۸۵۲۳۴۱
۶ نظر
۵۱۴۳
۶ نظر
۵۱۴۳
پ

بهترین عکس‌های ورلد پرس فوتو در سال ۲۰۱۹

این عکس‌ها توسط عکاسان خبری حرفه‌ای از سراسر دنیا گرفته شده اند و داستان‌های مهمی را بازگو می‌کنند، قلب مسائل دنیای امروز را هدف می‌گیرند و چشم ما را به روی واقعیات تلخ باز می‌کنند.

برترین‌ها : امسال ۷۸۸۰۱ عکس از ۴۷۳۸ عکاس در مسابقه سالانه ورلد پرس فوتو شرکت کردند. این عکس‌ها توسط عکاسان خبری حرفه‌ای از سراسر دنیا گرفته شده اند و داستان‌های مهمی را بازگو می‌کنند، قلب مسائل دنیای امروز را هدف می‌گیرند و چشم ما را به روی واقعیات تلخ باز می‌کنند.

برنده امسال، عکس غم انگیزی از یک کودک دو ساله گریان به نام «یانلا سانچز» بود که با مادرش ساندرا سانچز، توسط مامورین مرزی آمریکا در مک‌آلن، تگزاس دستگیر شدند. این عکس که جنجال زیادی به پا کرد، توسط «جان مور» گرفته شده است. این مادر و دختر سعی داشتند از فقر و خشونت کشور خود، هندوراس فرار کنند و زندگی بهتری برای خود بسازند. برای دیدن سایر برندگان ادامه مطلب را مشاهده کنید.

برنده جایزه اول در دسته محیط زیست، عکاس: برنت استیرتون
بهترین عکس‌های ورلد پرس فوتو در سال ۲۰۱۹

«پترونلا چیگومبورا» ۳۰ ساله و عضو گروه ضد شکاری به نام «آکاشینگا»، در حال یادگیری اختفا و استتار در زیمبابوه است. آکاشینگا (شجاعان) یک گروه جنگل بانی است که با هدف کار با مردم بومی برای منافع بلندمدت جامعه و محیط زیستشان فعالیت می‌کند. گروه آکاشینگا شامل زنان محرومی می‌شود که آن‌ها را توانمند و شاغل کرده و به مردم محلی کمک می‌کند که مستقیما از حفظ حیات وحششان بهره‌مند شوند.
برنده جایزه دوم در دسته طبیعت، عکاس: وی (v)
بهترین عکس‌های ورلد پرس فوتو در سال ۲۰۱۹

فلامینگوی کارائیبی به جوراب‌هایی نگاه می‌کند که برای کمک به درمان زخم شدید پاهایش ساخته شده است. این پرنده چند هفته در مرکز توانبخشی بوده است. چنین زخم‌هایی در میان فلامینگو‌های دربند رایج است، چون آن‌ها پا‌های حساسی دارند که برای راه رفتن روی زمین نرم استفاده می‌شود. این پرنده بعد از چند هفته مراقبت به جزیره بونیر بازگردانده شد. جدود ۳۰۰۰ جفت فلامینگوی کارائیبی در این جزیره زندگی می‌کنند.
برنده جایزه دوم در دسته طبیعت، عکاس: جاسپر دوئست
بهترین عکس‌های ورلد پرس فوتو در سال ۲۰۱۹

باب، فلامینگوی کارائیبی نجات یافته‌ای است که در کنار انسان‌ها در جزیره هلندی «curaçao» زندگی می‌کند. او به طرز بدی آسیب دیده بود و در یک مرکز توانبخشی نگهداری می‌شد و در این مدت آنقدر به انسان‌ها عادت کرد که اگر به طبیعت بازمی‌گشت، جان سالم به در نمی‌برد؛ بنابراین سفیر این مرکز شد که به مردم محلی درباره اهمیت حفاظت از حیات وحش جزیره آموزش می‌دهد.
برنده جایزه اول رویداد خبری، عکاس: جان مور
بهترین عکس‌های ورلد پرس فوتو در سال ۲۰۱۹

خانواده‌های مهاجر با قایق از ریو گراند از مکزیک عبور کرده بودند که توسط ماموران آمریکایی بازداشت شدند. ساندرا سانچز همراه دخترش یک ماه در آمریکای مرکزی و مکزیک سفر کرده بود تا به آمریکا برسند و پناهنده شوند. ترامپ اعلام کرد مهاجرانی که هنگام ورود به ایالات متحده در مرز دستگیر شوند، می‌توانند به عنوان مجرم تحت پیگرد قانونی قرار بگیرند. در نتیجه بسیاری از والدینی که دستگیر شده بودند از فرزندانشان جدا و اغلب به مراکز جداگانه‌ای فرستاده شدند. بعد از انتشار این عکس در دنیا، حفاظت مرزی آمریکا اعلام کرد که یانلا و مادرش در میان هزاران نفری که توسط ماموران آمریکایی جدا شدند نیستند. با این وجود، اعتراضات عمومی باعث شد که دونالد ترامپ در ۲۰ ژوئن سیاستش را تغییر دهد.
برنده جایزه سوم در دسته طبیعت، عکاس: اینگو آرندت
بهترین عکس‌های ورلد پرس فوتو در سال ۲۰۱۹

پوما، یا شیر‌های کوهستان از یوکان کانادا تا کوه‌های آند جنوبی یافت می‌شوند و وسیع‌ترین محدوده را در میان پستانداران وحشی بزرگ در نمیکره غربی دارند. آن‌ها در زیستگاه‌های متنوعی از بیابان تا چمنزار و جنگل و کوه‌های برفی زنده می‌مانند، اما معمولا از انسان فراری هستند. پوما‌ها برای شکار کمین می‌کند و بیش از یک ساعت قبل از حمله، طعمه را تعقیب می‌کنند. آن‌ها معمولا از شتر بی کوهان آمریکایی تغذیه می‌کنند.
برنده جایزه دوم در دسته ورزش، عکاس: مایکل هانک
بهترین عکس‌های ورلد پرس فوتو در سال ۲۰۱۹

«zdenĕk šafránek» کاپیتان تیم هاکی روی یخ معلولین جمهوری چک است و در سه بازی پارالمپیک شرکت کرده است. او بعد از تصادفی که در سال ۲۰۰۳ داشته تاکنون روی ویلچر است. همچنین او نماینده کشورش در دوچرخه سواری دستی است و در سال ۱۸-۲۰۱۷ قهرمان بوکس معلولین کشورش شد. او در شهر پاتک با همسر و سه فرزندش زندگی می‌کند.
برنده جایزه سوم در دسته مسائل معاصر، عکاس: عنایت اسدی
بهترین عکس‌های ورلد پرس فوتو در سال ۲۰۱۹

پناهنده افغان در حال انتظار برای عبور از مرز شرقی ایران، همراهش را دلداری می‌دهد. ایران تقریبا یک میلیون پناهنده ثبت شده دارد که اکثر آن‌ها افغان هستند. بسیاری از افرادی که از خشونت، ناامنی و فقر در افغانستان فرار می‌کنند، هیچ گزینه‌ای جز استفاده از قاچاقچیان غیرقانونی پیدا نمی‌کنند و در این راه در معرض دزدی، آدم ربایی و مرگ قرار می‌گیرند. هدف آن‌ها عبور از ایران و ترکیه یا یونان برای پیدا کردن یک زندگی بهتر است، اما خطرات زیادی در کمین آن هاست.
برنده جایزه سوم در دسته محیط زیست، عکاس: ماریو کروز
بهترین عکس‌های ورلد پرس فوتو در سال ۲۰۱۹

کودکی که مواد قابل بازیافت را از میان زباله‌ها جمع می‌کند، روی تشکی در میان زباله‌های شناور در رودخانه پاسیگ در فیلیپین دراز کشیده است. این رودخانه در دهه۱۹۹۰ به دلیل آلودگی صنعتی و ضایعاتی که توسط شهر‌های اطرافی وارد آن می‌شد که زیرساخت‌های بهداشتی مناسبی ندارند، از نظر زیست شناسی مرده اعلام شد. به گزارش سال ۲۰۱۷ این رودخانه یکی از ۲۰ رودخانه اول آلوده جهان است که هر سال ۶۳۷۰۰ تن پلاستیک وارد اقیانوس می‌کند. تلاش‌های زیادی برای پاکسازی این رودخانه انجام شده، اما در بخش‌هایی از آن هنوز انبوهی از زباله وجود دارد که می‌توان روی آن‌ها راه رفت.
برنده جایزه اول در دسته مسائل معاصر، عکاس: دیانا مارکوسیان
بهترین عکس‌های ورلد پرس فوتو در سال ۲۰۱۹

اینجا هاوانا، کوباست و پورا با پیراهن صورتی و سوار بر اتومبیل کروک صورتی خود از میان مردمی که در محله جمع شده اند تا تولد ۱۵ سالگی او را جشن بگیرند. جشن تولد پانزده سالگی دختر در آمریکای لاتین به معنای گذار به زنانگی و یک مراسم سنتی خاص است که پاکی و آمادگی دختر برای ازدواج را نشان می‌دهد. خانواده‌ها در این روز با هزینه زیاد یک مهمانی بزرگ می‌گیرند و دختر مثل یک شاهزاده لباس می‌پوشد. اما جشن پانزده سالگی پورا یک داستان تلخ داشت، چند سال پیش پزشکان به اوگقتند تومور مغزی دارد و تا ۱۳ سالگی زنده می‌ماند...
برنده جایزه سوم در دسته مسائل معاصر، عکاس: فیلیپ مونتگومری
بهترین عکس‌های ورلد پرس فوتو در سال ۲۰۱۹

جسد برایان بعد از استفاده بیش از حد از هروئین در زیرزمین خانه اش در اوهایو پیدا شد. روزانه بیش از ۱۳۰ نفر در آمریکا در اثر اُوردوز موادمخدر جان خود را از دست می‌دهند. ریشه‌های این بحران از دهه ۱۹۹۰ آغاز شد، وقتی شرکت‌های دارویی به پزشکان اطمینان دادند که دارو‌های ضد افسردگی و مسکن‌ها اعتیادآور نیستند و افزایش تجویز مخدر‌هایی مثل اکسی کانتین باعث شیوع اعتیاد شد. برخی افراد بعدا به هروئین روی آوردند که ارزان‌تر بود و بعد‌ها به مخدر‌های صنعتی که قوی‌تر بودند و احتمال مرگ در اثر اُوردوز در آن‌ها بیشتر بود.
برنده جایزه سوم در دسته پرتره، عکاس: لویزا دور
بهترین عکس‌های ورلد پرس فوتو در سال ۲۰۱۹

زنان و دختران پیراهن فالرا می‌پوشند و در فستیوال فالاس در والنسیا، اسپانیا شرکت می‌کنند. این پیراهن‌ها از لباس‌هایی الهام گرفته که قرن‌ها پیش توسط زنانی پوشیده می‌شد که در مزارع برنج اطراف شهر کار می‌کردند؛ اما به مروز زمان تغییر کرده و اکنون پیچیده و ظریف‌تر شده و بیش از ۱۰۰۰ یورو قیمت دارند. این لباس‌ها عمدتا از تور و ابریشم دوخته می‌شوند و همه کسانی که می‌خواهند در این جشنواره‌ بزرگ خیابانی اسپانیا شرکت کنند، آن را به تن می‌کنند. برای تکمیل لباس، زنان معمولا موهای خود را به شکل سنتی درست می‌کنند و از شانه و جواهرات تزئینی استفاده می‌کنند که اغلب نسل به نسل به آن‌ها رسیده است.
برنده جایزه دوم در دسته محیط زیست، عکاس: والی اسکالیج
بهترین عکس‌های ورلد پرس فوتو در سال ۲۰۱۹

در این عکس اسب‌هایی را می‌بینید که از منطقه آتش گرفته در مالیبو، کالیفرنیا تخلیه و به یک تیرک بسته شده اند و دود آتش به سمت آن‌ها می‌آید. آتش سوزی سال ۲۰۱۸ در کالیفرنیا مرگبارترین و ویرانگرترین آتش سوزی بود که بیش از ۶۷۶۰۰۰ هکتار را در آتش سوزاند. درحالی که دانشمندان اثرات تغییر آب و هوا را عامل آن می‌دانند، ترامپ مدیریت جنگل را سرزنش کرد.
برنده جایزه دوم رویداد خبری، عکاس: محمد بدرا
بهترین عکس‌های ورلد پرس فوتو در سال ۲۰۱۹

در فوریه ۲۰۱۸، مردم غوطه شرقی، منطقه‌ای در حومه دمشق و یک از آخرین مناطق تحت محاصره در درگیری‌های سوریه، پنج سال تحت محاصره نیرو‌های دولتی بود. غوطه شرقی در حمله نهایی، تحت حملات موشکی و بمباران قرار گرفت. اجساد به سختی قابل شناسایی هستند، اما به گزارشMSF، حدود ۴۸۲۹ نفر زخمی و ۱۰۰۵ نفر کشته شدند. همچنین ۱۳ بیمارستان و کلینیک تنها در سه روز ویران شدند.
برنده جایزه دوم در دسته اخبار عمومی، دانیل وُلپ
بهترین عکس‌های ورلد پرس فوتو در سال ۲۰۱۹

اتاق نشیمن یک خانه متروکه در سن میگل لس لوتز در گواتمالا بعد از فوران آتشفشان فوئگو در ۳ ژوئن با خاکستر پوشیده شده است. فوئگو حدود ۴۰ کیلومتری جنوب غربی پایتخت گواتمالا قرار دارد و یکی از فعال‌ترین آتشفشان‌های آمریکاست و از سال ۲۰۰۲ به صورت دوره‌ای فوران کرده است. اما این فوران غیرمنتظره بود و کسانی که حوالی آتشفشان زندگی می‌کردند، از این اتفاق ناگهانی شگفت زده شدند. این فوران یکی از مرگبارترین فوران‌های گواتمالا در قرن اخیر بوده است.
برنده جایزه اول در دسته پروژه‌های بلندمدت، عکاس: سارا بلسنر
بهترین عکس‌های ورلد پرس فوتو در سال ۲۰۱۹

آموزش‌های میهن پرستانه، اغلب با زمینه نظامی، اصلی‌ترین برنامه‌های جوانان در روسیه و آمریکا را تشکیل می‌دهد. در روسیه کلوب‌های وطن پرستی و اردوگاه‌ها تحت حمایت دولت هستند. پوتین در سال ۲۰۱۵ دستور ایجاد جنبش‌های دانش آموزی را داد که هدفش کمک به ساخت شخصیت جوانان از طریق آموزش ایدئولوژی، مذهب و آمادگی جنگی بود. برنامه آموزش‌های میهن پرستانه شهروندان روسیه در سال ۲۰۱۶-۲۰۲۰ باعث ۸ درصد افزایش وطن پرستی در میان جوانان، و ۱۰% درمیان نیرو‌های مسلح شده است.
برنده جایزه اول در دسته طبیعت، عکاس: برنت استیرتون
بهترین عکس‌های ورلد پرس فوتو در سال ۲۰۱۹

شکار با شاهین هزار سال قدمت دارد و به خصوص در نتیجه تلاش‌های دنیای عرب، در حال تجربه تجدیدحیات بین المللی است. اکنون یونسکو شکار با شاهین را به عنوان یک میرات فرهنگی ناملموس بشری به رسمیت می‌شناسد. شاهین‌هایی که در قفس پرورش داده می‌شوند به کاهش تجارت پرنده‌های وحشی کمک کرده اند از جمله برخی گونه‌ها که در معرض انقراض قرار دارند. اما برخی شاهین‌ها در طبیعت هنوز در خطر اسارت و سایر عوامل انسان مثل برق گرفتگی در اثر طراحی بد خطوط برق، تخریب زیستگاه و مواد شیمیایی کشاورزی قرار دارند.
برنده جایزه اول در دسته پرتره، عکاس: «bénédicte kurzen» و «sanne de wilde»
بهترین عکس‌های ورلد پرس فوتو در سال ۲۰۱۹

نیجریه یکی از کشورهایی است که بیشترین تعداد دوقلو را در جهان دارد، به ویژه در میان مردم یوروبا در جنوب غربی. در شهر جنوب غربی ایگبو-اورا که «خانه دوقلو‌های ملت» نامیده می‌شود، تقریبا هر خانواده‌ای حداقل یک دوقلو دارد. این شهر در سال ۲۰۱۸ میزبان جشنواره دوقلو‌ها بود که بیش از ۲۰۰۰ جفت دوقلو در آن حضور داشتند. در گذشته، دوقلو‌ها در برخی مناطق شیطان تصور می‌شدند و هنگام تولد کشته می‌شدند. اما امروزه به دنیا آمدن دوقلو‌ها را جشن می‌گیرند و بسیاری فکر می‌کنند آن‌ها با خودشان خوش شانسی و ثروت می‌آورند.
برنده جایزه اول در دسته اخبار عمومی، عکاس: لورنزو تاگنولی

بهترین عکس‌های ورلد پرس فوتو در سال ۲۰۱۹

بعد از تقریبا ۴ سال درگیری در یمن، حداقل ۸.۴ میلیون نفر در معرض گرسنگی و ۲۲ میلیون نفر (۷۵% جمعیت) به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند.
برنده جایزه اول در دسته طبیعت، عکاس: bence máté
بهترین عکس‌های ورلد پرس فوتو در سال ۲۰۱۹

قورباغه‌ها با پا‌های قطع شده در میان تخم هایشان تلاش میکنند به سطح آب برسند. در رومانی، در فصل بهار که قورباغه‌های نر و ماده برای جفتگیری و تولیدمثل دور هم جمع می‌شوند، پا‌ی قورباغه‌ها را برای خوردن جمع آوری می‌کنند. گاهی پا‌ها را در حالی قطع می‌کنند که حیوان هنوز زنده است. این پا‌ها سالانه به قیمت ۴۰ میلیون دلار به فروش می‌رسند و کشور‌های سراسر جهان در این تجارت شرکت می‌کنند. بخش کوچکی از جمعیت کوه‌های کارپات زندگی خود را با جمع کردن پای قورباغه و فروش آن می‌گذرانند.
برنده جایزه دوم در دسته پروژه‌های بلندمدت، عکاس: yael martínez
بهترین عکس‌های ورلد پرس فوتو در سال ۲۰۱۹

طبق منابع رسمی، در مکزیک بیش از ۳۷۴۰۰ نفر به عنوان «گمشده» طبقه بندی می‌شوند. تصور می‌شود اکثر آن‌ها مرده باشند، قربانیان خشونتی که جان بیش از ۲۵۰ هزار نفر را از سال ۲۰۰۶ گرفته است. این گم شدن‌ها باعث آسیب‌های روحی جدی روی بازماندگان و خانواده‌ها می‌شود.
منبع: boredpanda
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ستایش

      Wooooow

    • 20.42

      اخرین عکس چقد غم انگیز بود

    • بدون نام

      غورباغه های بیچاره چقدر آدما چندشن

    • بدون نام

      غورباغه های بیچاره چقدر آدما چندشن

    • بدون نام

      چرا عکس عکاس ایرانی ک ی خانم بود و برنده شد رو نزاشتین تو بازی فوتبال از هواداران ایرانی عکس گرفته بود

    • بدون نام

      هم فوق العاده زیبا و هم فوق العاده ناراحت کننده
      مرسی بابت مقاله ی خوب

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج