جاباما
۸۵۲۲۹۳
۴ نظر
۵۰۰۸
۴ نظر
۵۰۰۸
پ

شب‌های تهران از اول اردیبهشت زنده می‌شود

بازار «تفریحات شبانه» در مناطقی از تهران با اجرای مصوبه زمستان سال گذشته شورای شهر توسط شهرداری از ماه آینده راه‌اندازی می‌شود.

روزنامه دنیای اقتصاد نوشت: بازار «تفریحات شبانه» در مناطقی از تهران با اجرای مصوبه زمستان سال گذشته شورای شهر توسط شهرداری از ماه آینده راه‌اندازی می‌شود.

قرار است ۵ خیابان شاخص از ساعت ۱۲ تا ۳ بامداد به محدوده مجاز برای تهرانگردی شبانه و محل استقرار «کسب‌وکارهای سیار» تبدیل شود و ساعت کار مراکز خرده‌فروشی، خدماتی و فرهنگی در این محدوده، افزایش یابد. رسمیت‌بخشی به زیست شبانه با «شارژ ساعت کار برخی مراکز خرید، رستوران‌ها و فضاهای باز شهری» چهار مزیت دارد.

شب‌های تهران از اول اردیبهشت زنده می‌شود

قرار است از ابتدای اردیبهشت ماه در پنج خیابان معروف شهر تهران، شرایط برای تفریح، گذراندن اوقات فراغت، گردشگری و در عین حال خریدهای خرد فراهم شود تا به این ترتیب بخشی از ترافیک خیابان‌هایی از شهر که در ساعات روز با تراکم فوق‌العاده‌ای نسبت به سایر محلات شهر برای خرید و تفریح مواجه هستند به ساعات پایانی شب منتقل شود.

این فاز آزمایشی زیست شبانه به مدت سه ماه از ساعت ۲۴ تا ۳ بامداد پیش‌بینی شده و سپس شهرداری تهران با تهیه طرح جامع آن نسبت به گسترش محدوده‌های ویژه زیست شبانه اقدام کنند.

در قالب این طرح آزمایشی، مراکز خرده‌فروشی، خدماتی، فرهنگی و گردشگری در پنج محدوده مشخص شهر اجازه ارائه خدمات به شهروندان را دارند.

احیای زیست شبانه می‌تواند چهار مزیت برای پایتخت داشته باشد. نخستین اتفاق مثبت ناشی از اجرای این طرح افزایش ساعات گردش و تفریح در پایتخت است. در حال حاضر خانوارهای تهرانی با توجه به حجم ترافیک و تراکم کاری روزانه، زودتر از ساعت ۹ شب امکان حضور در شهر برای گذران اوقات فراغت فارغ از مشغله‌های کاری را ندارند از این رو لازم است ساعت گردشگری در تهران از طریق احیای زیست شبانه افزایش پیدا کند.

دومین اتفاق مثبت برای شهر و شهروندان تهران با اجرای این طرح آن است که حجم ترافیک در تهران در طول شبانه روز با افزایش امکان تردد در ساعات بیشتری از شبانه روز جهت خرید و تفریح توزیع می‌شود. اتفاق مثبت دیگر آنکه اقتصاد شهر از طریق فراهم کردن زمینه فعالیت برخی مشاغل سیار، مراکز خرده‌فروشی و تفریحی در شب متحول خواهد شد. به این صورت که کسب و کارهایی که نیاز گردشگری و تفریحی شهر را تامین می‌کنند رونق پیدا می‌کنند و درآمد پایدار شهر از محل عوارض و مالیات مربوط به این کسب و کارها افزایش پیدا خواهد کرد.

نهایتا آنکه مناطقی از شهر که به دلیل عدم استقرار قابل‌توجه ساختمان‌های مسکونی در ساعات پایانی شب با پدیده شب‌مردگی مواجه هستند دوباره احیا خواهند شد و از این طریق امنیت اجتماعی تامین و برخی ناهنجاری‌های اجتماعی رخ داده در این مناطق کاهش پیدا می‌کند.

توجه به آغاز برگزاری اعیاد شعبانیه و همچنین نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان پیش‌بینی و تاکید شده است تا این مراکز در مجاورت اماکن مذهبی باشد تا زمینه و امکانات لازم برای انجام فرایض دینی شهروندان در ایام ماه مبارک نیز بیش از پیش فراهم شود. به‌عنوان مثال یکی از محورهای پیشنهادی محدوده میدان تجریش در مجاورت امام‌زاده صالح(ع) است.

شب‌های تهران از اول اردیبهشت زنده می‌شود

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مگرمرده بوده تاحالا

    • ناشناس

      اینم مثل بقیه کارهای کارشناسی نشده آیا تهران واقعا نباید دوساعت روی آرامش ببینه ؟

    • رضا

      طرح خوبیه
      برای اقتصاد

    • بدون نام

      پر واضح است که آلودگی هوا افزایش یافته و همچنین بهداشت خواب کاهش میابد و از این طریق در آینده نزدیک شاهد افزایش بیشتر بیماری ها خواهیم بود . طرح بسیار ابلهانه میباشد .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج