۸۵۲۴۸۲
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

لیورپول - سیتی؛ جنگی با رکوردهای دیوانه کننده

در راه قهرمانی لیگ برتر ۱۹-۲۰۱۸، لیورپول و سیتی مشغول به خلق رکوردهای جدیدی هستند.

وبسایت نود: به نقل از بی‌بی‌سی، لیگ برتر انگلیس از هفته سی و چهارم نیز گذشت و کورس دو اسبه قهرمانی همچنان پابرجاست. لیورپول و منچسترسیتی در حال رقم زدن با کیفیت ترین کورس قهرمانی تمام دوران لیگ برتر هستند و در این راه انواع و اقسام رکوردها را خلق می‌کنند.

روز گذشته ابتدا سیتی در سلهرست پارک به لطف دبل رحیم استرلینگ با نتیجه ۳-۱ از سد کریستال پالاس گذشت و ساعاتی بعد، لیورپول نبرد بزرگ هفته در آنفیلد را با گل های مانه و صلاح به سود خود به پایان رساند تا نشان دهد قصدی برای تسلیم شدن ندارد.

اکنون لیورپول بعد از گذشت ۳۴ هفته با ۸۵ امتیاز صدرنشین لیگ برتر است و سیتی با انجام یک بازی کمتر، با ۸۳ امتیاز در تعقیب لیورپول است؛ در ادامه خواهیم دید که لیورپول در چه شرایطی ممکن است قهرمانی را از دست دهد اما پیش از آن به مرور چند آماری که بعد از بازی های روز یکشنبه ثبت شد، خواهیم پرداخت.

لیورپول - سیتی؛ جنگی با رکوردهای دیوانه کننده

گل دوم منچسترسیتی و رحیم استرلینگ در مقابل کریستال پالاس که در دقیقه 63 وارد دروازه ویسنته گوایتا شد، صد و پنجاهمین گل سیتیزن ها در سرتاسر فصل 19-2018 در تمامی رقابت ها بود. سیتی تنها دومین تیم تاریخ سطح اول فوتبال جزیره است که موفق شده در یک فصل چنین آماری را ثبت کند. اولین تیم، همین سیتی در فصل 14-2013 بود که در تمامی رقابت ها 154 گل به ثمر رساند. با توجه به بازی های باقی مانده، پیش بینی عبور تیم گواردیولا از تیم پیگرینی ساده ترین کار است.

شاگردان کلوپ با برتری 2-0 مقابل چلسی به بیست و ششمین برد فصل خود رسیدند تا با بهترین رکورد خود از نظر تعداد پیروزی در یک فصل تاریخ لیگ برتر برابری کنند. رکورد 26 پیروزی پیش از این در فصل 14-2013 و توسط تیم برندان راجرز ثبت شده بود؛ همان تیمی که نزدیک تر از هر زمان دیگری به قهرمانی بود اما در یک بازی مشابه با چلسی همه چیز را از دست داد.

لیورپول آخرین بار در فصل 79-1978 موفق به کسب تعداد بردهای بیشتری در طول یک فصل شده بود. فصلی که تحت هدایت باب پیسلی در 30 دیدار از 42 دیدار لیگ یک به پیروزی رسید و برای یازدهمین بار قهرمان سطح اول فوتبال جزیره شد. قرمزها با پیروزی در هر 4 دیدار باقی مانده می‌توانند با آن رکورد نیز برابری کنند.

اما آیا پیروزی در 4 دیدار باقی مانده قهرمانی لیورپول را تضمین خواهد کرد؟ الزاما خیر! لیورپول اکنون 85 امتیاز کسب کرده که یک امتیاز از کل فصل 14-2013 نیز بیشتر است اما یک بازی کمتر منچسترسیتی، سرنوشت لیورپول را از دستان خود خارج ساخته است.

لیورپول در 4 دیدار پایانی خود به ترتیب با کاردیف سیتی، هادرزفیلد، نیوکاسل و وولورهمپتون بازی دارد و با کسب هر 4 پیروزی، در پایان فصل 97 امتیازی خواهد شد. اما اگر سیتی نیز در 5 دیدار باقی مانده مقابل تاتنهام، منچستریونایتد، برنلی، لسترسیتی و برایتون برنده شود (که البته روی کاغذ برنامه سخت تری است) آن وقت این شاگردان پپ گواردیولا خواهند بود که با کسب 98 امتیاز دومین قهرمانی متوالی را تجربه خواهند کرد.

رکورد بیشترین امتیاز کسب شده توسط تیمی که در پایان فصل قهرمان نشده، در اختیار منچستریونایتد فصل 12-2011 است که با کسب 89 امتیاز، به دلیل تفاضل گل کمتر نسبت به منچسترسیتی نایب قهرمان شد. کلوپ و پسرانش هرگز دوست ندارند که یکشنبه، 12 می و بعد از دیدار مقابل وولوز به صاحب جدید این رکورد تبدیل شوند.

سایمون گلیو، تحلیل گر داده های ورزشی با استفاده از شاخص باشگاه های اروپایی (Euro Club Index) شانس قهرمانی لیورپول را 63 درصد و شانس قهرمانی سیتی را 37 درصد دانسته است. او اعتقاد دارد که دو بازی آینده سیتی در لیگ برتر مقابل تاتنهام و یونایتد تعیین کننده هستند و هرتیمی که در پایان روز 24 آپریل (بعد از دربی منچستر) صدرنشین باشد، قطعا قهرمان لیگ برتر خواهد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج