جاباما
۸۵۲۶۲۹
۵۰۱۳
۵۰۱۳
پ

چکناواریان: عجله‌ای برای اجرا شدن کارهایم ندارم

لوریس چکناواریان رهبر و آهنگساز می‌گوید نوشتن شعر از نظر خلاقیت خیلی سخت است ولی از نظر تکنیکال چون شاعر به زبان مادری‌اش را می‌نویسد، آسان‌تر از موسیقی است.

هنرآنلاین: لوریس چکناواریان آهنگساز و رهبر ارکستر درباره فعالیت‌های این روزهای خود به هنرآنلاین گفت: برای اجرای قطعات و سمفونی‌ با همراهی یک ارکستر انگلیسی به لندن می‌روم. بعد از آن اجرا مجدداً به تهران برمی‌گردم و روی کارهای جدیدم وقت می‌گذارم.

چکناواریان: عجله‌ای برای اجرا شدن کارهایم ندارم

او ادامه داد: سعی می‌کنم در آثاری که می‌نویسم تمام وجوه و فرم‌ها را در نظر بگیرم. برای مثال نوشتن شعر از نظر خلاقیت خیلی سخت است ولی از نظر تکنیکال چون شاعر به زبان مادری‌اش را می‌نویسد، آسان‌تر از موسیقی است. نوشتن نت موسیقی از لحاظ تکنیکال آن‌قدر سخت است که نمی‌توانی بلند شوی بگویی من این را می‌خواهم بنویسم.

چکناواریان اضافه کرد: سعی می‌کنم این روزها بیشتر در خانه باشم و مطالعه کنم. پیش از این هم روزهایی بوده که در خانه خودم را حبس کردم و مثلا دو روز تمام بیرون نرفتم و تمام وقتم را روی مطالعه گذاشتم. فعلاً تمام وقتم را روی رهبری و اجرای سمفونی در لندن گذاشته‌ام. بعد از بازگشت قطعاً روی کارهای شخصی خودم صرف می‌کنم.

این آهنگساز همچنین گفت: سعی می‌کنم گزیده‌کار باشم اما گاهی اوقات چیزهای به ذهنم می‌رسد وقتی وسط کار دیگر هستم و بخشی از آن را روی کاغذ می‌نویسم و بعد از مدتی به سراغ آن می‌روم و تکمیل می‌کنم اما در کل من هیچ عجله‌ای برای اجرا شدن کارهایم ندارم و گاهی پیش می‌آید تمام روز یعنی 24 ساعت کار می‌کنم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج