جاباما
۸۵۲۶۴۹
۲ نظر
۵۰۰۶
۲ نظر
۵۰۰۶
پ

شمسایی: روز اول دنبال میز و صندلی نیستم

وحید شمسایی، عضو کمیته فنی و توسعه فوتسال و فوتبال ساحلی گفت: از روز اول به تاج و انصاری‌فرد گفتم که به دنبال میز و صندلی نیستم.

خبرگزاری تسنیم: وحید شمسایی درباره جلسات کمیته فنی و توسعه فوتسال و فوتبال ساحلی اظهار داشت: روز اول به تاج و محمدحسن انصاری‌فرد (رئیس کمیته فنی فوتسال) گفتم، اگر قرار است بیاییم و اینجا فقط دور هم بشینیم، من نه دنبال میز و صندلی هستم، نه اسم و رسم. همیشه گفته‌ام، این رشته به حدی ما را بزرگ کرده که باید همه برای رسیدن به اهداف آن تلاش کنیم.

متأسفانه فصل گذشته مسائل اقتصادی لیگ ما را تحت الشعاع قرار داد. هر چقدر نظم و انضباط مسابقات خوب بود، از لحاظ کیفیت فنی هیچ‌کس راضی نبود. نشانه آن هم این است که از روز اول مشخص بود فینال مسابقات بین گیتی‌پسند و مس سونگون برگزار خواهد شد.

وی افزود: اگر سال‌های قبل را بررسی کنید هیچ‌وقت لیگ ما به این شکل نبوده است. حتی در فصل‌هایی پنج تیم شانس قهرمانی داشتند، اما فصل گذشته فاصله تیم اول و سوم جدول بالای ۲۰ امتیاز بود. فقط کمی در این فصل به خاطر برگزاری پلی‌آف تعداد بازی‌ها بیشتر شده بود، وگرنه همه از کیفیت توپ‌ها و مسائل دیگر ناراضی بودند. رفتن بازیکنان خیلی خوب‌مان به لیگ‌های دیگر هم عامل دیگری بود تا کیفیت لیگ پایین بیاید.

شمسایی گفت: سه نفر از چهار بازیکن اول تیم ملی ما که به نظرم چهار بازیکن اول‌ جهان در سال ۲۰۱۲ بودند، به چین رفتند. بازیکنان دیگر لیگ هم به قرقیزستان و آذربایجان و سایر کشورها رفتند. این نشان می‌دهد مسائل مالی آنقدر لیگ ما را تحت تأثیر قرار داده که بازیکنان خیلی راحت کشور را ترک کردند و مشخص بود با این وضعیت کیفیت لیگ هم پایین خواهد آمد.

در کمیته فنی بعد از پایان لیگ به ناظم‌الشریعه گفتم که هیچ‌وقت فراموش نکنیم سال ۲۰۱۲ تیم پُر قدرتی در جام جهانی داشتیم، اما به خاطر عملکرد لیگ و به خاطر اینکه مسائل مالی ما شفاف نبود و بچه‌ها دل چرکین بودند، جام جهانی را از دست دادیم ولی سال ۲۰۱۶ که نتایج خوبی در جام جهانی گرفتیم، به خاطر عملکرد خوب باشگاه‌ها بود. این هم زنگ خطری است که الان به صدا درآمده است. اگر قرار باشد امسال و فصل بعد هم این اتفاقات در لیگ تکرار شود، زنگ خطر برای‌ ما قبل از جام جهانی به صدا در خواهد آمد.

عضو کمیته فنی و توسعه فوتسال و فوتبال ساحلی یادآور شد: یکی از حُسن‌های کمیته فنی این است که همه با هم بحث می‌کنند و هیچ‌کس به عنوان مسئول حرفش را به کرسی نمی‌نشاند. تک تک اعضای کمیته فنی حق رأی دارند و همه به خاطر رأی‌ خود می‌جنگند. این نیست که بیاییم، بنشینیم و شیرینی و چای بخوریم و برویم! البته ما رژیم داریم شیرینی هم نمی‌خوریم (باخنده)! در کمیته فنی در همه زمینه‌ها بحث می‌شود. مباحث فنی یک به یک مطرح می‌شود و بعد رأی‌گیری می‌کنیم.

شمسایی در مورد بازی‌های تدارکاتی تیم ملی نیز تصریح کرد: من معتقدم انتخاب بازی‌های تدارکاتی را باید سرمربی تیم ملی انجام دهد و برنامه را مشخص کند. بعد از آن هم کمیته فنی این برنامه را در دستور کار قرار می‌دهد. چند سال پیش بنا به دلایلی بازی با اسپانیا را از دست دادیم و دیگر هم سخت است با این تیم بازی کنیم.

سال گذشته هم این اتفاق برای برزیل افتاد و ما بازی با این تیم را از دست دادیم. حالا هم برای بازی‌های دوستانه چند کشور دیگر را پیش‌رو داریم که مذاکره با آرژانتین آغاز شده است. برنامه یک ساله این تیم بسته شده بود و الان هماهنگی این بازی برای فروردین‌ماه سال ۹۹ انجام شده است. علاوه بر آن مذاکرات با پرتغال و ژاپن نیز نهایی شده است.

وی ادامه داد: این نکته را هم باید در نظر بگیریم که امسال مسابقات مقدماتی جام جهانی را پیش‌رو داریم و باید برنامه‌ریزی به نحوی باشد که تداخلی بین برنامه تیم ملی و لیگ برتر پیش نیاید. ضمن اینکه یک تورنمنت خیلی خوب هم با حضور روسیه، آذربایجان و قزاقستان خواهیم داشت که می‌تواند کمک زیادی به ما کند.

کمی محدودیت منابع اقتصادی کار را سخت کرده است، ولی دلیل نمی‌شود از برنامه‌های تیم ملی بزنیم. نه تیم ملی آقایان، بلکه برای تیم ملی بانوان هم تلاش‌مان همین است. خیلی راحت مسابقات فوتبال ساحلی و جام جهانی را از دست دادیم و این اتفاق بسیار تلخی بود. فوتسال و فوتبال ساحلی ما از تیم‌های قدرتمند هستند، اما اتفاقات را نمی‌شود رقم زد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اینمدخودشو میکشه که باز آقای گلی جهان بنامش بشه خخخخخ

    • ی

      از این حرفها اولش همه میگن خیلی ضایع صحبت کردی .اما مشکلات اقتصادی شاید اجازه برگزاری لیگ را ندهد.تمام شد پولها مفت تاسیسات دریایی و ملوان زبل

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج