نتوانست به درون مخزن نفوذ کند.
۱۰- غار لاسکاوکس، فرانسه
۱۰ مکان ممنوعه که هیچ کس اجازه ورود به آن‌ها را ندارد!

نقاشی‌های پیش از تاریخ در غار لاسکاوکس (Lascaux cave) در سال ۱۹۴۰ کشف شدند و بعد از جنگ جهانی دوم به یک جاذبه گردشگری پرطرفدار تبدیل شد. مونو اکسید کربن موجود در نفس بازدید کنندگان شروع به آسیب زدن به این نقاشی‌ها کرد که اکنون در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفته است. از این رو این غار در سال ۱۹۶۳ به روی عموم بسته شد و نمونه‌هایی کپی شده از آن‌ها تولید شد که بعد‌ها در انظار عمومی قرار گرفت. از آن زمان تاکنون تنها محققان و حافظان غار اجازه نزدیک شدن به نقاشی‌های اصلی را دارند.

منبع: rd
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      آرزومه یه روز غار لاسکاوکس رو از نزدیک ببینم.

    • ستایش

      Wooooow
      ولی ی ایرانی میتونه اون مخزن طلای آمریکا و باز کنه.مطمینم.

    • پرهام ط

      جالب بود واقعاً

    • بدون نام

      یه مکان ممنوعه هم دم عید در خونه هر ایرانی پدیدار میشه اتاقی که اجیل و شیرینیهای شب عیدو توش میزارن و درو قفل میکند لامصب ورود بهش از فورت ناکس سختره

    • armita

      منطقه پلیس ها تویGTA

    • بدون نام

      جزیره تو هند جالب بود!!

    • بدون نام

      من عاشق منطقه ی 51هستم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج