جاباما
۸۵۲۳۶۹
۵۱۲۶
۵۱۲۶
پ

ست کردن رنگ لباس و نکاتی که باید بدانید

آیا شما هم هنگام ست کردن رنگ لباس هایتان با هم گیج می‌شوید و نمی‌دانید که چگونه رنگ‌های مختلف را با هم ترکیب کنید؟ اگر شما بتوانید رنگ‌های لباس هایتان را به خوبی با هم ست کنید، بر جذابیت تان تا چندین برابر خواهید افزود، اما اگر در این راه اشتباه کنید، تمام زحمات تان را بر باد داده اید؛

برترین ها - ترجمه از پردیس بختیاری: آیا شما هم هنگام ست کردن رنگ لباس هایتان با هم گیج می شوید و نمی دانید که چگونه رنگ های مختلف را با هم ترکیب کنید؟ اگر شما بتوانید رنگ های لباس هایتان را به خوبی با هم ست کنید، بر جذابیت تان تا چندین برابر خواهید افزود اما اگر در این راه اشتباه کنید، تمام زحمات تان را بر باد داده اید؛ بنابراین واجب است که قبل از انتخاب رنگ لباس، نکاتی را بدانید. در ادامه شما را با قوانین ترکیب رنگ لباس آشنا می کنیم.

رنگ های مکمل

شما می توانید برای انتخاب رنگ لباس تان از رنگ های مکمل کمک بگیرید اما رنگ های مکمل چه رنگ هایی هستند؟

رنگ های مکمل شامل:

  • سبز و قرمز
  • آبی و نارنجی
  • زرد و بنفش

برای این که دید بهتری نسبت به رنگ های مکمل داشته باشید، ما آنها را در چرخه رنگی به شما نشان می دهیم:

ست کردن رنگ لباس و نکاتی که باید بدانید

در واقع می توان گفت که رنگ های متضاد در چرخه رنگی، در مقابل یکدیگر قرار گرفته اند یا به بیان دیگر تضاد زیادی با هم دارند.

اما آیا می توانید که دو رنگ مکمل را با هم به تن کرد؟

برای این که ظاهری شبیه لباس دلقک ها پیدا نکنید، بهتر است که یکی از رنگ های مکمل را تیره تر و دیگری را روشن تر انتخاب کنید. به عنوان مثال اگر شما شلوار سبز پوشیده اید و می خواهید که تی شرت تان را به رنگ قرمز انتخاب کنید، بهتر است که رنگ سبز شلوارتان به رنگ های روشن تری چون زیتونی یا پسته ای روشن باشد، در غیر این صورت تفاوتی با درخت کریسمس نخواهید داشت.

رنگ های خنثی

شاید رنگ های خنثی از نظر شما تنها سفید، مشکی و خاکستری باشند. اما زمانی که صحبت از رنگ های خنثی در لباس می شود، گزینه های دیگری نیز به این سه رنگ اضافه می شود، از این رو که این رنگ ها به سادگی با تمام رنگ های دیگر ست می شوند.

ست کردن رنگ لباس و نکاتی که باید بدانید

رنگ هایی چون سفید، مشکی، خاکستری، آبی کمرنگ، سرمه ای، خاکی، کرم و زیتونی از رنگ هایی هستند که خاصیت خنثی ای دارند. شما می توانید تمام این رنگ ها را در کنار هم به تن کنید، بدون این که نگران هماهنگی آنها باهم باشید.

البته بهتر است که رنگ های تیره را برای پایین تنه مانند شلوار، و رنگ های روشن را برای بالاتنه مانند پیراهن انتخاب کنید.

ست کردن رنگ لباس و نکاتی که باید بدانید

لباس های رنگی

ست کردن رنگ لباس و نکاتی که باید بدانید

زمانی که صحبت از لباس های رنگی می شود، احتمالا ست کردن آنها برای شما هم مشکل است. در این شرایط سوالات زیادی در ذهن تان بوجود می آید مانند این که «آیا آبی به قرمز می آید؟» یا این که «اگر کت و شلوارم طوسی و پیراهنم صورتی باشد، چه رنگ کراواتی را باید انتخاب کنم؟» و... ساده ترین راه این است که برای شروع از لباس های رنگ خنثی آغاز کنید، سپس رنگ های دیگر را به آن بیافزایید. به عنوان مثال ابتدا بلوز و شلوارتان را به تن کنید، سپس هر رنگی شاد یا جیغی که می خواهید به آن بیفزایید. اتفاقا با این سبک، رنگ لباس شما خیلی هم به چشم می آید.

ست کردم رنگ چرم

ست کردن رنگ لباس و نکاتی که باید بدانید

اگر شما می خواهید که کمربند چرم بگذارید و کفش چرم بپوشید، باید به رنگ آنها دقت کنید. رنگ آنها باید تا جایی که امکان دارد، شبیه به هم باشد. البته منظور ما این نیست که رنگ آنها کاملا شبیه بهم باشند اما تا جایی که امکان دارد باید به هم شباهت داشته باشند. به عنوان مثال کفش چرم مشکی با کمربند قهوه ای روشن ست نمی شود زیرا تفاوت رنگی زیادی با یکدیگر دارند. اما قهوه ای متوسط با کشف مشکی چطور؟ بله، شما می توانید این دو رنگ را با هم ست کنید. پس تا جای ممکن تونالیته های رنگی چرم های تان را نزدیک بهم انتخاب کنید.

ست کردن زیورآلات

ست کردن رنگ لباس و نکاتی که باید بدانید

جدا از ست کردن رنگ لباس و اکسسوری، شما باید به فکر ست کردن زیورآلات تان هم باشید. مثلا اگر حلقه ازدواج شما طلایی است، بهتر است که با ساعت یا حتی گردنبند طلایی ست شود. البته اگر جزو افرادی هستید که خیلی به جزییات اهمیت می دهید، می توانید رنگ فلز کمربندتان را هم با رنگ فلزات دیگران ست کنید، البته اگر ست نباشد هم اهمیت چندانی ندارد. اما اگر ساعت یا حتی حلقه ازدواج تان دو رنگ باشد چه کنیم؟ در این صورت شما می توانید دیگر اکسسوری هایتان را به یکی از آن دو رنگ انتخاب کنید.

منبع: effortlessgent

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج