۸۵۲۵۵۰
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

جنگ بقا از شمال تا جنوب

نفس‌های آخر لیگ هجدهم از راه رسیده است. تنها ۵ هفته باقی مانده و ۸۳درصد از مسیر مسابقات پیموده شده است.

فرهیختگان: نفس‌های آخر لیگ هجدهم از راه رسیده است. تنها ۵ هفته باقی مانده و ۸۳درصد از مسیر مسابقات پیموده شده است. ۵ تیم بالای جدول، تمام نگاه‌ها را به سمت خود خیره کرده‌اند؛ تیم‌هایی که برای رسیدن به قهرمانی و سهمیه آسیا رقابت داغ و نزدیکی را به وجود آورده‌اند.

اما همان هیجان زاید‌الوصف، به شیوه دیگری در پایین جدول هم وجود دارد؛ تیم‌هایی که برای بقا آخرین تلاش‌هایشان را به کار بسته‌اند، تیم‌هایی که تنها امید مردم‌شان هستند و به‌رغم همه بی‌پولی‌ها و نداری‌ها، حالا تنها به ماندن در لیگ برتر فکر می‌کنند و دغدغه دیگری ندارند یا حداقل در این ایام به آن اعتنا نمی‌کنند. نگاهی به وضعیت تیم‌های مدعی سقوط می‌اندازیم.

استقلال خوزستان: تقریبا غیرممکن!

فاتح پانزدهمین دوره لیگ برتر و یکی از صعودکنندگان به مرحله یک‌هشتم نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا در سال ۲۰۱۷ حالا دیگر تقریبا شانسی برای بقا در لیگ برتر ندارد. آنها طی سه فصل عرش و فرش را به چشم دیدند. کسر ۶ امتیاز و بسته‌شدن پنجره‌های نقل‌وانتقالاتی، کورسوی امید تیم خوزستانی را از بین برد. آنها طی ۸ سال تنها ۴ سرمربی عوض کرده بودند اما در این چند ماه ۵ شخص متفاوت هدایت آنها را برعهده گرفته‌اند.

آبی‌های خوزستان با منطقه امن جدول، ۹ امتیاز فاصله دارند، یعنی سه مسابقه و البته تفاضل گلی که به‌شدت ضعیف است و این بدان معناست که آنها برای بقا باید امیدوار به یک معجزه باشند. استقلال لازم است تمام امتیازات باقی‌مانده را مال خود کند و چشم‌انتظار تسلیم شدن پیاپی تیم‌های نفت مسجدسلیمان و سپیدرود باشد. اتفاقاتی که احتمال وقوعش نزدیک به صفر است و به‌نوعی آنها بعد از حدود ۶ سال راهی لیگ یک خواهند شد.

سقوطی که بوی بازگشت در آن به مشام نمی‌رسد. آبی‌ها در ۵ دیدار باقی‌مانده دو بار میزبان هستند و سه بازی را هم باید در خانه رقبا برگزار کنند. جدال با دو تیم مدعی استقلال و سپاهان در تهران و اصفهان به دشواری کار تیم محمد علوی می‌افزاید. آنها یک بازی ۶ امتیازی هم برابر نفت مسجدسلیمان در هفته پیش‌رو دارند.

سپیدرود رشت: ماهی‌ها هنوز زنده هستند

با کسب پیروزی برابر تراکتورسازی، امیدهای ارتش سرخ گیلان برای بقا افزایش پیدا کرد. آنها جان تازه‌ای گرفته‌اند. نادر دست‌نشان در ۵ مسابقه‌ای که سکان‌دار تیمش بوده به یک برد و سه مساوی رسیده و تنها یک‌بار طعم شکست را چشیده است. این درحالی بود که علی کریمی در ۵ بازی ابتدایی‌اش در این فصل، تنها دو امتیاز دشت کرده بود. سپیدرود دومین فصل حضور خود را در لیگ برتر تجربه می‌کند.

کمی دیر، اما موتور این تیم روشن شده است. آنها دو مسابقه دیگر را در سردارجنگل برگزار می‌کنند و باید سه‌بار در خانه رقبا مسابقات‌شان را به انجام برسانند. جدال با فولاد و نساجی در گیلان است و رقابت با تیم‌های پارس‌ جم، نفت مسجدسلیمان و استقلال تهران بیرون از خانه. حساس‌ترین بازی تیم نادر دست‌نشان برابر نفت مسجدسلیمان است؛ دیداری که می‌تواند تکلیف همه‌چیز را مشخص کند.

رقابتی بین دو تیم اصلی که برای نیفتادن می‌جنگند و حساسیت آن کمتر از بازی تراکتورسازی-پرسپولیس نیست. سپیدرود تفاضل گل مناسبی ندارد و به همین دلیل باید امتیازاتش را از نماینده شهر اولین‌ها بیشتر کند. سرخ‌پوشان بهتر است به این نکته هم توجه داشته باشند که اگر خواهان ماندن در لیگ برتر هستند، باید در ۴ بازی باقی‌مانده خود حداکثر امتیازات را جمع کنند؛ چراکه آخرین بازی آنها مقابل استقلال در ورزشگاه آزادی است. دیداری که قطعا برای تیم وینفرد شفر اهمیت فوق‌العاده زیادی دارد.

نفت مسجدسلیمان: نه به آسانسور

۱۱ بازی بدون برد باعث شده نفت مسجدسلیمان حالا در چنین وضعیت بحرانی‌ای قرار بگیرد. علیرضا مرزبان و مردم سختی‌کشیده مسجدسلیمان به‌هیچ‌وجه نمی‌خواهند خاطره تلخ لیگ چهاردهم باز هم تکرار شود و از یک سوراخ، دو بار گزیده شوند. آنها علاقه‌ای به سنجاق‌شدن لقب آسانسوری به نام تیم‌شان ندارند. برای رسیدن به این مهم زردپوشان وضعیت نسبتا بهتری در مقایسه با سپیدرود دارند.

آنها سه‌بار در ورزشگاه شهید بهنام محمدی و پیش‌روی چشم هواداران خود به میدان می‌روند و تنها دو بازی در خارج از خانه خواهند داشت. امتیاز مهم نفتی‌ها این است که هیچ تیم مدعی قهرمانی و سهمیه آسیا با آنها رودررو نمی‌شود. با این حال سه مسابقه حساس با رقبای مستقیم‌شان می‌تواند هیجان کار را برای مرزبان و شاگردانش تا سرحد مرگ افزایش دهد.

صنعت نفت آبادان: لیگ برتر بدون برزیل؟ محال است

پیروزی ارزشمند مقابل پارس جنوبی‌جم، تقریبا صنعت نفت را از تیم‌های پایین‌جدولی دور کرد و فاصله‌شان با منطقه سقوط را به ۶ امتیاز افزایش داد اما با این حال تیم پائولو سرجیو هنوز باید نیم‌نگاهی به تیم‌های پایین‌تر از خود داشته باشد.

آنها اگر بتوانند از دو بازی خانگی باقی‌مانده خود امتیازات لازم را جمع‌آوری کنند، ماندن‌شان در لیگ تضمین خواهد شد. کاری که البته بسیار دشوار به نظر می‌رسد، چراکه باید در ورزشگاه تختی از تیم‌های نفت مسجدسلیمان و استقلال تهران پذیرایی کنند. برزیل ایران مقابل فولاد هم باید یک بازی فوق‌العاده حساس را برگزار کند که حکم یک دربی را دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج