جاباما
۸۵۲۴۶۵
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

لیورپول، تیمی که نمی‌بازد

اگر از میلان ۱۹۹۲، آرسنال ۲۰۰۴ و یوونتوس ۲۰۱۲ بگذریم، کاری که لیورپول در حال انجامش است، یک نمونه خاص تلقی می‌شود.

وبسایت نود: اگر از میلان ۱۹۹۲، آرسنال ۲۰۰۴ و یوونتوس ۲۰۱۲ بگذریم، کاری که لیورپول در حال انجامش است، یک نمونه خاص تلقی می‌شود.

با شکست پاری‌سن‌ژرمن و یوونتوس آن هم در هفته‌ای که می‌توانستند قهرمانی خودشان را قطعی کنند، حالا یک تیم در سطحی به شدت رقابتی در حد لیگ برتر انگلیس صاحب کم‌ترین شکست در ۵ لیگ معتبر اروپاست؛ اتفاقی که برای لیورپول در تاریخ لیگ برتر بی‌سابقه است.

آن‌ها تا پایان هفته سی و چهارم تنها یک باخت داشته‌اند و پیش از این کم‌ترین تعداد باخت آن‌ها در یک فصل، مربوط به فصل ۲۰۰۹-۲۰۰۸ بود که ۲ بار مغلوب وستهام و سپس میدلزبورو شدند. در واقع از زمان برپایی لیگ برتر انگلیس از فصل ۱۹۹۳-۱۹۹۲ تا به حال لیورپول هیچ‌گاه در یک فصل به این تعداد کم نباخته است.

لیورپول، تیمی که نمی‌بازد

این آمار حالا که لیورپول برای چهارمین بار در تاریخ لیگ برتر بالاتر از منچستریونایتد فصل را به پایان می‌برد، می‌تواند به اولین قهرمانی یا در بدترین حالت چهارمین نایب‌قهرمانی آن‌ها در لیگ برتر بینجامد. نقطه قوت لیورپول در فصل جاری ( آنچه بیش‌ترین نفع را به تیم کلوپ رسانده است) خط دفاعی فوق‌العاده این تیم بوده؛ منطقه امنی که تنها 20 بار به رقبای این تیم اجازه گلزنی داده.

فن‌دایک بدون شک بهترین بازیکن فصل لیورپول و یکی از بهترین‌های فصل جاری لیگ برتر بوده. رهبری موثر او باعث شد لیورپول از آخرین نقطه خط دفاعی شمایل یک تیم برنده را به خودش بگیرد و همین عامل باعث شده آن‌ها در فصل جاری کم‌تر از بقیه تیم‌ها در طول بازی از رقبایش عقب بمانند. علاوه بر این، لیورپول در این فصل در آخرین خط خودش یعنی خط حمله هم تسلیم‌ناپذیر نشان داده است.

قرمزهای آنفیلد این فصل 4 بار در وقت‌های تلف شده گل زده‌اند و برخلاف تصور حتی بیش از منچستریونایتد در تاریخ لیگ برتر در وقت‌های تلف شده به گل رسیده‌اند.

این موضوع نشان از جنگجویی قرمزها دارد. تیم کلوپ با وجود شروع رویایی (6 برد از 6 بازی اول) اصلا قابل رقابت با منچسترسیتی نشان نمی‌داد اما نه تنها به سطح مدافع عنوان قهرمانی رسید بلکه در ژانویه 7 امتیاز از هم از این تیم پیش افتاد. شاید اگر آن یک سانتی‌متر از خط رد نشده توپ در بازی رودرروی دور برگشت اجازه می‌داد، الان لیورپول آسوده در صدر بود و قهرمانی را ملموس‌تر می‌دید.

یادداشت پل ویلسون؛

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج