۸۵۲۳۱۲
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

وکیل آسانژ، اتهامات اکوادور را رد کرد

وکیل «جولیان آسانژ» موسس سایت افشاگر ویکی لیکس ، ادعاهای اکوادور در مورد رفتارهای نامناسب موکلش در سفارت این کشور در لندن را رد کرد.

خبرگزاری ایرنا: وکیل «جولیان آسانژ» موسس سایت افشاگر ویکی لیکس ، ادعاهای اکوادور در مورد رفتارهای نامناسب موکلش در سفارت این کشور در لندن را رد کرد.

پیش از این سفارت اکوادور در لندن از رفتارهای غیرعادی جولیان آسانژ در این سفارتخانه پیش از بازداشت خبر داده بود اما «جنیفر رابینسون» وکیل موسس سایت افشاگر ویکی لیکس ضمن رد این اتهام ها اعلام کرد که دولت اکوادور در حال طرح ادعاهای کذب با هدف منحرف کردن اذهان عموم از تصمیم اجازه دادن به بازداشت وی توسط نیروهای انگلیس بوده است.

وی افزود: اکوادور برای توجیه اقدام غیرقانونی اش در اجازه دادن به پلیس انگلیس در بازداشت آسانژ یکسری اتهامات ناشایست علیه وی مطرح کرده است .

از سوی دیگر « لنین مورنو » رئیس جمهوری اکوادور در مصاحبه با روزنامه گاردین مدعی شد که آسانژ بارها شرایط عادی را که برایش در زمان حضور در سفارت اکوادور در لندن تعیین شده بود، رعایت نمی کرد و رفتارهای غیرعادی از خود نشان می داد.

وی همچنین ادعا کرد که آسانژ از این سفارت خانه به عنوان مرکزی برای جاسوسی استفاده می کرد.

جولیان آسانژ پنجشنبه گذشته توسط پلیس لندن بازداشت شد.

وی هفت سال در سفارت اکوادور در انگلیس به عنوان پناهنده به سر می برد.

پلیس لندن آسانژ را در سفارت اکوادور دستگیر و بلافاصله به بازداشتگاه منتقل کرد. به گفته منابع انگلیسی او قرار است به ‌زودی در دادگاه حاضر شود.

پلیس «متروپلیتین» اعلام کرد که در پی لغو پناهندگی آسانژ از سوی دولت اکوادور، مأموران پلیس به اذن سفیر این کشور داخل سفارت شده و او را دستگیر کردند.

جولیان آسانژ ۴۷ ساله از سال ۲۰۱۲ در سفارت اکوادور در انگلیس در شرایط پناهندگی به سر می‌برد.

آسانژ از سال ۲۰۱۲ در پی تایید حکم استردادش به سوئد در ارتباط با یک پرونده‌ آزار و اذیت جنسی، به سفارت اکوادور در لندن پناهنده شده بود.

دادگاه سوئد بعدها از او در برخی موارد رفع اتهام کرد؛ اما وی همچنان به علت نقض تعهدات مربوط به وثیقه‌، در انگلیس تحت تعقیب بود.

آسانژ که ید طولایی در افشای اسناد محرمانه نهادهای آمریکایی از طریق تارنمای اینترنتی ویکی لیکس داشت، بارها ابراز نگرانی کرده بود که در صورت بازگشت به سوئد، به مقام‌های آمریکایی تحویل داده شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج